strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Obrona Licytujemy Przeciwko 2trefl na starszych

Przeciwko 2trefl na starszych

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Otwarciu 2♣ na kolorach starszych min. 5-4 rokuję przyszłość. Bliżej z tym otwarciem, w tym z propozycją dalszej licytacji, możecie zapoznać się choćby tutaj

W niniejszym artykule chcę się skupić jednak na obronie. Zdarza mi się bowiem grywać przeciwko parom wykorzystującym ów tytułowy pomysł.

* * * * *

Ponieważ otwarcie wskazuje kolory starsze, to wejściom 2/♠ powinniśmy przypisać znaczenie sztuczne. Wykorzystamy te odzywki dla składów min. 5-4 w młodszych. W ten sposób przekujemy broń przeciwników na własne potrzeby.

  2!
  ?  
     
     

PAS = 1) ręka słaba
               2) ręka silna nie nadająca się na wejście bezpośrednie (trapping pas)

 2!
 pas
2/♠
  ?  

ktr = silna ręka, nienadająca się na inne wejścia

- nie zapewnia 4-4 w młodszych, a więc jakaś opozycja w starszych

2♠! (po 2) = 5+♣ i 4. (więcej czarnego)

2BA! = wywołanie na młodsze (min. 4-4) lub silna ręka na 5+

- po 2 "czerwonego nie mniej niż czarnego"  (nie weszliśmy 2♠) lub 5+

3♣/(!) = do koloru

3 (po 3♣) = 5+, INV

3/♠! (KP) = zatrzymanie, bardzo dobra ręka - "licytuj 3BA lub wracaj na młodszy"

3♣/ = 5+ licytowana, solidność w zależności od założeń, NF

3/♠! (KP) = bardzo silne ręce oparte na młodszych min. 5-4 ("więcej czerwonego/czarnego")

3BA/4♣/ = do gry

3BA = do gry


 2!
pas!
2/♠
 pas
pas ?

ktr = wracamy do gry - siła (wariant /2/), jakaś opozycja w starszych

PAS = karny

2♠! (po 2) = wywołanie na oba młodsze

2BA!Lebensohl

3♣(!) = do koloru

PAS = ♣5+

3 = 5+, do gry

3/♠! = 5+♣ i zatrzymanie, INV

3♣/ = 5+ licytowany,  INV

- ręce, z którymi nie zdecydowaliśmy się na bezpośrednie wejście 3♣/

3/♠! = zatrzymanie do BA, odejście ubepieczają oba młodsze, F1

* * * * *

Znacznie mniej prawdopodobna jest sytuacja, gdy Obrońca II ma na wejście.

 2!
pas!
2/♠
  ?  

2♠! (po 2) = 5+♣ i 4. (więcej czarnego)

3/♠! (KP) = zatrzymanie, wariant silny

3BA = do gry, zatrzymania w obu starszych, wariant silny

ktr = silna ręka, nienadająca się na inne wejścia

PAS = karny

3/♠! => 3BA

3BA = do gry, zatrzymania w obu starszych

2BA! = wywołanie na młodsze (min. 4-4) lub inwit na 5+

3♣/= 5+ licytowany,  NF

3/♠! (KP) = bardzo silne ręce oparte na młodszych min. 5-4 ("więcej czerwonego/czarnego")

3BA = do gry

ktr = słaba ręka na ♣ (słabsza niż 3♣)

2 = 5+, NF

2!(KP) = 5+ i 4.♣ ("kolor na kolor"), F1


  2!
  2!  
 pas    
      ?

2♠!/2BA = niezła ręka, INV

3♣/(!) = do gry

2♠!(KP) = 5+ i 4., (j.w.), F1

2BA! = równe młodsze (...?), F1

3♣/ = 5+ licytowana, INV

Poprawiony: niedziela, 15 grudnia 2013 21:10  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.