strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Moje systemy Nasz GRAND MASTER Otwarcie 2 trefl NGM

Otwarcie 2 trefl NGM

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Licytacja po otwarciu  2♣ w opracowaniu opartym o opis systemu Grand Master z książki Krzysztofa Jassema "Wspólny Język 2015".

* * * * *

Otwarcie 2♣ dajemy w składzie min. 4-4 na kolorach starszych.  Siła w granicach 8-11 PC, ale w założeniach niekorzystnych obiecuje 10/11 PC i min. 5-4. Im gorsze założenia, tym większe wymagania co do siły i składu. Zatem spora agresja, która wpisuje się w schemat otwarć na wys. 2.

Uwaga! Otwarcie dwukolorowe 2 wyklucza posiadanie 5.♠ (obiecuje młodszy).

(pas) 2♣! pas ?

PAS = 5+♣ i ręka nie rokująca na lepszy kontrakt

2! = pytanie, słabe

...

2 = 4/5. i 4.♠

2♠ =  4. i 5.♠

po 2 kier

2 = 4/5. i 4.♠

PAS = zwykle 3/4.

2♠(!) = 3., INV

2BA = może być do gry, INV

3♣ = ....

3 = własny kolor (6+), do gry

3 = 4., INV

po 2 pik

2♠ =  4. i 5.♠

PAS = oczywisty

2BA! ® = mamy uzgodnione ♠, ale chcemy wiedzieć więcej, F1

3♣/! = mam 5. i licytowaną krótkość

3! ® = kolejne pytanie

3♠ = 5-4-(3-1), dół siły

3BA = 5-4-(3-1), góra siły

4♣/! = renons , dół siły

3 = 5-4-2-2, dół siły

3♠ = 5-4-2-2, góra siły

4♣/! = renons, góra siły

2/♠ = do gry

2BA! = silne pytanie, GF

...

- schemat oparty o Multi

3♣! = góra

3! = lepsze , słabe

3! = lepsze , słabe

3(!) = 5-5, słabe

4♣/! = silne uzgodnienie /♠

3BA = 4-4 (tylko przed partią)

4♣/! = silne uzgodnienie /♠

po 3trefle

- ta sekwencja została wzbogacona przez autora za wcześniejszym opracowaniem

3! = pytanie Odpowiadającego

3! = lepsze ♠

3♠(!) = pokaż krótkość

4♣! = uzgadnia i pyta o wartości

3♠(!) =  lepsze

4♣! = uzgadnia i pyta o krótkość

4! = krótkość

4! = bez krótkości

4♠(!) = krótkość

3BA(tylko przed partią) = 4-4

4♣/! = krótkość przy 5-5

3/♠ = uzgodnienie z 4. licytowaną, interesuje nas krótkość

3♠/BA! = (5-4)-2-2 lub 4-4-(3-2) przed partią

- po 3możemy zalicytować 3BA na składzie 4-4

4♣/! = krótkość

3BA = do gry

3♣(!) = 4., INV

3! => 3, słabe, ustawia rozgrywkę z silniejszej ręki

3 = średnie

4 = dobra ręka

3! = 4., INV

3! => 3♠, słabe

3 = średnie

4 = dobra ręka

3/♠ = do gry, blok

3BA = do gry

4♣! = "zgłoś swój lepszy kolor transferem" (jak w Multi)

4! = "zgłoś swój lepszy kolor bezpośrednio" (jak w Multi), w zasadzie 4-4

4/♠ = do gry - blok albo konstruktywne

* * * * *

(pas) 2♣! ktr ?

PAS = 5+♣ i ręka nie rokująca na lepszy kontrakt

2 = do gry na własnym kolorze

pozostałe - jak bez kontry

Propozycja.

 

Przykład - XXXXXXX...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

 

 

https://www.bridgebase.com/tools/handviewer.html?bbo=y&lin=pn|and_rzej,dulin,januus,art_84|st%7C%7Cmd%7C3S76HT2DJT62CKJT54%2CST83H73DAQ987CAQ6%2CSQ9542HKQJ5D53C82%2C%7Crh%7C%7Cah%7CBoard%201%7Csv%7Co%7Cmb%7C2Cp%7Cmb%7Cp%7Cmb%7Cp%7Cpc%7CHT%7Cpc%7CH3%7Cpc%7CH5%7Cpc%7CH6%7Cpc%7CH2%7Cpc%7CH7%7Cpc%7CHJ%7Cpc%7CH4%7Cpc%7CHK%7Cpc%7CHA%7Cpc%7CS7%7Cpc%7CC6%7Cpc%7CH8%7Cpc%7CC4%7Cpc%7CS3%7Cpc%7CHQ%7Cpc%7CC2%7Cpc%7CC3%7Cpc%7CC5%7Cpc%7CCQ%7Cpc%7CD7%7Cpc%7CD3%7Cpc%7CDK%7Cpc%7CD2%7Cpc%7CD4%7Cpc%7CDT%7Cpc%7CDA%7Cpc%7CD5%7Cpc%7CDQ%7Cpc%7CS2%7Cpc%7CC7%7Cpc%7CD6%7Cpc%7CS8%7Cpc%7CS5%7Cpc%7CSA%7Cpc%7CS6%7Cpc%7CH9%7Cpc%7CCT%7Cpc%7CD8%7Cpc%7CS4%7Cpc%7CC9%7Cpc%7CCJ%7Cpc%7CCA%7Cpc%7CC8%7Cpc%7CST%7Cpc%7CSQ%7Cpc%7CSK%7Cpc%7CDJ%7Cpc%7CSJ%7Cpc%7CCK%7Cpc%7CD9%7Cpc%7CS9%7C


3♠ (!) = pokaż krótkość

4♣ (!) = pytanie o wartości, domyślnie uzgadnia ♠

Poprawiony: piątek, 29 lipca 2022 08:45  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.