strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Uwaga
  • Please don't forget to specify the users.
Start Pomysły / propozycje Otwarcie 1karo - eksperymentalne - Odpowiedzi - szczegóły

Otwarcie 1karo - eksperymentalne - Odpowiedzi - szczegóły

Email Drukuj PDF
Spis treści
Otwarcie 1karo - eksperymentalne
Opis otwarcia
Odpowiedzi - ogólnie
Odpowiedzi - szczegóły
Więcej po odpowiedzi 1kier
Więcej po odpowiedzi 1pik
Odpowiadający jest z młodszymi
Więcej po odpowiedzi 2trefle
Więcej po odpowiedzi 2karo
Więcej po odpowiedzi 2kier
Więcej po odpowiedzi 2pik
Więcej po odpowiedzi 2BA
Więcej po odpowiedzi 4karo
Przykłady
Wszystkie strony

* * * * *

Odpowiedzi mocno odbiegają od przyjętych standardów.

     (pas)   1♦       pas  
   ?    

PAS = z  siłą poniżej 7 PC i nieciekawym układem

1 = 1) 4. w sile 7-10 PC
             2) 5. licytowana w sile 7+PC
                  3) 6+ z ręką bardzo słabą
                       4)
6+ z ręką 16+PC

- z 4. i silniejszą ręką (11/12 PC) odpowiadamy 2!,  a z jeszcze silniejszą (13+PC) 2BA!

 
Rebidy 1/2♠ Otwierającego nie obiecują 4.♠!
 

1♠(!) = 3/4.♠ 12-14 PC  

1BA! = 15(16) PC, bez 4.♠ i 4+♣, nawet 3-3-4-3

2♣ = 1-3-(4-5) na 12-14 PC

- z 3.♠ powiedzielibyśmy 1♠, a z 3-2 lub 2-2 w starszych otwieramy 1BA

2 = 6+ na 12-14 PC, z krótkością

- np. coś w rodzaju (1-3)-6-3 lub 3-3-6-1

2(♂) = 4., 12-15 PC, NF

- nieco szerszy przedział siły, mamy sporo miejsca na inwit

2♠(!) = 3/4.♠, 15(16) PC

2BA = 17(16) PC nie wyklucza 4.♠, INV

- jeśli Odpowiadający ma na końcówkę, to i tak zdąży uzgodnić ewentualnie swoje 4.♠

3♣ = 4+ i 4.♣ bez 4. starszej, 15-17 PC (z 5.♣ otworzymy 2♣ - zmodyfikowany Precision)

3 = 6+, 15-17 PC

3(♂) = 4., 16/17 PC

1♠ = 1) 4.♠ w sile 7-10 PC
                2) 5.♠ w sile 7+PC, nie wyklucza 4.
                    3) 6+♠ z ręką bardzo słabą
                        4)
6+♠ z ręką bardzo silną (16+PC)

1BA(!) = 12-14 PC, 4.

2♣ = 4/5.♣, 12-14 PC

2 = 6+, w zasadzie z krótkością, 12-14 PC

2 = 4., 15-17 PC

2♠ (♂)= 4.♠, 12-15 PC

2BA = 15-17 PC bez 4. starszej i 4/5.♣

3♣ = 4+ i 4.♣, 15-17 PC

3♠ = 4.♠ i 16/17 PC

1BA = 7-10 PC bez 4./♠, nie wyklucza fitu

PAS = 12-14 PC, bez nadwyżek w składzie

2♣ = 12-14 PC, 4/5.-5.♣, skład różny od 2-2-(5-4)

2 = 12-14 PC i 5/6., sign-off

2/♠ = 15-17 PC, w zasadzie 4., bardziej jednak en passant, inwit do 3BA

2BA = 15-17 PC, dobra ręka do BA, trzyma starsze, ale niekoniecznie  ♣

3♣ = 15-17 PC, 5. i 4.♣, honory zgrupowane w kolorach młodszych

3 = 15-17 PC, dobry kolor 6+

2♣ =  1) słabe (do 10 PC) 6+♣
                 2) 5+♣ w sile 11/12 PC, możliwa 4. starsza

- z warianetm /1/ Odpowiadający w kolejnym okrążeniu wraca na 3♣

PAS = dół otwarcia z fitem ♣

2 = 12/13 PC bez 4. starszej,

- coś w rodzaju  3-3-6-1

2/♠ = 4. licytowana, 12-14 PC, F1

2BA = 15(17) PC, nie wyklucza 4.starszej, NF

3♣ = 17(16) PC, nawet z 2.♣, NF

2(!) 1) 11/12 PC nie gwarantuje fitu , możliwa 4. starsza lub obie,
                2) 6. starsza w sile 10/11PC, F1

2/♠ = 4. licytowana, 12-14 PC, F1

2BA(!) = 12(13) PC, 4.♣ i 5.

3♣ = 12(13) PC, 5.♣ i 4.

3/♠ = 4. licytowana, GF

3BA = do gry - bez 4. starszej, min. dubleton w każdym ze starszych, 15-17 PC

- więcej n/t szczegółów dalszej licytacji znajdziesz tutaj

2/♠ = 6+ w kolorze licytowanym na 8/9 PC (inwitujące zniesienie)

2BA! = 13+PC, nie wyklucza 4. starszej, ale z 13-15 PC bez 4. starszej licytujemy 3BA, GF

3♣(!) = 1) 4+ i 4+♣ na 12-14 PC bez 4. starszej, z krótkością w starszym lub
                 2) 6+, możliwa krótkość ♣

3(!) = 12-14 PC i 4. starsza

3/♠ = 4. licytowana, 15-17 PC

3BA = skład w miarę zrównoważony bez 4. starszej, możliwa 5., 15-17 PC

4♣(!) = 15-17 PC w składzie:
                    1/ 5+ i 4+♣ lub
                             2/ 6+ z krótkością (możliwa także w ♣!)

4 = 6+ na 15-17 PC bez krótkości

3♣ = 5+♣ w sile 13+PC, praktycznie GF

3(!) =15-17 PC, nic nie mówi o składzie

3/♠ = 4. licytowana, GF

3♠/4! (czwarty kolor) = 4-fit, ręka nadwyżkowa, IS

3BA = brak 4. w kolorze partnera

4♣ = fit ♣, brak 4. w kolorze partnera, IS

4/♠ = 4-fit, minimum

3/♠ = 4. licytowana na 12-14 PC

3BA = 12-14 PC, bez 4. starszej

3 = blokujące, 5-9 PC z fitem 5+

3/♠ = 6+ w sile 12-15 PC, GF

3BA = 13-15 PC, układ zrównoważony bez 4./♠, ale zatrzymania w tych kolorach

4 = przed partią - słabe i super fit, zaporowe

4♣//♠! = superfit i 16+PC - Blackwood wyłączeniowy



Poprawiony: sobota, 11 stycznia 2014 15:17  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.