strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Otwarcie 2 bez atu

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

2BA to otwarcie podlimitowe, co do zasady na 5+♣-5+

* * * * *

(pas) 2BA! pas 
?

3♣/ = wybór kontraktu; bierzemy pod uwagę możliwość tylko 4.♣ u Otwierającego.

3! = pytanie o układ, może być poszukiwaniem gry premiowej z fitem w kolorze młodszym; albo z longerem starszym;

Otwierający ze słabą ręką licytuje krótkość „naturalnie” (przy 5-5), bądź zgłasza młodszą 6. przy 1-1 w kolorach bocznych:

3♠! = krótkość (0/1.♠), 2/3.

3BA/4♣/ = longer ♠, do gry

4 = 6., do gry

4♠! = uzgadnia ♣ i pyta o wartości,  IS

4BA! = uzgadnia i pyta o wartości, IS

3BA! = krótkość , 2/3.♠

PAS = 6. i dobre trzymanie w ♠

4♣/ = negatywny wybór kontraktu, a zatem 6.

4! = uzgadnia ♣ i pyta o wartości,  IS

4♠ = do gry

4BA = uzgadnia i pyta o wartości, IS

- po wyższych odpowiedziach zejście na młodszy jest słabe do PASa;
- kolor młodszy uzgadniamy licytując odpowiednio 4 - na ♣ lub 4♠ - na ;
- są to równocześnie pytania o wartości.

4♣ = 1-1-5-6

4 = do gry, może być 6. starsza

4! = pytanie o wartości, uzgadnia ♣, IS

4♠! = pytanie o wartości, uzgadnia , IS

4BA = do gry, może być 6. starsza

4 = 1-1-6-5

PAS = do gry, może być 6. starsza

4! = pytanie o wartości, uzgadnia ♣, IS

4♠! = pytanie o wartości, uzgadnia , IS

4BA = do gry, może być 6. starsza

3♠! = blokujące z fitem w młodszym

odpowiadamy transferowo

3BA! = ♣ nie krótsze niż ( w zasadzie 5+♣ i 5.)

4♣(!) = dłuższe nie ♣ (6. i 4/5.♣)

3BA = wybór kontraktu     

4♣/ = inwitujące podniesienie, INV

4/♠ = silny własny kolor, do gry

* * * * *

Po otwarciu przeciwnika.

1 2BA! pas
?

3♣/(!) = do PASa

3! = proponuje przyjąć dwuznaczne: . .1/ blok lub
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2/ próba zagrania 3BA

3♠ = niezła ręka, bez półzatrzymania w

3BA! = przynajmniej półzatrzymanie w

4♣/= słaba ręka, bez półzatrzymania w

- kolejna odzywka partnera wyjaśni charakter jego ręki

3♠ = własny kolor

4♣/(!) = inwit (po uzgodnieniu z partnerem)

* * * * *

Gdy przeciwnik skontruje mamy więcej możliwości, ale możemy raczej wykluczyć wariant atakujący. Możemy więc przekazać nieco informacji przydatnych w defensywie.

1 2BA! ktr
?

PAS! = równe fity, wybierz kolor do gry na wys. 3

rktr! = lepsze

3♣/(!) = do gry

3! = chcemy grać na wys. 4 i nie wyżej (nie przepychamy się z przeciwnikami)

3♠ = własny kolor

4♣/(!) = możemy iść wyżej w obronę przy wartościach ofensywnych

 


!

 

!
Poprawiony: sobota, 30 maja 2020 14:22  

Zmiany w WuJu

Blackwood - zmiana odpowiedzi królami
30-06-2011

Dodana konwencja 5-4
08-06-2011

Dodane cuebidy
07-06-2011

Dodane Wywołanie kombinowane
07-06-2011

Dodane otwarcia na wys. 3 i 4
07-06-2011

Szlifowanie Staymana
17-05-2011

Menu użytkownika


Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.