Strona 13 z 15
Odpowiedź 2BA dajemy z siłą 13+PC w składzie bezatutowym (bez 5. młodszej, możliwe obie 4. młodsze, czyli (3-2)-4-4.
4. starsza możliwa jest tylko w sile 16+PC.
Z 13/14 PC bez 4. starszej wybieramy raczej > 1BA (1♠!), a z 4. starszą i dajemy niski transfer (1♦/♥!) albo bezpośrednie 3♥/♠ (w składzie zrównoważonym).
3♣! = 1/ Stayman, ale nie obiecuje 4. starszej tylko 5+♣, 15-17 PC
2/ każde 18+PC (bez 5+), wyczekujące
- wybieramy tę odzywkę jeśli mamy 5+♣ i 4. starszą (wariant /1/)
3♦! = brak 4. starszej, siła 16+PC
3♥/♠ = 4. licytowana 16+PC
3BA = 13-15 PC bez 4. starszej, skład (3-2)-4-4
4♣/♦! = uzgadnia kolor i pyta o 5. wartości, GF+
3♦! = 12-14 PC z 4. starszą (zatem bez 5.♣)
- nawet 4-4-3-2
3♥/♠ = 4. licytowana, 16+PC, NF
3BA = 13-15 PC bez 4. starszej, skład (3-2)-4-4
4♣/♦ = 5.♣/♦, GF+
3♥/♠ = 15-17 PC, 4.♥/♠, nie obiecuje ♣
3♠ (po 3♥) = 4.♠ na 16+PC
3BA = do gry
4♣/♦! = cue-bid, 18+PC
4♦! = 3+fit ♣, 16+PC, Blackwood - Odpowiadający przejmuje inicjatywę
4♥/♠(♂) = uzgadnia kolor z 4-fitem na 16+PC, pyta o wartości Blackwood
4BA = 16/17 PC, bilansowe, IS
3BA = 15-17 PC i dokładnie 3-3-3-4
PAS = do gry
4♣(!) = uzgadnia ♣ i pyta o wartości
4♦! = ogólne pytanie o siłę, inwit do 6BA
4♥/♠! = cue-bid, max. siły
4BA = min., do gry
4♥/♠(!) = 4. licytowana, uzgadnia kolor, pyta o wartości 16+PC
- tylko wtedy jeżeli widzimy przewagę w grze na 7. atutach
4♣/♦/♥/♠ = własny kolor 5+ w sile 18+PC
* * * * *