strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start

Po wejściu przeciwnika na 1trefl - Po kontrze

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Po wejściu przeciwnika na 1trefl
Po kontrze
Po wejściu 1karo
Po wejściu 1kier
Po wejściu 1pik
Wszystkie strony

Po kontrze

Raczej nie mamy szans na szlemika, szczególnie w składach zrównoważonych. Koncentrujemy się więc na wygraniu licytacji w strefie częściówki, a w najlepszym przypadku na osiągnięciu dogranej.

         1♣    
     ktr   
      ?                        

PAS = słaby 

rktr = > 5+, wyklucza 4. starsze, do 12 PC albo 13+PC bez 4. starszej

         1♣    
    ktr   
     rktr    
     pas             
?

1 = 3-fit na 12-14 PC

1/♠ = 4. licytowana bez fitu i 5.♣, 12-14 PC

- (3-4)-2-4 lub 4-4-2-3 lub 4-4-1-4

1BA = 15-17 PC, nie wyklucza 3-fitu

2♣ = 5+♣ na 15-17 PC

2! = 18+PC, GF

- rebidy Odpowiadającego rosną od najsilniejszych do najsłabszych

2! = 13+PC bez 4. starszej

2♠! = > 2BA, 5. i siła 11/12 PC

2BA! = 5. i 4.♣ na 9-12 PC

3♣/ = uzgadnia kolor, GF

3♣ = 5. i 5.♣ na 9-12 PC - Odpowiadający ma krótkość w starszym

3 = uzgadnia , GF

3/♠! = krótkość

3! = uzgadnia ♣, GF

3♠/BA! = krótkość ♠/

3 = 6. na 9-12 PC

3! = 5. na 9/10 PC

3♠! = > 3BA, najsłabsza licytacja, 7/8 PC

2/♠ = 5. licytowana na 18+PC, GF

3 = 5.♣ i 4. na 12-14 PC

- przy słabej ręce Odpowiadajacego ma utrudnić przeciwnikom uzgodnienie koloru starszego

Wiemy, że Odpowiadający nie ma 4. starszej.

         1♣    
      ktr     
      rktr    
     1♥     
?

PAS = 12-14 PC bez 3-fitu  - np. (3-4)-2-4

ktr = umiarkowanie silna ręka - 15(16) PC, bez 4.♠, fitu  i 5.♣ - w zasadzie 3-4-2-4 

1♠ = 4.♠ w zasadzie z fitem  15-17 PC, F1 - naszym celem nadal jest 3BA

1BA = 17(16) PC, nie wyklucza 3-fitu

2♣ = 5+♣ na 15-17 PC

2 = przepych - 3-fit na 12-14 PC

2! = 18+PC

2♠ = 5.♠ na 18+PC, GF

2BA = 18+PC

3 = 5.♣ i 4. na 12-14 PC (blokujące)

Wiemy, że Odpowiadający nie ma 4. starszej.

         1♣         ktr       rktr
    1♠   
?

PAS = 12-14 PC bez 3-fitu  - np. (3-4)-2-4

ktr = umiarkowanie silna ręka - 15(16) PC, bez 5.♣

1BA = 17(16) PC, bez dobrego fitu w , ale nie wyklucza 4. - szukamy 3BA

2♣ = 5+♣ na 15-17 PC

2 = przepych - 3-fit na 12-14 PC

2 = 5. na 18+PC, GF

2♠! = silny inwit do 3BA z dobrym fitem w , F1

3 = najsłabsza licytacja, sign-off

2BA = 18+PC 

3 = 5.♣ i 4. na 12-14 PC (blokujące)

1! = > , nie wyklucza 4/5.♠ - Sufler

1! = > ♠, nie wyklucza 5. - Sufler

 
1♠! - zawsze to samo
 

1♠(!) = > BA , 1) 7-10 PC bez 4. starszej
                           2) 5+♣ na 11/12 (po 1BA zalicytujemy ♣) 
                                3) 6.♠ silne

1BA = 12-14 PC - Uwaga: węższy przedział!

2♣(!) = 15(16) PC i 2+♣, INV (graniczna ręka to 4-4-3-2)

2! = ...? - to może być dobra pozycja do sprawdzenia zatrzymań w starszych, jeśli mamy b. silna rękę i dziurawy kolor

2/♠! = "mam trzymanie"

3♣/ = "to jest mój longer, nie mam trzymania w drugim starszym", NF

3♠! = "o to chodziło, więc zalicytuj 3BA" (>3BA)

2BA = "mam oba zatrzymania", z min.

3♣ = 5+♣ na 11/12 PC, bez zatrzymania ♠

3♠ = silny wariant z 6.♠

3BA = "mam oba zatrzymania", wariant /1/ z max. lub wariant /2/

2/♠ = 5. licytowana na 18/19 PC

2BA = 17(16) PC, INV

3BA = 18-21 PC w składzie zrównoważonym

 
Rebid 2♣ Otwierającego to 15(16)PC bez 4. starszej
 

1BA! = obie 4. starsze, 7-10 PC

- to jest różnica w stosunku do typowej licytacji bez kontry przeciwnika

2♣(!) = 15(16) PC bez 4. starszej, zatem 4+♣ (graniczna ręka to 3-3-3-4)

2! = 15(16) i jakaś 4. starsza, F1

- Uwaga: to nie Zawrotka! Odpowiadający już sprecyzował swoją rękę

2 = "PASuj albo popraw na 2♠" - słabe (7/8 PC)

3! = > /♠, 9 PC, INV

4! = > /♠ z górą odpowiedzi (10 PC), sign-off

2/♠ = 4(3)-fit na 12-14 PC

2BA = 17(16) PC bez 4. starszej, 4.♣

3! = 18+PC.........?

3/♠ = 4-fit na 17(16) PC, INV

3BA = 18+PC, do gry

4/♠ = z 4. licytowaną na 18-20 PC, do gry

2♣ = 5+♣, NF

- ponieważ rktr jest > ♦ więc 2♣ jest naturalne

2(!) = > 6+ słabe albo silne 6+

2! = > 6.♠ słabe albo silne  

2♠! = > BA, 11/12 PC bez 4. starszej i 5. młodszej, INV

 
1/2/3BA = 4. i 4.♠
 

2BA! = obie 4. starsze na 11/12 PC

3♣/ = 5+licytowana ( na 18+PC, ♣ słabsze) obawa o drugi kolor młodszy do 3BA albo IS

3/♠/BA = do gry

3♣//♠ = licytowana 4. w składzie (4-3-3-3) na 13-15 PC - jak bez ktr

3! => 3BA, skład różny od powyższego i od 3BA

- ta odzywka i tak nie przyda nam się jako próba uzgodnienia 

3BA! = obie 4. starsze na 13-15 PC

* * * * * 



Poprawiony: sobota, 20 lipca 2013 10:29  

Przepraszam, możliwość komentowania tego tekstu jest wyłączona.

Menu użytkownika


Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.