Spis treści |
---|
Po wejściu przeciwnika na 1trefl |
Po kontrze |
Po wejściu 1karo |
Po wejściu 1kier |
Po wejściu 1pik |
Wszystkie strony |
Gramy systemem transferowym (Preser, Traser). To ważne, bo w prezentowanych dalej rozwiązaniach otwierajacy 1♣ może mieć ręce o składzie i sile klasycznego 1BA.
Po otwarciu partnera 1♣ i kontrze przeciwnika lub wejściu na wysokości 1 licytację również opieramy na systemie transferów.
Istotna różnica w stosunku do sytuacji, gdy przeciwnik nie wchodzi do licytacji, to że Odpowiadający ma siłę co najmniej półpozytywnego wejścia, czyli 7+PC.
Co to zmienia?
Sporo, bo wprowadzamy rozróżnienie siły Otwierającego na trzech poziomach: słaby (12-14 PC), silny (15-17 PC) i bardzo silny (18+PC).
Podniesienie licytacji na poziom do 2BA z siłą 15+PC prawie niczym nam nie grozi, a taka informacja często będzie kluczowa dla podjęcia przez Odpowiadającego próby osiągnięcia dogranej.
W dalszej części szczegóły tej licytacji. Kolorem wyróżniono sekwecje, które odróżniają licytację od tej, która nastąpiłaby bez interwencji przeciwnika.
* * * * *
Po kontrze
Raczej nie mamy szans na szlemika, szczególnie w składach zrównoważonych. Koncentrujemy się więc na wygraniu licytacji w strefie częściówki, a w najlepszym przypadku na osiągnięciu dogranej.
1♣ |
ktr |
? |
PAS = słaby
rktr = > 5+♦, wyklucza 4. starsze, do 12 PC albo 13+PC bez 4. starszej
1♦! = > ♥, nie wyklucza 4/5.♠ - Sufler
1♥! = > ♠, nie wyklucza 5.♥ - Sufler
1♠(!) = > BA , 1) 7-10 PC bez 4. starszej
2) 5+♣ na 11/12 (po 1BA zalicytujemy ♣)
3) 6.♠ silne
1BA! = obie 4. starsze, 7-10 PC
2♣ = 5+♣, NF
- ponieważ rktr jest > ♦ więc 2♣ jest naturalne
2♦(!) = > 6+♥ słabe albo silne 6+♦
2♥! = > 6.♠ słabe albo silne ♥
2♠! = > BA, 11/12 PC bez 4. starszej i 5. młodszej, INV
2BA! = obie 4. starsze na 11/12 PC
3♣/♦ = 5+licytowana (♦ na 18+PC, ♣ słabsze) obawa o drugi kolor młodszy do 3BA albo IS
3♥/♠/BA = do gry
3♣/♥/♠ = licytowana 4. w składzie (4-3-3-3) na 13-15 PC - jak bez ktr
3♦! => 3BA, skład różny od powyższego i od 3BA
- ta odzywka i tak nie przyda nam się jako próba uzgodnienia ♦
3BA! = obie 4. starsze na 13-15 PC
* * * * *
Po wejściu 1♦
1♣ |
1♦ |
? |
ktr = > 4/5.♥
- sytuacja w zasadzie jak bez wejścia przeciwnika
1♥ = 3/4.♥ na 12-14 PC
1♠ = 4.♠ na 15-17 PC
1♥! = > 4/5.♠ nie wyklucza 5.♥
1♠(!) = > BA, 1) 7-10 PC bez 4/5. starszej,
2) 5+♣ na 11/12 PC
3) silna 6.♠
- dalej licytujemy tak samo jak po kontrze
1BA! = 4.♥ i 4.♠, 7-10 PC
- dalej licytujemy tak samo jak po kontrze
2♣(!) = > 6+♦ słabe, albo silne na 6+♣
2♦! = > 6.♥ słabe albo silne na 6+♦
2♥ = 6.♥ silne albo 6.♠ słabe
2♠! = > BA, 11/12 PC
2BA! = 4.♥ i 4.♠, 11/12 PC
3♣/♥/♠ = jak bez wejścia przeciwnika - 4. licytowana i 13-15 PC
3♦! = > 3BA
3BA = 4.♥ i 4.♠, 13-15 PC
Przykład - 4 maja 2013 - gdy wchodzi przeciwnik
Dobra współpraca obu graczy dała 94%.
* * * * *
Po wejściu 1♥
1♣ |
1♥ |
? |
ktr = > 4.♠
1♠(!) = > BA, 1) 7-10 PC bez 4/5.♠
2) 5+♣ na 11/12 PC
3) silne 6+♠
1BA! = 5.♠, 7-10 PC
2♣! = > ♦ albo silne ♣
2♦(!) = silne ♦ albo 5.♠ na 11+PC, F1
2♥! = > 6.♠, słabe
2♠! = > BA, 11/12 PC, raczej bez zatrzymania ♥
2BA = 11/12 PC z podwójnym zatrzymaniem ♥
3♥! = > 3BA
* * * * * *
Po wejściu 1♠
1♣ |
1♠ |
? |
ktr = > 1BA, bez 4.♥, 7-10 PC, możliwa 5. młodsza
1BA! = 4/5.♥ na 7-10 PC
2♣ = > ♦ słabe albo silne ♣
2♦ = > 6.♥ słabe albo silne ♦
2♥ = 6+♥ INV+
2♠! = 11/12 PC bez zatrzymania ♠
2BA = 11/12 PC z zatrzymaniem ♠
3♣ = słabe 6+♣