strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Warsztat Gry wchodzi II obrońca (2)

Gry wchodzi II obrońca (2)

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Gry wchodzi II obrońca (2)
Wejście 2trefle
Wejście 2karo
Wszystkie strony

Po otwarciu 1♣ i odpowiedzi transferem na kolor starszy wejście przeciwnika dość mocno może utrudnić wymianę informacji w systemie Traser. Wszak Odpowiadający ma siłę w bardzo szerokim zakresie 0-15 PC!
Zadaniem Otwierającego jest teraz poinformowanie swojego partnera o ewentualnym ficie i sile.

* * * * *

Bez interwencji przeciwnika przyjęcie przez Otwierającego transferu na wys. 1 oznacza 12-14 PC, a na wys. 2 oznacza 15-17 PC. Wejście przeciwnika zabiera taką możliwość.

Przyczynkiem do napisania tego artykułu stało się poniższe rozdanie.

 Przykład -  4 sierpnia 2012  - Wchodzi przeciwnik

Jak widać, Odpowiadający nie był pewien, jaki przedział siły oznacza 2♠ Otwierającego. Zainwitował więc, podnosząc uzgodniony kolor. Źle jednak trafił. Ale czy w ogóle musiał zgadywać?

* * * * *



Poprawiony: czwartek, 06 lipca 2023 20:47  

Jak rozumiesz wejście w transfer przeciwnika?

Wywołanie (jak kontra) - 100%
Dwukolorówka - 0%
Monokolor niższy od koloru licytowanego i transferowanego - 0%
Silna ręka z zatrzymaniem w licytowanym kolorze - 0%
Wywiad bezatutowy - 0%
Zależy od sytuacji - 0%
Inne - 0%

Menu użytkownika


Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.