strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Pomysły / propozycje Minister na słabe 1BA - Kontra

Minister na słabe 1BA - Kontra

Email Drukuj PDF
Spis treści
Minister na słabe 1BA
Zestawienie wejść
Kontra
Wejście 2 trefl
Na pozycji re-open
Przeciwnik kontruje
Wszystkie strony

Po kontrze poszczególne odzywki Obrońcy II mają - w kolejności - następujące znaczenie:

(pas)       
1BA      
ktr (13-15 PC)
   pas          
            
?

PAS = limity siły pozwalają ocenić, czy licytować, czy lepiej grać 1BA z kontrą

2♣! = ręka słaba (poniżej 10 PC), bez 5+ starszej i bez 4-4 w starszych ("negat")

2! = ręka słaba na 5+ (>) lub inny skład w sile conajmniej inwitującej (10+PC)

 
Po kontrze odpowiedź      2! = z każdą 5+
2(!) = 4-4 w starszych    2♠ = 5+♠ słabe
 

2! =  4+ i 4+♠, słabe, NF

2♠ = własny kolor 5+ poniżej 10 PC, NF

2BA/3! =  > na młodszy

3! = 4+ i 4+♠, inwit

3(!) = 4+ i 4+♠, GF

Sprawdźmy, jak może przebiegać dalsza licytacja.

2♣ odpowiadamy z siłą do 9(10) PC bez 5+ starszej (z 5+ starszą - 2! lub 2♠), a także bez 4-4 w starszych (licytujemy 2/3!).
Możliwa jedna 4. starsza.

Z rękami w górnej części tego limitu rozważamy też oczywiście ukarrnienie kontry. Decyzja często będzie zależna od założeń. 
Tutaj prezentujemy rozwiązanie uniwersalne, sygnalizując równocześnie, że nie ma przymusu licytowania 2♣. 

(pas) 1BA ktr pas          
2! pas ? pas  
         

PAS = 5+♣, może być nawet 16 PC

2! = sztuczne, bez 4/5. i 5.♠ (możliwe 4.♠)

PAS =6+

2 = mam 4. i nie mam 4.♠ (obie starsze wykluczone), NF

PAS =  z 3.

2♠ = mam 4.♠ i nie mam 3.

2♠ = mam 4.♠ i nie mam 4.

2 = 4/5.

2♠ = dokładnie 4.♠ i max 2.

2♠ = 5+♠

2BA = bez 4/5. starszej, bez 5+♣

3♣ = 5+♣,17(16)+PC

Odpowiedź 2! nie przesądza jeszcze, że mamy , ani że mamy rękę silną; dajemy ją z trzema typami rąk:

1/ 5. słabe (do 9 PC) lub silne(10+PC)
2/ 5.♠ silne
3/ silne bez 4. starszej

I w tym przypadku, zanim zalicytujemy 2, nie unikamy rozważenia karnego PASa. 

(pas) 1BA ktr pas      
2! pas ?

2 = do koloru (jak na transfer), NF

PAS - wariant  /1/

2♠= wariant /2/ - 5.♠, conajmniej inwit, F1

2BA = wariant /3/ - bez 4. starszej i 3-fitu , inwit

3/4 = 5., inwit/signoff

2♠ = 5+♠ bez fitu 

2BA = bez fitu  i własnej 5, coś w rodzaju 4-1-4-4

3♣/ = kolor 5+, bez fitu 

3 = 5+

 



Poprawiony: niedziela, 06 stycznia 2013 10:22  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.