strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Biblioteka Licytuj Podwójny Magister - Po otwarciu 1trefl

Podwójny Magister - Po otwarciu 1trefl

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Podwójny Magister
Ogólnie
Po otwarciu 1trefl
Po otwarciu 1karo
Po otwarciu 1kier
Wszystkie strony

* * * * *

W tym przypadku przyjęto, że rebid 1♠ nie wyklucza ręki silnej.

1♣ pas 1 pas
1♠ pas ?

1BA = słaba ręka, z którą nie chcemy podjąć próby uzgodnienia koloru, np. 3-4-(3-2), 2-4-3-3 itd.

2♣(!) = słaby na albo inwit

2! = ®

PAS = słaby na , do gry

2 = 5. w składzie zrównoważonym, INV

2♠! = 5. w składzie niezrównoważonym, INV

2BA(!) = brak fitu , dokładnie 4-2-3-4

3♣//! = kolor lukowy (3 na ♠), uzgadnia 

3BA = góra bez fitu

4 = góra z fitem , do gry

2BA = 4. w składzie zrównoważonym, INV

3♣/ = 4. i 6. licytowana, INV

3 = dobra 6., silny inwit

- inne rebidy oznaczają ręce 15+PC

2(!) = 3., skład niezrównoważony na ♣, 15-17 PC

- z 18+PC Otwierający dałby Odwrotkę

2BA = to był inwit z 4., wartości w 

3♣(!) = to był inwit z 4., ale mogę dobrze uzgodnić ♣, w zasadzie krótkość

3 = słaby na

3 = 5. bez wartości w 

3♠(!) 5. z wartościami w ♠, brak lub niespecjalne wartości w

2♠ = 5.♠, 18+PC

2BA! = 18+PC bez fitu , GF+

3♣ = 4.♠ i 6+♣ bez fitu , 15+PC

3 = 18+PC na ♦  bez fitu

2! = GF

2! = 3., słaba ręka

2♠ = 5.♠ bez 3., 18+PC

2BA = 4-2-(3-4) lub 4-1-4-4 na 18+PC

3♣ = 4.♠ i 5.♣, 18+PC

3 = 4.♠ i 5., 18+PC

3 = 3. przy 5+♣, 15-17 PC

3♠(!) = 4.♠ i 5.♣, 15-17 PC

3BA = 12-14 PC bez 3-fitu 

2 = 5/6. do gry

2♠ = 3/4.♠, 12-14 PC (choć nie wszyscy akceptują 3.)

- jeśli akceptujemy podniesienie z 3.

PAS = bez widoku na końcówkę

2BA = 4.♠, INV

3♣/ = 4.♠ i kolor+wartości, INV

3 = 5.♠ i 4., F1

3♠ = 5.♠, INV

3BA = 4. propozycja

- jeśli podnosimy z 4.♠, to mamy uzgodniony kolor

2BA! = GF

3♣// = 4. lub/i wartości, INV+

3 = INV

3BA = równa dystrybucja 4-3-3-3, propozycja

4 = do gry

2BA! => ♣, słabe

3♣/ = 4. i 6.♣/, INV

* * * * *

Po rebidzie 1BA sytuacja jest o tyle łatwiejsza, że ręka Otwierającego jest dobrze określona.

1♣ pas 1 pas
1BA pas ?

PAS =  bez 5. , nie wyklucza 4.♠,

2♣(!) = sign-off na ♣ lub albo inwit, także z 5.

- Otwierający już określił swoją górną siłę, wiec max. na co można liczyć to 14 PC i 3-fit 

2! = ®

PAS = słaby z 5+ do gry

2 = 5(6). w składzie zrównoważonym, INV

2♠! = 5. w składzie niezrównoważonym, coś w rodzaju 1-5-4-3 lub 0-5-4-4, INV

2BA =4., INV

3♣/ = 4. i 5/6. licytowana, INV

- ta zapowiedź powinna zapewniać wartości w 

3 = dobry kolor 6. kartowy, INV

2(!) = 3. - to nie jest typowe rozwiązanie, ale zdaniem autora warto pokazać te wartości, szczególnie z krótkim kolorem  (3-3-2-5)

2! = GF

- rebid 1BA określił rękę Otwierającego w przedziale 12-14 PC bez 4., więc wiele do powiedzenia nie ma

2(!) = 3.

2♠(!) = bez 3. cokolwiek w ♠, jeśli myślimy o 3BA, 3-2-3-5

2BA = 5. bez 3., dobrze trzyma

3♣ = 2-2-4-5

3 = 1-3-4-5

2 = 5/6. do gry

2♠! = 5. inwit do 3BA, 2-4-5-2 lub 1-4-5-3 obawa o zatrzymania

2BA! => ♣, słabe

3♣/ = 4. i 5/6. licytowana, INV

- ta zapowiedź wskazuje na brak wartości w ♠ (w przeciwnym razie przechodzimy przez 2♣)

* * * * *

Po odpowiedzi 1♠ obaj gracze mogą mieć 4..

1♣ pas 1 pas
1BA pas ?

PAS =  nic ciekawego

2♣! = sign-off na albo inwit, możliwa 5/6.

2! = ®

PAS = do gry

2 = 4. i 5.♠, INV

2♠ = 5. w składzie niezrównoważonym (z młodszą 4.), INV

2BA = skład w miarę równy, INV

3♣/ = 4. i 5/6. licytowana, INV

- w odróżnieniu od bezpośredniej licytacji 3 w młodszy powinno obiecywać coś w 

3 = 5. i 5.♠, INV

3 = dobry kolor, silny inwit

2! = GF

- Otwierający już określił swoją górną siłę, wiec max. na co można liczyć to 14 PC i 3-fit 

24., nie wyklucza 3.

2♠(!) = 3.♠ bez 4., 3-3-3-4

2BA = bez 3.♠ bez 4., w zasadzie 5.♣ czyli 2-3-3-5

3♣ = 2-2-4-5

3 = 1-3-4-5

3♠(!) = 3.♠ bez 4., lepszy niż na 2 układ z 5.♣, 3-2-3-5

2 = 4. i 5.sign-off

2♠ = 5/6.♠, do gry

2BA! => ♣, słabe

3♣/ = 4. i 5.♣/, INV

- ręka powinna różnić się od przejścia przez rebid 2♣; tutaj przyjęto, że wyklucza wartości

3♠ = 6.♠, inwit oparty na ręce układowej

* * * * *



Poprawiony: sobota, 06 marca 2021 16:33  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.