Strona 6 z 7
* * * * *
Z większą siłą lub bardziej układową ręką możemy przekazać informacje bezpośrednio.
Prześledźmy to na następującym przykładzie.
(pas) |
1♣ |
pas |
1♥! |
|
pas |
2♦! |
pas |
? |
|
2♠(!) = 5.♥ i 5.♠ na 5-10 PC
- to jest wyjątek od zasad Suflera, ale nie możemy zająć konwencyjnego 2BA
- powinniśmy ustalić siłę Odpowiadającego, może też nam się przydać informacja o krótkości
2BA! ® = przejściowe
3♣/♦! = krótkość, 9/10 PC
3♥/♠(!) = uzgadnia kolor, GF
3BA! = 5-5-(1-2)
4♣/♦! (powtórzenie) = renons, 9/10 PC
4♦! (po 3♣) = krótkość, skład 6-5-1-1, 9/10 PC
3♥ = 5/6 PC, NF
3♠ = 7/8 PC
3BA! = pyta o singla
4♥/♠(!) = do gry
4♣/♦! = renons, 7/8 PC
2BA! = 5.♠ i 5-15 PC
- ta odpowiedź wyklucza drugą 4/5. starszą.
- z siłą do 12 PC precyzujemy najpierw przedział siły:
3♣! ® = kolor jest uzgodniony, pytamy o siłę [Kaskada]
3♦! (I°) = 5/6 PC;
- teraz powrót na kolor uzgodniony oznacza min. u Otwierającego, tj.18(19) PC
3♥! (II°) = 7-9(10) PC
3♠! (III°) = 10(11) PC
3BA! (IV°) = 11/12 PC
- po każdej z powyższych odpowiedzi ® (także 3BA po 3♠!) pyta o wartości.
Odpowiedzi, według schematu Blackwooda j.n. (Va- Vf).
- z siłą 13-15 PC (V°), odpowiadamy bezpośrednio po pytaniu 3♣! :
4♣! (Va°) = 1 z 5 wartości
4♦! (Vb°) = jw. ale 0/3 wartości
4♥! (Vc°) = jw. ale 2 wartości bez D atu
4♠! (Vd°) = jw. ale 2 wartości z D atu i 0 K
4BA!(Ve°) = jw. ale 2 wartości z D atu i 1 K
3♣ = 5.♣ i 4.♠, 7-15 PC
3♦! ® = pyta o siłę, nie uzgadnia ♠,
- w dalszej licytacji 4♣ Otwierającego uzgadnia ♣ i pyta o wartości
3♥! = 7-9(10) PC
3♠! = 10(11) PC
3BA! = 11/12 PC
4♣... 4BA! = liczba wartości przy założeniu uzgodnienia ♣, 13-15 PC
3♥(!) = pyta o siłę, próba uzgodnienia 5+♥,
- Odpowiadajacy bez fitu ♥ ma całkiem sporo możliwości
3♠! = > 3BA - 7/8 PC, bez fitu ♥
- naturalną koleją rzeczy jest teraz zajęcie 3BA przez Otwierającego - sign-off
3BA! = 9/10 PC - bez fitu ♥
4♣! = 9/10 PC z fitem ♥
4♦! = 11/12 PC z fitem ♥
4♥ = 7/8 PC z fitem ♥
4♠! = 13-15 PC bez fitu
4BA! = Blackwood, musimy zagrać co najmniej szlemika
4BA = 11/12 PC, bez fitu ♥, NF
- mimo dużej siły nie mamy uzgodnionego koloru ani zapewne kompletu kluczowych honorów
5♣... i wyższe = jak odpowiedzi na Blackwooda na 4 wartości, 13-15 PC bez fitu ♥
3♠ = uzgadnia ♠ i pyta o siłę [Opti]
3BA = brak fitów i zainteresowania grą premiową (18/19 PC), np. skład typu 4-3-4-2
3♦ = 5.♦ i 4.♠, 7-15 PC,
3♥ ® = pyta o siłę, nie uzgadnia ♠,
- w dalszej licytacji 4♦ Otwierającego będzie uzgodnieniem ♦ i pytaniem o wartości, 4♥ będzie próbą uzgodnienia własnej 5.♥
3♠ = uzgadnia ♠ i pyta o siłę
3BA = brak fitów i zainteresowania grą premiową (18/19 PC), np. skład typu 3-4-2-4
3♥ = 4.♠ i 5.♥, 7-12(15) PC
- to jest wyjątek od zasad Suflera, ale 3BA przeznaczmy na skład bardziej niezrównoważony, a kolor ♥ i tak już zajęliśmy
3♠(!) = uzgadnia ♠ i pyta o siłę (i wartości) [schemat S+B]
3BA(!) = 7-9 PC, NF
4♣! = 10(11) PC
4♦! = (11)12 PC
4♥! = 13-15 PC i 1/4 wartości
4♠(!) = 13-15 PC i 0/3 wartości
4BA! = 13-15 PC i 2 wartości bez ♠D
3BA = brak 4-fitu ♠, w ♥ max. dubleton, 18/19 PC, NF
4♣/♦! = cue-bidy z nadwyżkami, uzgadniają ♥
4♦/♥...! = schemat S+B
4♥ = uzgadnia ♥, bez nadwyżek, NF
- Odpowiadający z siła 11+PC licytuje dalej
3♠(!) = > 3BA, 4.♠ na 11/12 PC
3BA! = 5.♠ i 5.♥, 11/12 PC
- jesteśmy w szlemiku lub w szlemie, ale najpierw uzgadniamy kolor do gry, bo Zawrotka jednak nie gwarantowała fitu
4♣/♦! = uzgadnia odpowiednio ♥ lub ♠ i pyta o wartości
- odpowiedzi wg schematu Blackwooda
4BA = nie uzgadnia żadnego koloru, 20/21 PC, Blackwood
4♣-4BA! = 13-15 PC na 4.♠, skład różny od 4-3-3-3, schemat odpowiedzi Blackwooda
4♣! (Vaº) = 1 z 5 wartości
4♦! (Vbº) = jw. ale 0/3 wartości
4♥! (Vcº) = jw. ale 2 wartości bez D atu
4♠! (Vdº) = jw. ale 2 wartości z D atu i 0 K
4BA!(Veº) = jw. ale 2 wartości z D atu i 1 K