Strona 4 z 15
Przyjmując transfer niski (1♦/♥!) Otwierający wskaże na siłę 12-14 PC i 3/4-fit. Odpowiadający może zatem PASować.
Przy najmniejszej nawet sile ryzyko kontry karnej jest małe, bo Odpowiadający może być całkiem silny (do 10 PC), więc to, na co mogą się zazwyczaj zdobyć przeciwnicy, to wejście do licytacji.
Odpowiadający dysponuje całym wahlarzem narzędzi, które pozwalają mu blokować przeciwników, inwitować lub przesądzić końcówkę, a przy tym zaproponować inny, lepszy kolor do gry.
Ponieważ ręka Otwierającego została dokładnie zdefiniowana, zatem w przypadkach gdy do licytacji wchodzą przeciwnicy to Odpowiadający podejmuje decyzje co do dalszego rozwoju wypadków - PASując, dając kontrę karną lub podnosząc uzgodniony kolor.
|
(pas)
|
1♣ |
pas
|
1♦/♥!
|
|
pas |
1♥/♠ ® |
pas |
? |
PAS = 4. w KT, bez szans na końcówkę (do 9/10 PC)
1♠ (po > ♥) = 4.♥ i 4/5.♠, do 9(10) PC, NF
- szukamy lepszego koloru do gry, Otwierający może mieć tylko 3♥
1BA! = 4. w KT, na 11/12 PC, INV (po >♥ bez 4.♠)
- wcześniej było to 9/10 PC
- z 4.♠ na 11/12 PC licytujemy ............
PAS = min. z 3-fitem w kolorze transferu, 4. w drugim starszym
2♣/♦(!) = wartości z 3-fitem w KT, INV do 3BA
2KT = 3/4. w kolorze transferu, min. - do gry
2/3BA = bilansowe z 3. w kolorze transferu INV/sign-off
3KT = 4. w kolorze transferu, INV
4KT = 4-fit, max
2♣ = 4. w KT i 4+♣, sign-off
1BA - inwit na sile
2♦ - inwit na układzie w starszych
2♦! = układowe, inwit na starszych
- był wariant /1/ słabe 5.♥ (konstruktywny blok), ale został przeniesiony do podniesienia 2♥
- Otwierający ma przynajmniej jedną 4. starszą
2♦! = 1) 4.♥ i 5.♠, 9/10 PC (lepszy układ daje większe szanse)
2) 4.♥ i 4.♠, 11/12 PC, INV
2♥ = 4.♥, min.
2♠ = 4.♠, min. do gry
2BA! = obie 4. starsze, INV
3♣/♦(!) = wartości, 4.♥, INV
3♥(!) = wartości w ♠, 4.♥
3♠ = 4.♠, INV
3BA! = obie 4. starsze - "wybierz kolor do gry"
4♥/♠ = max siły, do gry
2♦! = 5.♥ i 4/5.♠, 9/10 PC
2♥/♠ = 4. licytowana, min.
2BA! = pytanie o krótkość (w młodszych)
4♥/♠ = góra, do gry
2♥/♠ (KT) = 3/4-fit w KT i jestem słaby na 12(11) PC, sign-off
2♠ (po > ♥) = 3-fit, 4.♠ na 13/14 PC
2♥! (po > ♠) = 4-fit ♠, 12 PC
2BA = 3-fit w KT na 13 PC, NF
3♣/♦ (nowy kolor) = en passant , 3. w KT na 14 PC, (brak 4.♠ po > ♥ !)
3♥/♠ (KT) = 4. w KT i nie jestem zbyt silny (12 PC po > ♥, 13 PC po > ♠), INV (na ♥ wyżyłowany)
3BA = 14 PC, sign-off
4♥/♠ (KT) = 4. w KT i górę otwarcia, sign-off
2♥ = zależnie od koloru transferu
- poprawka w październiku 2015, było 4.♥ i 5.♠, 9/10 PC, INV
2♥ = słabe 5.♥ (konstruktywny blok)
- poprawka w październiku 2015, było
2♥! = 5.♥ i 4.♠ - słabe (5-8 PC) "wybierz kolor do gry"
PAS/2♠ = jedyny wybór
2♠(!) = zależnie od koloru transferu
2♠(♂) = 5.♠, słaby lub konstruktywny blok, do gry
2BA! = zależnie od koloru transferu
2BA! = 5.♠ i 4.♥, 11/12 PC
3♣/♦(!) (nowy kolor) = 5. w KT i wartości w licytowanym kolorze, INV
3♥ = zależnie od koloru transferu
3♥(♂) = 4.♥ i 4.♠, GF
3♠ = 4.♠, max
3BA! = przejściowe
4♣/♦(!) = cue-bid, 4.♥ i max
4♥ = 4.♥, min.
4♠ = 4.♠, min.
3♥ = 5.♥ i 4.♠, 11/12 PC, w zasadzie GF
3♠ = zależnie od koloru transferu
3♠! = > 3BA, 4.♥, skład różny od 3-4-3-3 - "wybierz 3BA lub 4♥"
3♠(♂) = 5.♠ na 13(14) PC, ale słaby kolor atutowy, INV
3BA = zależnie od koloru transferu
3BA = 4.♥ i 5.♠ na 13-15 PC
3BA = 4.♠ na 13-15 PC, skład różny od (4-3)-3-3 wówczas od razu odpowiadamy 3♠
4♣/♦! (po > ♠) = krótkość, 5+♥ i 5+♠, do 15 PC, IS
4♥ (po > ♠) = 5.♥ i 4.♠ na 13-15 PC
- nie ma żadnego ryzyka, bo Otwierający musi mieć przynajmniej jadną 4. starszą
4♥/♠ (♂) = 5. w KT na 14/15 PC
* * * * *