strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Konwencje Zawrotka Presera - Inne transfery na piki

Zawrotka Presera - Inne transfery na piki

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Zawrotka Presera
Pierwsze odpowiedzi
Rebid 2kier
Inne transfery na kiery
Słaby transfer na piki
Inne transfery na piki
Ogólnie
Wszystkie strony

* * * * *

Z  większą siłą lub bardziej układową ręką możemy przekazać informacje bezpośrednio.

Prześledźmy to na następującym przykładzie.

(pas) 1♣ pas 1!
pas 2! pas ?

2♠(!) = 5. i 5.♠ na 5-10 PC

- to jest wyjątek od zasad Suflera, ale nie możemy zająć konwencyjnego 2BA

- powinniśmy ustalić siłę Odpowiadającego, może też nam się przydać informacja o krótkości

2BA! ® = przejściowe

3♣/! = krótkość, 9/10 PC

3/♠(!) = uzgadnia kolor, GF

3BA! = 5-5-(1-2)

4♣/! (powtórzenie) = renons, 9/10 PC

4! (po 3♣) = krótkość, skład  6-5-1-1, 9/10 PC

3 = 5/6 PC, NF

3♠ = 7/8 PC

3BA! = pyta o singla

4/♠(!) = do gry

4♣/! = renons, 7/8 PC

2BA! = 5. i 5-15 PC

- ta odpowiedź wyklucza drugą 4/5. starszą.

- z siłą do 12 PC precyzujemy najpierw przedział siły:

3♣! ® =  kolor jest uzgodniony, pytamy o siłę [Kaskada]

3! (I°) = 5/6 PC;

- teraz powrót na kolor uzgodniony oznacza min. u Otwierającego, tj.18(19) PC

3! (II°) = 7-9(10) PC 

3♠! (III°) = 10(11) PC

3BA! (IV°) = 11/12 PC 

- po każdej z powyższych odpowiedzi ® (także 3BA po 3♠!) pyta o wartości.
Odpowiedzi,
według schematu Blackwooda j.n. (Va- Vf).

- z siłą 13-15 PC (V°), odpowiadamy bezpośrednio po pytaniu 3♣! :

4♣! (Va°) = 1 z 5 wartości

4! (Vb°) = jw. ale 0/3 wartości  

4! (Vc°) = jw. ale 2 wartości bez D atu  

4♠! (Vd°) = jw. ale 2 wartości z D atu i 0 K 

4BA!(Ve°) = jw. ale 2 wartości z D atu i 1 K

3♣ = 5.♣ i 4.♠, 7-15 PC      

3! ® = pyta o siłę, nie uzgadnia ♠,

- w dalszej licytacji 4♣ Otwierającego uzgadnia ♣ i pyta o wartości

3! = 7-9(10) PC

3♠! = 10(11) PC

3BA! = 11/12 PC

4♣... 4BA! = liczba wartości przy założeniu uzgodnienia ♣, 13-15 PC

3(!) = pyta o siłę, próba uzgodnienia 5+,

- Odpowiadajacy bez fitu ma całkiem sporo możliwości

3♠! = > 3BA - 7/8 PC, bez fitu 

- naturalną koleją rzeczy jest teraz zajęcie 3BA przez Otwierającego - sign-off

3BA! = 9/10 PC - bez fitu 

4♣! = 9/10 PC z fitem 

4! = 11/12 PC z fitem 

4 = 7/8 PC z fitem 

4♠! = 13-15 PC bez fitu

4BA! = Blackwood, musimy zagrać co najmniej szlemika

4BA = 11/12 PC, bez fitu , NF

- mimo dużej siły nie mamy uzgodnionego koloru ani zapewne kompletu kluczowych honorów

5♣... i wyższe = jak odpowiedzi na Blackwooda na 4 wartości, 13-15 PC bez fitu 

3♠ =  uzgadnia ♠ i pyta o siłę [Opti]

3BA = brak fitów i zainteresowania grą premiową (18/19 PC), np. skład typu 4-3-4-2

3 = 5. i 4.♠, 7-15 PC,        

3 ® = pyta o siłę, nie uzgadnia ♠,

- w dalszej licytacji  4 Otwierającego będzie uzgodnieniem i pytaniem o wartości, 4 będzie próbą uzgodnienia własnej 5.

3♠ = uzgadnia ♠ i pyta o siłę

3BA = brak fitów i zainteresowania grą premiową (18/19 PC), np. skład typu 3-4-2-4

3 =  4.♠ i 5., 7-12(15) PC

- to jest wyjątek od zasad Suflera, ale 3BA przeznaczmy na skład bardziej niezrównoważony, a kolor   i tak już zajęliśmy

3♠(!) = uzgadnia ♠ i pyta o siłę (i wartości) [schemat S+B]

3BA(!) = 7-9 PC, NF

4♣! = 10(11) PC

4! = (11)12 PC

4! = 13-15 PC i 1/4 wartości

4♠(!) = 13-15 PC i 0/3 wartości

4BA! = 13-15 PC i 2 wartości bez ♠D

3BA = brak 4-fitu ♠, w max. dubleton, 18/19 PC, NF

4♣/! = cue-bidy z nadwyżkami, uzgadniają

4/...! = schemat S+B

4 = uzgadnia , bez nadwyżek, NF

- Odpowiadający z siła 11+PC licytuje dalej

3♠(!) = > 3BA, 4.♠ na 11/12 PC

3BA! = 5.♠ i 5., 11/12 PC

- jesteśmy w szlemiku lub w szlemie, ale najpierw uzgadniamy kolor do gry, bo Zawrotka jednak nie gwarantowała fitu

4♣/! = uzgadnia odpowiednio  lub ♠ i pyta o wartości

- odpowiedzi wg schematu Blackwooda

4BA = nie uzgadnia żadnego koloru, 20/21 PC, Blackwood

4♣-4BA! = 13-15 PC na 4., skład różny od 4-3-3-3, schemat odpowiedzi Blackwooda

4♣! (Vaº) = 1 z 5 wartości

4! (Vbº) = jw. ale 0/3 wartości  

4! (Vcº) = jw. ale 2 wartości bez D atu  

4♠! (Vdº) = jw. ale 2 wartości z D atu i 0 K

4BA!(Veº) = jw. ale 2 wartości z D atu i 1 K

 



Poprawiony: sobota, 11 listopada 2023 07:07  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.