strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Moje systemy Nasz GRAND MASTER Otwarcie 1trefl - NGM

Otwarcie 1trefl - NGM

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Licytacja po otwarciu 1 w opracowaniu opartym o opis systemu Grand Master z książki Krzysztofa Jassema "Wspólny Język 2015".

* * * * *

Otwarcie 1 przejmuje ręce z otwarcia 2 Precision oraz ręce, z którymi otwieraliśmy 1 z 4. w tym kolorze. Otwieramy tak nawet ze składem 4-4-4-1.

Siła tego otwarcia zaczyna się od 12 PC, niezależnie od założeń.

1
pas
?

1 = 1/ 0-6(7) PC na dowolnym (7 PC bez 4. starszych) lub
_______2/ 8-11 PC na młodszym lub obu młodszych

...

1 = lepszy starszy (3/4. licytowany) 12-19 PC (możliwa 5. w sile 18/19 PC)

1♠ = lepszy starszy (3/4. licytowany) 12-19 PC (możliwa 5. w sile 18/19 PC)

1BA = 18-20 PC układ bezatutowy

2♣ = 5+♣, 12-17 PC

2! = GF+

2/♠ = 5+ licytowany na 20-23 PC, NF

2BA = 21-23 PC  układ bezatutowy

3♣/ = 6+ licytowany na 18-23 PC

- wątpliwości budzi aż tak duży przedział siły

- ręka prawdopodobnie zawiera kolor lukowy, co sygnalizuje problemy z BA

3(!) = dwukolorówka z , GF

3♠(!) = dwukolorówka z ♠, GF

4♣(!) = dwukolorówka na młodszych, GF

3BA = solidny młodszy, do gry

1kier

1 = lepszy starszy (3+ licytowany) 12-19 PC (możliwa 5. w sile 18/19 PC)

PAS = 0-4 PC

1♠ = 4+

1BA = 5/6 PC

2♣ =  5+♣, do gry

2 = 18/19 PC, (4/5-5) w i

2 = 5., 18/19 PC

3♣ =  5+♣ i 4+, 18/19 PC

1pik

1♠ = lepszy starszy (3+ licytowany) 12-19 PC (możliwa 5. w sile 18/19 PC)

PAS = min.

1BA = 5/6 PC

2♣ =  5+♣, do gry

2 = 18/19 PC, (4/5-5) w i

2 = 5. i 4+, 18/19 PC

3♣ =  5+♣ i 4+♠, 18/19 PC

1BA

2! = Stayman

2/! = transfery

2♠! => ♣

2BA = INV

3♣! = >

3 = 5+, INV

3/♠! = krótkość, 5431

2karo

2! = GF+

2! = brak innej odzywki

2♠! = na młodszych lub młodszym (wariant /2/), co najmniej 2.K

2BA! = pyta

3♣/ = naturalne 6+

3/♠! = dwukolorówka w wariancie /2/, krótkość

2BA(?) = skład zrównoważony, co najmniej 2. K

- mieści się wariant /1/ na 6/7 PC lub wariant /2/ z 5. młodszą 8/9 PC

- wątpliwość budzi zajmowanie BA z tak słabej ręki

3♣///♠ = naturalne na dobrej 6+ - wariant /1/

- OK, ale 3/♠ ustawia kontrakt ze złej ręki, więc lepiej byłoby przyjąć wskazanie odwrotnie

2BA

2BA = 21-23 PC  układ bezatutowy

3! = Stayman

3! = oba młodsze (7-11 PC)

4♣/ = 6+licytowany, 7+PC

3kier

3(!) = dwukolorówka z , GF

3♠(!) = lepsze ♠ (do koloru)

3BA! = pyta o młodszy

- dziwne, bo Otwierający może mieć ♠!

4♣/! = cue-bid, uzgadnia

...

1 = 3+ praktycznie 12-14 PC, możliwy skład niezrównoważony 18/19 PC

1♠ = 3/4.♠ praktycznie 12-14 PC, możliwy skład niezrównoważony 18/19 PC

1BA = 18-20 PC, możliwa 5. starsza w składzie zrównoważonym

2♣ = 5/6+♣, 12-17 PC

2! = GF+ także b. silny monokolor

2/♠ = 5/6. licytowana na 20/21PC, NF

- z 6. także w sile 18/19 PC

2BA = 21-23 PC, możliwa 5. starsza w składzie zrównoważonym

3♣/ = 6+ licytowany na 18+PC

3(!) = dwukolorówka z , GF

3♠(!) = dwukolorówka z ♠, GF

4♣(!) = dwukolorówka na młodszych, GF

3BA = solidny młodszy, do gry

1kier

1 = 3+ do 19 PC, a praktycznie lepszy starszy 3/4.12-14 PC

PAS = gramy to

1BA = 5/6(7) PC

PAS = do 17 PC bez 5., w tym składy (4-4-4-1)

2♣ = 4. i 5+♣, do 17 PC, do gry

2 = 18/19 PC, (4/5-5) w i

2 = 5., 18/19 PC

2♠ = 5. i 4., 18/19 PC

2BA(!) = 1-4-4-4, 18/19 PC

3♣ = 5+♣ i 4/5., 18/19 PC

2 = 4.na 5/6 PC

1pik

1♠ = 4+ do 19 PC, a praktycznie lepszy starszy 3/4.12-14 PC

PAS = gramy to

1BA = 5/6(7) PC

PAS = do 17 PC bez 5., w tym składy (4-4-4-1)

2♣ = 4.♠ i 5+♣, do 17 PC, do gry

2 = 18/19 PC, (4/5-5) w i

2 = 5.♠ i 4., 18/19 PC

2♠ = 5.♠, 18/19 PC

2BA(!) = 4-1-4-4, 18/19 PC

3♣ = 5+♣ i 4/5.♠, 18/19 PC

2 = 4. na 5/6 PC

1BA

1BA = 18-20 PC, możliwa 5. starsza w składzie zrównoważonym

PAS/3BA = do gry, odpowiednio z wariantem /1/ lub/2/ odpowiedzi

2♣! = Stayman odwrotny, nie obiecuje 4. starszej

2! = zainteresowanie - "mam 4. starszą, pokaż swoją odwrotnie"

2/♠! = drugi starszy

2BA = brak 4. starszej, NF

3♣/(!) = trójkolorówka ze starszymi

3BA = do gry bez 4. starszej,

4♣/! = krótkość, 4/5-4 w starszych

2/♠ = 5. licytowana, NF

2BA = nie mam starszej 4/5, 18/(19) PC

3/! = transfery, 5-4 w starszych

3BA = nie mam starszej 4/5, (19)/20 PC

2! =>

2(!) = do koloru

PAS = do gry

2♠ = 5. i 4.♠, słaba ręka, NF

2! = transfery

2! = Stayman na młodsze, wariant /2/

2BA! = transfer na !!!!!!!!!! ?????????

3♣(!) = do koloru

PAS = ręka bezwartościowa na

3//! = krótkość, wariant /2/ na

3BA = 8/9 PC wariant /2/ na

4♣... = 10/11 PC wariant /2/ na

3♣! = transfer na !!!!!!!!!!

3(!) = do koloru

PAS = ręka bezwartościowa na

3/! = 8/9 PC krótkość, wariant /2/ na

3BA = bez krótkości 8/9 PC wariant /2/ na

4♣! = krótkość 10/11 PC wariant /2/ na

4 = bez krótkości 10/11 PC wariant /2/ na

4/! = krótkość, 10/11 PC wariant /2/ na

3(!) = 8/9 PC krótkość , wariant /2/ na !!!!!!!!!!

2karo

2! = GF+ także b. silny monokolor

2! = 1/ transfer na 5+♠, także z innym 4+, 0-6 PC   lub 
_______2/ 6+♣/ nie za silny, ale GF

2♠(!) = fit ♠, NF

2BA(!) = 23/24 PC, 2-3-4-4

3♣// = 5+ licytowana, 23/24PC

3♠(!) => 3BA

3♠(!) = b. silny z fitem ♠

3BA = samodzielne

2♠! = > 2BA
_______1/ b. słaba ręka, w miarę zrównoważona, z zamiarem PASowania na 2BA
_________2/ 5+, do 6 PC, możliwa 4+ młodsza
___________3/ w miarę zrównoważona ręka, z którą możemy przesądzić 3BA

2BA(!) = 23/24 PC, NF

PAS = bezwartościowa ręka

3♣ = 4+♣ i 5+, NF

3 = 4+ i 5+, NF

3♠! = 5+, GF

3BA = do gry

3♣/ = 5. licytowana, 23/24 PC

3/♠! = krótkość, na młodszych, F1

3BA = do gry

2BA! = dwukolorówka na młodszych 1/ 9-11 PC lub 2/ siła bliska 0 PC

3♣/ = 5+♣/, b. słabe, NF

3/♠! = krótkość, dwukolorowe na młodszych, wariant /2/ min. PC, F1

4♣/(!) = uzgadnia kolor, pyta o wartości

3BA! = dwukolorowe na młodszych, góra PC, F1

4♣/! = uzgadnia kolor, pyta o wartości

4♣/ = 5+licytowany, 10/11 PC, GF+

4/♠! = renons, dwukolorowe na młodszych, wariant /2/, F1

2BA

2BA = 21-23 PC, możliwa 5. starsza w składzie zrównoważonym

3♣! = pytanie o 4/5. starszą lub przejściowe do 3BA - Stayman odwrotny

3/! = transfery

3♠! = misfity w kolorach starych (inaczej przeszlibyśmy przez 3♣), min. 5-4 na młodych, karta z aspiracjami (7-11PC)

3BA! = 5.♠ i 4., NF

- z układem odwrotnym  (5. i 4/5.) – transfer na , a potem 3♠, NF

4♣/ = 6+ dobry kolor w ramach negatu, w zasadzie samouzgadnialny.

3kier

3(!) = dwukolorówka z , GF

3♠(!) = lepsze ♠ (do koloru)

3BA! = pyta o młodszy

- dziwne, bo Otwierający może mieć ♠!

4♣/! = cue-bid, uzgadnia

1 = 4+ na 7+PC, F1

...

1♠ = 4+♠, F1

1BA = 12-14 PC bez 4. starszej

2♣ = 5+♣, 12-17 PC bez 4.♠, NF

2! = Odwrotka

2 = 4., 12-14 PC

2♠ = 6+, 18+PC

2BA = 18+PC bez 3. - ręce zorientowane na kolory młodsze 5-4

3/ = 6+♣/, 18+PC

3 = 4., układ niezrównoważony, 15-17 PC

3♠/4♣/! = 4. i krótkość licytowana, 18-20 PC

- z większą siłą dajemy najpierw Odwrotkę, a potem Splintera

3BA! = pełne 7.♣ i jedno boczne zatrzymanie

1pik

1♠ = 4+♠, F1

2♣/! = podwójny magister

2! = słaby checkback

2! = 12-17 PC

2 = 5.♠ i 3., 18+PC (dlaczego nie dał Odwrotki?)

- proponuję 4.♠ i 3., słaby

2♠ = 5.♠ bez 3., silny

2BA = 4.♠ bez 3., silny

3♣ = 5+♣, 18+PC

3 = 5+, 18+PC

2! = silny checkback

2 = 3.proponuję 4.♠ i 3., słaby

2♠ = 5.♠, silny

2BA = brak 3.

3♣ = 5+♣, 12+PC

3 = 5+, 18+PC

2BA = INV

3BA = do gry, pozostałe odzywki nadwyżkowe, szukanie gry premiowej

1BA

1BA = 12-14 PC bez 4. starszej

2♣/! = podwójny magister

2 = sign-off

2♠ = 4.♠, F1

3♣ = do gry

3 = 5. i 5+, GF

3 = dobry kolor 6+, INV

3♠/4♣/! = Autosplinter na

2trefle

2♣ = 5+♣, 12-17 PC bez 4.♠, NF

2! = sztuczne 10+PC, F1

2 = 2/3., słabe

2♠! = tylko siła 15-17 PC

2BA = 12-14 PC

3♣ = 5+♣, 12-14 PC

3! = 6+♣ i 4., 15-17 PC

3 = 3., ładna ręka, INV

2 = 7-9 PC, NF

2♠ = 4.♠, GF

2BA = 8-11 PC

3♣ = 3+, 8-11 PC

3 = 5+, do gry

3 = dobry kolor 5/6+, INV

3♠/4! = Splintery na

2kiery

2 = 4., 12-14 PC

2BA! = F1

3 = 4., min.

inne = GF+

inne = pyta o uzupełnienie, ale może też mylić przeciwnika (?)

2BA

2BA = 18+PC bez 3. - ręce zorientowane na kolory młodsze 5-4

3♣(!) = pyta o 5. młodszą

3 = 5+,

3 = dobre 2.

3♠! = 5+♣

3BA = brak 5. młodszej

4♣ = 5+♣, "entuzjastyczne"

3trefle

3♣ = 6+♣, 18+PC

- z 5. w młodszym licytujemy rebidy:

2! - jeżeli mamy 3-fit (Odwrotka)

1♠ - z 4.

2BA - w pozostałych przypadkach, nawet z 5-4 w młodszych

3kiery

3 = 4., układ niezrównoważony, 15-17 PC

PAS = min.

3♠! = pyta o krótkość

3BA/4♣/! = cue-bidy

1 = 4+ na 7+PC

...

1BA = 12-14 PC bez 4. starszej

2♣ = 5+♣, 12-17 PC, NF

2! = Odwrotka

2 = 6+, 18+PC

2♠ = 4.♠, 12-14 PC

2BA(!) = 18+PC bez 3. - ręce zorientowane na kolory młodsze 5-4

3♣ = 6+♣, 18+PC

3 = 6+, 18+PC

3♠ = 4.♠, układ niezrównoważony, 15-17 PC

3BA! = pełne 7.♣ i jedno boczne zatrzymanie

3/4♣/! = 4.♠ i krótkość licytowana, 18-20 PC

1BA

1BA = 12-14 PC bez 4. starszej

2! = słaby checkback

2 = 4.bez 3.♠ i 4., 4+

2 = 4. bez 3.

2♠ = 3.♠

2BA = bez 3.♠ i 4.

2! = silny checkback

2 = 4.

2♠ = 3.♠

2BA = bez 3.♠ i 4., 4.

3♣ = 5+♣ bez 3.♠ i 4.

2 = 5. i 4+ 10+PC

2♠ = sign-off

2BA = INV

3BA = do gry, pozostałe odzywki nadwyżkowe, szukanie gry premiowej

3♣ = do gry

3 = 5. i 5+, GF

3 = dobry kolor 6+, INV

3/4♣/! = Autosplinter na

2 trefle

2♣ = 5+♣, 12-17 PC, NF

2! = sztuczne 10+PC, bez 4.,F1

2! = 15-17 PC

2♠ = 2/3., minimum

2BA = 12-14 PC, coś w rodzaju 1-3-4-5, 1-4-4-4

3♣ = 6+♣, 12-14 PC

3! = 6+♣, 15-17 PC (chyba bez fitu ???? )

3! = 3., 15-17 PC !!!!!

3 = 3., ręka lepsza niż minimalna, INV

2 = 5. i 4/5. 10+PC !!!!!

2♠ = 7-9 PC, NF

2BA = 8-11 PC

3♣ = 3+, 8-11 PC

3 = 5+, do gry???????

3 = 5.♠ i 5., INV 10+PC !!!!!

3 = dobry kolor 5/6+, INV

3♠/4! = Splintery na ♣

2 piki

2 = 4., 12-14 PC

2BA! = F1

3 = 4., min.

inne = GF+

inne = pyta o uzupełnienie, ale może też mylić przeciwnika (?)

2BA

2BA = 18+PC bez 3. - ręce zorientowane na kolory młodsze 5-4

3♣(!) = pyta o 5. młodszą

3 = 5+,

3 = dobre 2.

3♠! = 5+♣

3BA = brak 5. młodszej

4♣ = 5+♣, "entuzjastyczne"

3 trefle

3♣ = 6+♣, 18+PC

- z 5. w młodszym licytujemy rebidy

2! - jeżeli mamy 3-fit (Odwrotka)

2BA - w pozostałych przypadkach, nawet z 5-4 w młodszych

3 piki

3 = 4., układ niezrównoważony, 15-17 PC

PAS = min.

3BA! = pyta o krótkość

4♣//! = cue-bidy

3/4♣/! = 4. i krótkość licytowana, 18-20 PC

- z większą siłą dajemy najpierw Odwrotkę, a potem Splintera

3BA! = pełne 7.♣ i jedno boczne zatrzymanie

1BA = bez starszych 8-10 PC

PAS = wybór

2♣ = 12+PC, F1

2// = rewers, 18+PC

3♣ = 5+♣, słabe, do gry

2♣ = 5+ na 12+PC, GF

2//♠ = 4. licytowana

2BA! = 15+PC z fitem propozycja, jak niżej

3♣(!) = przejściowe, Odpowiadający chce się dowiedzieć więcej

3//♠! = Splinter, 15+PC

3BA! = 18+PC, GF+

3//♠! = krótkość

3BA = min.

3♣(!) = 3+fit ♣, NF

3//♠! = słaby Splinter z fitem

2 = 5+ na 12+PC, GF

- w dalszych okrążeniach Otwierający wskazuje układ, a Odpowiadający zatrzymania

- powrót Odpowiadającego na  oznacza min. 1-/11 PC

3(!) = 3+fit , NF

2(!) = 5. i 4/5. 7-9 PC Uwaga!

2♠(!) = do gry

2BA! = GF+

3♣(!) = 3.

3(!) = 3.

3 = 5.

3 = 6.♠

3BA = 5-4-2-2

Ta koncepcja jest zgodna z konwencję Odwrotne Flannery Wł. Izdebskiego, które już gościło na tych stronach. Znajdziecie tam więcej informacji.

2♠! = 11/12, INV do 3BA Uwaga!

Znaczenie tej odzywki jako żywo przypomina propozycję, którą sformułowałem w artykule Odwrotne Flannery. Nie korzystałem przy tym z wcześniejszego opracowania Krzysztofa Jassema, więc mam dużą satysfakcję z tego, że udało mi się dojść do takich samych wniosków.

2/3BA = do gry

3♣! = F1

3/BA = do gry

3♣///♠ = 18+PC

4BA = IS

2BA = 13+PC bez 4. starszych, GF

3/ = ładny kolor 6+, 9-11 PC

3/♠ = niezły 7-kart w sile negatu

* * * * *

Licytacja po interwencji przeciwnika

1
ktr ?

PAS = negat

Rktr = 10+PC

1= 4+, NF

1/♠ = 4+, F1

1BA = bez starszych 8-10 PC

2♣/♦ = 5+, 7-11 PC

2(!) = 5. i 4/5. 7-9 PC

2♠ = .....?

1
1
?

ktr = 4.

1 3., 12-14 PC

1♠ = 4. bez 3., F1

1BA = 12-14 PC bez 3.

2♣ = 5+, 15-17 PC

2! = Odwrotka

2 = 4., 12-14 PC

3 = 4., 15-17 PC

1! = 4+, F1

1! => 1BA

1BA = 12-14 PC

2♣ = 5+, 15-17 PC

2! = pytanie o zatrzymanie , 18+PC

2/♠ = 5+, 18+PC

2BA = 18+ z zatrzymaniem

1BA = z zatrzymaniem , do gry

2♣/ = naturalne, NF

2! => 

2! => 5.

2♠!5+♣, INV

2BA = INV

3= 5+♣, F1

1
1
?

ktr = 4.♠

1! => 1BA

1BA = naturalne

2♣/ = naturalne, NF

2! => 5.

2(!) = przyjęcie transferu

2BA = 18+PC

3♣ = F1

3/18+PC

3♠ = układowe, INV

2! = .....

2BA = INV

3♣ = naturalne, F1


1
1
?

ktr = 4.

1BA = naturalne

2♣// = naturalne, NF

2! = pyta o zatrzymanie

2BA = INV

3♣ = naturalne, F1


Poprawiony: czwartek, 18 sierpnia 2022 16:47  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.