strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Uwaga
  • Please don't forget to specify the users.
Start Pomysły / propozycje Otwarcie 1karo - eksperymentalne - Więcej po odpowiedzi 1kier

Otwarcie 1karo - eksperymentalne - Więcej po odpowiedzi 1kier

Email Drukuj PDF
Spis treści
Otwarcie 1karo - eksperymentalne
Opis otwarcia
Odpowiedzi - ogólnie
Odpowiedzi - szczegóły
Więcej po odpowiedzi 1kier
Więcej po odpowiedzi 1pik
Odpowiadający jest z młodszymi
Więcej po odpowiedzi 2trefle
Więcej po odpowiedzi 2karo
Więcej po odpowiedzi 2kier
Więcej po odpowiedzi 2pik
Więcej po odpowiedzi 2BA
Więcej po odpowiedzi 4karo
Przykłady
Wszystkie strony

* * * * *

1 = 1) 4. w sile 7-10 PC
             2) 5. licytowana w sile 7+PC
                  3) 6+ z ręką bardzo słabą
                       4)
6+ z ręką 16+PC

Ponieważ odpowiedź 1 może paść z ręką nawet bardzo słabą, więc staramy się ograniczyć sytuacje, gdy rebid Otwierającego miałby przekraczać 2.

   1♦  
  pas    1  
    pas
?

1♠(!) = 3/4.♠ 12-14 PC 

- z 3.♠ dopuszczalny w zasadzie jeden rodzaj ręki 3-1-(5-4) tj. z krótkością w kolorze odpowiedzi; z 1-3-(5-4) Otwierający licytuje rebid 2♣

- dzięki temu rozwiązaniu (z 3.♠) rebid 1BA Otwierającego możemy przeznaczyć na wskazanie wyłącznie rąk silnych, podobnie jak po otwiarciu 1♣

- możemy zmieścić tutaj również bardzo słabe ręce (11 PC) z 4., z którymi uzgodnimy partnerowi kolor po każdej jego odzywce (licząc, że nie sPASuje)

PAS = 4. i 4.♠, wariant /1/ i dół odpowiedzi, do gry

1BA = do 10 PC, 4. bez 4.♠, skład zrównoważony i 4(5).♣, sign-off

- coś w rodzaju  3-4-2-4, 2-4-3-4, co gwarantuje 4.♣, bo z 3-4-3-3  lub 5.♣ w sile 9/10 PC licytujemy 2♣

2♣! ® =  "co masz w starszych?" - właściwe 5., ale nie wyklucza też 4.♠ ani 4.♣,  F1

- tak licytujemy z rękami nienadającymi się na rebidy 2BA-3BA, a także ze średnią ręką (9/10 PC) np. z 3-4-3-3, 3-4-1-5

2(!) = brak 3. i 4.♠

- a więc chyba tylko 3-1-(5-4)

PAS = wchodzi w rachubę już z 3. raczej bez 4.♣

2(!) = "powiedz dokładniej co masz w młodszych, F1

- to może być nawet bardzo silna ręka z 5., z widokiem na wysoką grę w młodszy

2♠! = dłuższe ♣

2BA! = dłuższe

2♠ = 4-4-2-3, do 10 PC, sign-off

3♣ = 3-1-4-5, do gry

2BA/3♣ = do gry

3 = 5. i 4., dziura w ♣, INV do 3BA

- z 5. licytujemy także z 11/12 PC, ale ręka może być nawet silniejsza

2(!) = 3.nie wyklucza 4.♠

2♠ = 4.♠ bez 3.♥

2 = fit , do 10 PC, do gry

2 = słabe 6+ sign-off

2♠ (♂) = 4. i 4.♠ i 9/10 PC (z 11/12 odpowiedzielibyśmy od razu 2), sign-off

2BA = 5. bez 4.♠, 11/12 PC, INV

3♣ =...?

3 = 5. i 3/4., 13+PC, obawa o ♣ na 3BA, F1

3 = 6+ w sile 16+PC, GF+

3♠ = 5. i 4.♠, GF

3BA = 5. z trzymaniem ♣, sign-off

1BA! = 15(16) PC, bez 4.♠ i 4+♣, nawet 3-3-4-3

2♣ = słabe, do gry

2! = 5., nie uzgadnia , F1

2 = 3.

2♠ = skład niezrównoważony bez 3. (np. 2-2-6-3)

2BA = skład zrównoważony bez 3. (np. 3-2-4-4)

2 = 6+, bardzo słabe, do gry

3BA = góra wariantu /1/

2♣ = 1-3-(4-5) na 12-14 PC

- z 3.♠ powiedzielibyśmy 1♠, a z 3-2 lub 2-2 w starszych otwieramy 1BA

2 = 6+ na 12-14 PC, z krótkością

- np. coś w rodzaju (1-3)-6-3, 3-3-6-1, (1-2)-6-4

2 = 6+, słabe, sign-off

2♠! = relay, prawdopodobnie z 5.

2BA! = krótkość bez 4.♣

- np. coś w rodzaju 3-1-6-3

3♣ =  4.♣-6.

3(!) =  3. i 6+, min.

3(!) = 3. i 6+, max.

2(♂) = 4., 12-15 PC

2♠! = wywołanie kombinowane, F1

2BA = automat

3♣//! = krótkość w licytowanym kolorze (3 = ♠), INV

2BA/3♣/ = bez krótkości, wartości w licytowanym kolorze (2BA= ♠), INV

2♠(!) =  3/4.♠, 15(16) PC

PAS = 4.♠ i min.

2BA = bez 4.♠, min., do gry

3♣! = prawdopodobnie 5/6., nic nie mówi o sile, F1

3(!) = krótkość

3 = 6+, 16+PC

3 = 2/3., NF

3♠ = 5. i 4.♠, GF

3BA = 5., sign-off - "PASuja albo popraw"

wyższe = 5+, IS

3 = fit , do gry

3 = 6+, bardzo słabe

3♠ = 4.♠, GF

3BA = do gry

2BA = 17(16) PC nie wyklucza 4.♠

3♣! = ® z 5/6., F1

3! = krótkość 

3 = 2/3.

3 = do gry

3 = 6., bardzo słabe, bez szans na końcówkę, do gry

3♠ = 4.♠, GF

3♣ = 4+ i 4.♣ bez 4. starszej, 15-17 PC (z 5.♣ otworzymy 2♣ - zmodyfikowany Precision)

3 = 6+, 15-17 PC

3(♂) = 4., 16/17 PC




Poprawiony: sobota, 11 stycznia 2014 15:17  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.