strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Otwarcie 1kier

Otwarcie 1 pik -Traser

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Otwarcie 1♠ to tradycyjne 5+♠ na 12(11)-17 PC, ale w tej wersji z wieloma istotnymi zmianami, a mianowicie:

  • po odpowiedzi 1BA;
  • po odpowiedzi  2♣,
  • Ostatnie 2BA,
  • dwuznaczne przeskoki 3♣// (Duo-Splintery),
  • konstruktywno-blokujące podniesienie 3♠

1♠ pas   ?    

pas = słabe, do 6 PC, także bez fitu

1BA! = 1) 7-11 PC bez fitu w kolorze otwarcia, nie wyklucza 4.,
               2)  9(8) PC z 3-fitem
- ręka zbyt dobra na podniesienie 2♠

uwagi ogólne

Przy sile 7-9 PC może być 5+♣/

Do rebidu Otwierającego wprowadzamy podział na trzy strefy siły:

  • do 13 PC - PAS, 2/
  • 14/15 PC - 2♣/
  • 16/17 PC - 2BA i wyższe.

Z tych rebidów tylko 2♣ nie obiecuje 4. w licytowanym kolorze.

Otwierający z niewielką siłą rezygnuje ze zgłoszenia młodszego koloru, ale PASuje na 1BA.

rebidy

PAS = do 13 PC, bez 4.

2♣(!) = 14/15 PC bez 4+, nie wyklucza 4., F1

2 = 4+, możliwe 4., 14/15 PC

2 = 12/13 PC, próba uzgodnienia 4.

2♠ = do 13 PC, 6.♠

2BA = 16/17 PC, bez 4., ale możliwa 4. młodsza, INV

3♣/(!) = 5. licytowana, 16/17 PC

3 = 4. na 16/17 PC, INV

3♠ = 6+♠ na 16/17 PC, INV

3BA! = 5. na 16/17 PC, INV

po rebidzie 2♣

2♣(!) = 14/15 PC bez 4+, nie wyklucza 4., F1

- jeśli z 4. to silniejsze od 2, ale możemy tak zalicytować nawet z 5.

- ostrożnie z uzgadnianiem ♣ (!), możliwe nawet 5-4-3-1

2(!) = 4. lub 5+, F1

- zwykle słabe, ale tak licytujemy również z 4. w sile 10/11 PC (krótki transfer)

2 = 3/4., NF

PAS = 4., do gry

2♠! = 5+ i 4+♣, słabe

2BA = 5+, słabe

3 = 4., INV

3BA = 4., GF

2♠ = 6.♠, siłę już namy

2BA = coś w rodzaju 5-2-2-4 lub 5-2-3-3, do gry

3 = 5+, do gry

2 = 5+, słabe, sign-off

2♠ = 2.♠, słabe, do gry

2BA! = zostało praktycznie tylko 1-3-4-5, sign-off

PAS/3♣// = do gry

3♣/ = 6+♣/, INV do 3BA

3 = 6+,  INV

3♠ = fit ♠, wariant /2/, INV

3BA/4♠ = do gry

po rebidzie 2♦

2 = 4+, możliwe 4., 14/15 PC

PAS = oczywiste

2 = próba uzgodnienia 5., sign-off

2♠ = 2.♠, do gry

2BA! = 4., sign-off

- np. 1-4-3-5 lub 1-4-2-4

3♣// = sign-off

3♣(!) = fit bez 4., INV do 3BA, ale niepewne ♠

3 = 4-fit bez 4., INV do 3BA, ale niepewne

3 = 6+,  INV

po rebidzie 2♥

2 = 12/13 PC, próba uzgodnienia 4.

PAS = z krótkością ♠ i z małą siłą, nawet z 3.

2♠ = do gry, nawet z 2.♠

2BA = konstruktywny negat 10/11 PC, INV

3♣/ = słabość, w zasadzie 6+ licytowana

3 = 4., INV

po rebidzie 2♠

2♠ = 6.♠ na 12/13 PC, NF

- nawet z renonsem ♠ Odpowiadający nie licytuje 2BA

PAS = oczywiste

2BA! =  pytanie o krótkość, 2+fit ♠, INV

2♣//! = licytowana krótkość

3♠ = bez krótkości

3♣// = renons ♠, w zasadzie 6+, słabe, do gry

2♣! = 1) 6+♣ słaby, bez 4., F1
             2)  5+♣,
10+PC, także bez fitu ♠, INV+
                 3)
z 3+fitem ♠ 10-12 PC, INV
                     4) 13+PC bez fitu ♠, GF

ogólne

Z wariantem /1/ Odpowiadający powtórzy 3♣.

Z uwagi na obecność tego wariantu nawet silne ręce Otwierającego nie muszą forsować do dogranej.

rebidy

2! = słabość - do 13 PC z 5.♠ bez 4.

2 = 4+, nie precyzuje siły, F1 - Uwaga!

2♠ = 6.♠ na 12/13 PC

2BA = (15)16/17 PC

3♣(!) = 2+♣, bezpieczne nawet w wariancie /1/, 14(15) PC, NF - Uwaga!

3 = 4+, 16/17 PC

3 = 15-17 PC z 5.

3♠ = 6+♠ na 15-17 PC

3BA = 5.♠ na 16/17 PC z dobrym fitem ♣

po rebidzie 2♥

2 = 4+, nie precyzuje siły, F1 - Uwaga!

2♠ = 2/3.♠ na 10(11) PC

2BA = 12/13 PC, bez fitu ♠ i fitu

3♣ = wariant /1/

3! = 4. kolor, w zasadzie uzgadnia ♠, GF

3 = 5., do 14 PC

3♠ = min., ręka dobra do gry kolorowej, krótkość

3BA! = pytanie o krótkość

4♣/! = krótkość naturalnie

3BA = min., ręka dobra do BA

4♣/! = cue-bid, nadwyżkowe

3 = 4., 10/11 PC, INV

3♠ = 3.♠ na 12(11) PC, INV

4♣/! = cue-bid silnie (15+PC) uzgadniający , IS

4 = 4., 12-14 PC, sign-off

2 = 12+PC, 5+, może być i 10-12 PC z 3-fitem (♠ uzgodnimy w następnym okrążeniu)

2 = 12-14 PC, 4+

2♠ = 12-14 PC, negat, nie wyklucza 6.♠

2BA = 15-17 PC, bez fitu (skład 5-3-2-3), GF

- boczny kolor Odpowiadającego jest en passant do 3BA

3♣ (nowy kolor) = 15-17 PC, 4+♣

3 = 12-14 PC, fit

3 (przeskok) = 15-17 PC, 4+

3♠ = 15-17 PC, 6+

3BA = 15-17 PC, fit , ale możemy na tym pozostać

2 = do 12 PC, 5/6.; NF (z 4. 10+PC a z 5. w sile 13+PC licytujemy gadżet 2♣)

- dalej, jeśli Otwierający nie spasuje, licytuje

2♠ = słabe, bez fitu

2BA = 15-17 PC, bez fitu

3♣/ =15-17 PC, 4+, GF

- nie wyklucza fitu, pokażemy go uzgadniając , a tym samym krótkość w czwartym, nielicytowanym kolorze

3 = 14(13) PC, z 3-fitem , NF

3♠ = 6+, 15-17 PC

3BA = 15-17 PC, brak fitu , oczekuje pytań

4♣/ = 15-17 PC, [Splinter] ręka typu 5-4-(3-1)

4 = 14/15 PC, dobry fit

2♠ = 3-fit  na 6-8 PC lub 4-fit na 5/6 PC, sign-off

Otwierający pasuje lub z górą siły 16/17 PC inwituje dograną

2BA! = sygnalizuje krótkość [Wywołanie kombinowane ],

3♣! = ® zainteresowanie

3 //♠! = odpowiednio licytowana krótkość (3♠ = krótkość ♣)

3♣// = potrzebne uzupełnienie w licytowanym kolorze [Wywołanie kombinowane ]

3♠ = 6+♠

2BA! = z 3+♠ i siłą 13+PC, GF [Ostatnie 2BA] - Uwaga!

ogólne


3♣//! = średnia (14/15 PC) lub silna ręka (16/17 PC) z krótkością licytowaną albo słaba (11-13 PC) z renonsem

 3//♠! ® =  pytanie

3/4♠ (kolor otwarcia) = renons w kolorze odpowiedzi,  słaba ręka do 13 PC

- inne odpowiedzi szczeblami, z pominięciem koloru otwarcia

! = singleton w kolorze odpowiedzi, 14/15 PC

II°! = renons w kolorze odpowiedzi, 14/15 PC

III°! = singleton w kolorze odpowiedzi, 16/17 PC

IV°! = renons w kolorze odpowiedzi, 16/17 PC

- po wszystkich odpowiedziach następna odzywka typu relay to Blackwood

3♠ = ręka słaba, na (11)12/13 PC, z nieznanym singletonem

3BA = średnia ręka, 14/15 PC, bez krótkości

4♣/ / = bez krótkości, 16/17 PC z wartościami w licytowanym kolorze (2H)

4♠ = bez krótkości, do 13 PC, sign-off

po rebidzie 3♣

3♣! = średnia (14/15 PC) lub silna ręka (16/17 PC) z krótkością ♣ albo słaba (11-13 PC) z renonsem

 3! ® =  pytanie

3 (I°) = singleton ♣, 14/15 PC

3♠ = renons ♣,  słaba ręka do 13 PC

3BA! (II°) = renons ♣, 14/15 PC

4♣! (III°) = singleton ♣, 16/17 PC

4! (III°) = renons ♣, 16/17 PC

po rebidzie 3♦

3! = średnia (14/15 PC) lub silna ręka (16/17 PC) z krótkością ♣ albo słaba (11-13 PC) z renonsem

 3! ® = pytanie

3♠ = renons ,  słaba ręka do 13 PC

3BA (I°) = singleton , 14/15 PC

4♣! (II°) = renons , 14/15 PC

4! (III°) = singleton , 16/17 PC

4! (IV°) = renons , 16/17 PC

po rebidzie 3♥

3! = średnia (14/15 PC) lub silna ręka (16/17 PC) z krótkością ♣ albo słaba (11-13 PC) z renonsem

 3! ® =  pytanie

3BA (I°) = singleton , 14/15 PC

4♣! (II°) = renons , 14/15 PC

4! (III°) = singleton , 16/17 PC

4! (IV°) = renons , 16/17 PC

4♠ = renons ,  słaba ręka do 13 PC

po rebidzie 3♠

3♠ = ręka słaba, na (11)12/13 PC, z nieznanym singletonem

3BA! = mocna ręka, pyta o kolor singletona

4♣//!  = singleton

4♣//!  = szukanie wyłączenia - "partnerze, jeśli w tym kolorze masz krótkość, odpowiadaj jak na Blackwooda , a jeśli nie, to wracaj na nasz kolor"

4♠ = powrót na kolor otwarcia

3♣//! =  3/4-fit, (8)-9-(10) PC, krótkość licytowana albo licytowana 6+ w sile 13+PC [Duo-Splinter], - Uwaga!

ogólne

Otwierający zaklada, że Odpowiadający zalicytował krótkość (jest słaby), więc PAS nie wchodzi w rachubę.

3 w bocznym (!) = 14/15 PC, nie obiecuje wartości, wyczekujące

3♠(!) = krótkość w licytowanym poprzednio i fit ♠, INV

3BA = 6+ w licytowanym poprzednio w sile nie rokującej na szlemika, do gry

4♣(!) = pytanie o wartości, samodzielny longer w licytowanym poprzednio, GF+

3♠ = słaby (12/13 PC) lub silniejszy (14/15 PC) ze źle trafiającymi wartościami w kolorze domniemanej krótkości (np, KD)

3BA(!) = krótkość w kolorze odpowiedzi, 14-17 PC, sign-off

- przestrzega, jeśli partner jest silny, wystarczy na 4♠, jeśli ma krótkość

4 w kolorze odpowiedzi (!) = blotki (fit), 16/17 PC, GF+

4 w bocznym (!) = niezły fit w kolorze odpowiedzi, 16/17 PC, GF+

po 3♣

3♣(!) = 3/4-fit ♠, (8)-9-(10) PC, krótkość ♣ albo 6+♣ w sile 13+PC, F1

3/(!) = 14/15 PC, wartości w lub , wyczekujące

3♠(!) = krótkość ♣ z fitem ♠, INV

3BA = 6+♣ w sile nie rokującej na szlemika, do gry

4♣(!) = pytanie o wartości, samodzielny longer, GF+

3♠ = słaby (12/13 PC) lub silniejszy (14/15 PC) ze źle trafiającymi wartościami ♣ (np, KD)

PAS = krótkość ♣ z fitem ♠

3BA = 6+♣ w sile nie rokującej na szlemika, do gry

3BA(!) = brak fitu ♣ (krótkość), ręka nie minimalna

4♣(!) = blotki w ♣ (fit), siła przesądzająca końcówkę (16/17 PC), GF+

4/(!) = dobry fit w ♣ (z H) i wartości w licytowanym lub , 16/17 PC, GF+

po 3♦

3(!) = 3/4-fit ♠, (8)-9-(10) PC, krótkość albo 6+ w sile 13+PC, F1

3(!) = 14/15 PC, nie obiecuje wartości w (!), wyczekujące

3♠(!) = krótkość z fitem ♠, INV

3BA = 6+ w sile nie rokującej na szlemika, do gry

4(!) = pytanie o wartości, samodzielny longer, GF+

3♠ = słaby (12/13 PC) lub ze źle trafiającymi wartościami

3BA = brak fitu  (krótkość), 16/17 PC

4♣/ = dobry fit w i wartości w ♣ lub , 16/17 PC, GF+

4(!) = dobry fit w , siła przesądzająca końcówkę (16/17 PC), GF+

4♠ = przyjęcie inwitu, blotki (wyłączenie albo fit), 16/17 PC - "PASuj albo popraw na 5"

po 3♥

3(!) = 3/4-fit ♠, (8)-9-(10) PC, krótkość albo 6+ w sile 13+PC, F1

3 = 12/13 PC lub silniejszy (14/15 PC) ze źle trafiającymi wartościami

PAS = krótkość z fitem ♠, do gry

3BA = 6+ w sile nie rokującej na szlemika, do gry

4(!) = pytanie o wartości, samodzielny longer, GF+

3BA = brak fitu  (krótkość), 14-17 PC

- nie mamy miejsca na przejściowe 14/15 PC

4♣/ = dobry fit w i wartości w ♣ lub , 16/17 PC, GF+

4(!) = dobry fit w , siła przesądzająca końcówkę (16/17 PC), GF+

3♠ = blokująco-inwitujące, z 4+♠ bez krótkości  - Uwaga!

 - Otwierający może podnieść tylko z samą górą

3BA! = słaby Splinter, 11-13 PC - dowolna krótkość z fitem 4+

4♣! = rebid, zainteresowanie

4//♠! = Odpowiadający wskazuje krótkość „naturalnie”, jedynie 4♠ to krótkość ♣

4♠ = sign-off

4♣//! = [silny Splinter]

4♠ = do gry, nic nie mówi - Uwaga!

 


2♠
Poprawiony: wtorek, 29 kwietnia 2014 14:03  

Zmiany w TRASERze

Zawrotka - doprecyzowanie
licytacji z układami 5-4

02-09-2013

Zmiany w otwarciu 1BA
Po supertransferze 2 karo

25-03-2013

Skończone otwarcie 1 karo
Kompletny Traser 

29-08-2012

Silny Otwierający licytuje po 1pik
swój kolor, 
co dalej? - zajrzyj
23-07-2012

Dodane przykłady po Zawrotce
i odpowiedzi 3trefle/karo - zajrzyj

18-07-2012

Prac nad otwarciem 1 karo
potrwają do końca lipca
18-07-2012


Menu użytkownika


Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.