strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Warsztat Two over one po otwarciach w starszy - Otwarcie 1kier

Two over one po otwarciach w starszy - Otwarcie 1kier

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Two over one po otwarciach w starszy
Otwarcie 1kier
Otwarcie 1pik
Wszystkie strony


Otwarcie 1kier

Po tym otwarciu sygnalnie tylko przedstawiamy odpowiedzi 1♠ i 1BA. Przede wszystkim zwracam uwagę na wieloznaczność odpowiedzi 2♣ i 2.

Poza obecnym trójznacznym standardem odpowiedzi 2♣ (słaby lub silniejszy na ♣ albo inwitujący 10+PC z fitem )  proponuję ją dawać także z rękami z fitem  w sile 8/9 PC, z którymi zwykle odpowiada się 1BA albo 2.

Oczywiście, odpowiadamy tak również z fitem w większej sile, nawet do 15 PC (to specyfika konkretnego systemu!), jeśli nie mamy ręki na 2BA (poniżej 16 PC potrzebne są dodatkowe walory, jak lepszy fit, krótkość, kolor roboczy).

Ponieważ odpowiedź 2♣ i tak nie zapewnia 4+♣, to proponuję tak licytować z fitem w sile 8/9 PC nawet z 4+ (!). Pozwoli to zatrzymać sie w kontrakcie 2, jeśli brak dużych nadwyżek u Otwierającego, które mogłyby dać szansę realizacji końcówki. Nie licytujmy z taką ręką 2, bo po tej odpowiedzi mamy mniejsze pole manewru, co powoduje, że już z niewielką nadwyżką Odpowiadającego zakończymy licytację na poziomie 3.

Zwracam wreszcie uwagę na wieloznaczny rebid 2 Otwierającego, po odpowiedzi 2♣. To negat 12/13 PC na 5. (2 licytujemy ze słabą 6+) albo lepsze ręce 14+PC, nienadające się na rebidy 2♠-3♣.

(pas)  1 
pas
 ?  

1♠ = 4+♠, F1

ogólne

1♠ licytujemy także z rękami silnymi, które przesądzają dograną.

Jednak z siłą 10+ PC z 4.♠ i 5+♣/ licytujemy najpierw 2♣/, gdyż nie stosujemy preferencji koloru starszego.

wszystkie

1BA = 5., bez 4. ♠, 12/13 PC - ręka minimalna

2♣(!) = 14/15 PC, nie obiecuje 4.♣, F1

2! = 4+, 14/15 PC, NF

2 = 6., 12/13 PC, NF

2♠(♂) = 4.♠, 12/13 PC, NF

2BA = 5. bez fitu ♠, 16/17 PC

3♣/(!) = cue-bid krótkościowy, uzgadnia ♠, 14/15 PC, INV

3 = 6+, 16/17 PC, NF

3♠ = 4.♠, 14/15 PC, INV+

3BA! = skład 4-5-2-2, 16/17 PC, GF+

4♣/(!) = cue-bid krótkościowy (renons) i 4.♠, 16/17 PC, GF+

1BA

1BA = 5., bez 4. ♠, 12/13 PC

2trefle

2♣(!) = 14/15 PC, nie obiecuje 4.♣, F1

- tak zalicytujemy np. z 3-5-3-2 

2! = 5+ albo 5.♠, F1

2(!) = 2/3., słabe, do gry

2♠ = 5+♠, krótkość , sign-off

2BA = .....?

3♣/(!) = bez fitu , en passant do 3BA

3(!) = 3., INV

przykłady

 Przykład 1.1 - 08 czerwca 2014 - Silny na 6+
 ...

 Przykład 1.2 - 07 czerwca 2014 - Silny na 6+
 ...


1BA(!) = bez 4.♠ i bez fitu , do 9 PC, NF

...

16/17 PC to ręce, z którymi Odpowiadający może jeszcze szukać końcówki

wszystkie

PAS = słabsze ręce, do 15 PC   

2♣(!) = 14/15 PC, nie obiecuje 4+♣, F1

2 = 4. na 15/16 PC (lub 5. na 12/13 PC), NF

2 = 6., do gry

2♠ (rewers) = 4.♠ na 16/17 PC, NF

2BA = 16/17 PC

3♣/ = 5+ licytowana na 16/17 PC, INV

3 = 6., 16/17 PC, INV

2trefle

2♣(!) = 14/15 PC, nie obiecuje 4+♣, F1

- możemy tak zalicytować np. z 4-5-(3-1), ale także i z 5. młodszą

2 = 5., NF

2(!) = 2., słabe, do gry

2♠(!) = wartości w ♠, 3-fit i 9(8) PC, INV

2BA(!) = 4-fit , gotowość gry 3

3♣/! = wartości w licytowanym kolorze, 3-fit i 9(8) PC, INV

3! = krotkość ♠ i 3-fit i 9(8) PC, INV

2karo

2 = 4. na 15/16 PC (lub 5. na 12/13 PC), NF

PAS = słabość z 4(3).

2(!) = 2. bez 4., słabe, do gry

2♠(!) = wartości w ♠, 3-fit i 9(8) PC, INV

2BA = INV do 3BA, jeśli Otwierający ma 14/15 PC

3♣/! = wartości w licytowanym kolorze, 3-fit i 9(8) PC, INV

3! = krotkość ♠ i 3-fit i 9(8) PC, INV

przykłady

 Przykład 2.1  - Odpowiadający jest słaby na pikach
 ...

 Przykład 2.2  - Tylko na pikach
 ...

 Przykład 2.3 - Słaby inwit z fitem
 ...

2♣ = 1) 4+♣, bez fitu , nie wyklucza 4.♠, 10+PC
            2) 6+♣, słabe
               3) 3+fit ,  siła 8-15 PC

...

W tym przypadku nie gramy preferencją kolorów starszych, więc 2♣ nie wyklucza 4.♠

Odpowiedź nie gwarantuje 4+♣ dla rąk słabych (8/9 PC) z fitem , z którymi możemy ją dać nawet z 3-3-5-2.

Przy sile 10+PC nawet z 3-fitem gwarantuje 4+♣ - graniczna ręka 3-3-3-4 (z 3-3-4-3 odpowiemy 2)

wszystkie

2! = 1) 5., nic nie mówi o ♠, 12/13 PC - ręka minimalna
             2) 6. 14/15 PC
                 3) 5. bez fitu ♣ i bez 4.♠, 14/15 PC

2 = 6+, 12/13 PC

2♠ (rewers) = 5. i 4.♠, 14-17 PC

2BA = bez 4., 16/17 PC

3♣ = 5. na 14/15 PC, do słabego wariantu, nawet z 2+♣, wyklucza 4.♠, NF

3 = 6., 16/17 PC, NF

2karo


2! = 1) 5., nic nie mówi o 4.♠, 12/13 PC - ręka minimalna
             2) 6. 14/15 PC

                 3) 5. bez fitu ♣ i bez 4.♠, 14/15 PC

2= słabe, do gry

- w zasadzie 8-10 PC

2♠ = 4.♠ na 10+PC, nie wyklucza fitu , F1

2BA = bez fitu , wariant /1/, INV (11/12 PC)

- bez 4.♠, zatem praktycznie 3-1-4-5

3♣ = 6+♣, słabe, do gry

3 = 4., silniejsze, niż 2BA, GF+

3 = z fitem, do wariantu /1/ (12/13 PC), INV

3♠/4♣/! = cue-bid uzgadniający , IS

 - na silnym longerze ♣ Odpowiadający zalicytowałby bezpośrednio 3♣

3BA/4 = do gry

2kier


2 = 6., 12/13 PC, sign-off

PAS = wchodzi w rachubę, z min. i słabym fitem

2♠ = 4.♠, praktycznie GF

2BA = bez 2-fitu , min. siła, NF

- np. 3-1-4-5

3♣ = słabe 6+♣, do gry

3! = sztucznie uzgadnia , IS

3 = fit , INV

3BA/4 = do gry

2pik


2♠ (rewers) = 6. i 4.♠, 14-17 PC

- na tym etapie taka dokładność wystarczy

- przesądza dograną nawet z najsłabszymi rękami (8/9 PC) z fitem 

2BA = bez 2-fitu , min. siła (10 PC), do gry

- graniczna ręka to 3-1-4-5, a zatem gwarantuje 5+♣

3♣ = słabe 6+♣, do gry

3! (4-ty kolor) = forsuje, ale nie wiemy, jaki kolor uzgadnia, INV+

3 = 2-fit , 10(11) PC, INV

3♠ = 4-fit ♠, 10(11) PC, INV

3BA/4/♠ = do gry

2BA


2BA = 5. bez 4., 16/17 PC

3♣ = słaby wariant na ♣

3(!) = dobry longer ♣, en passant do 3BA

3 = silne uzgodnienie z  3., 13-15 PC bez krótkości, IS

3♠(!) = dobry longer ♣, en passant do 3BA

3BA/4 = do gry

3trefl


3♣ = 5. na 14/15 PC, do słabego wariantu nawet z 2+♣, bez 4., NF

PAS = słabe na ♣

3/ = naturalne, GF+

3♠! = ...?

3BA/4 = lepsza ręka

3kier


3 = 6., 16/17 PC

 - z takimi nadwyżkami możemy sobie pozwolić na ominięcie 3♣

przykłady

 Przykład 3.1 -  13 maja 2014  - Słaby wybiera 2karo
Rebid 2 jest wieloznaczny, w tym także słaby na 5., ale S nie ma żadnych dylematów.

 Przykład 3.2 26 maja 2014  - Słaby na 6+kierach
Rebid 2 informuje o słabości Otwierającego i 6+, więc nie ma  czego już szukać.

 Przykład 3.3 Gdy możemy przesądzić końcówkę
Dobry fit powinien zagwarantować 10 lew.

 Przykład 3.4 Inwit na 6.kier
...

2(!) = 1) 4+, może być z fitem lub z 4.♠, 10+PC  
              2) 6+, słabe  

...

W tej sekwencji nie gramy preferencją ♠, więc Odpowiadający może mieć 4.♠

(tab=wszystkie}

2 = 5+, 12/13 PC

2♠ = 4.♠ i 5., 14-17 PC

2BA(!) = 6+, 14/15 PC

3♣ = 4+♣ bez fitu , 14/15 PC, GF

3 = do wariantu /2/ - 5. na 14/15 PC bez 4.♠ (2♠)

3 = 6+, 16/17 PC

2kiery

2 = 5+, 12/13 PC

PAS = bez nadwyżek

2♠ = 4.♠, 10(11) PC, NF

2BA = bez fitu i bez 4.♠, NF

- gwarantuje 5+, np. 3-2-5-3 lub 2-3-6-3

3♣! = silny na  lub z fitem , GF+

3 = 6+, słabe, do gry

3 = 3/4-fit , INV

3♠ = 4.♠, GF

3BA = do gry

2piki

2♠ = 4.♠ i 5., 14-17 PC 

2BA = bez 2-fitu , min. siła (10 PC), NF

- graniczna ręka to 3-1-5-4, a zatem gwarantuje 4+♣

3♣! = ręka inwitująca, ale nie wiadomo, który kolor uzgadnia, INV

3 = słabe na 

3(!) = fit , pyta o krótkość, GF+

3♠(!) = fit ♠, pyta o krótkość, GF+

3BA/4♠ = do gry

2BA

2BA = 5+ bez fitu , 14/15 PC

3trefle

3♣ = 4+♣, bez fitu ,14/15 PC, NF

- coś w rodzaju 5-2-2-4 lub 5-2-1-5

3karo

Otwierający licytuje do wariantu /2/

3 =  5. na 14/15 PC, fit , wyklucza 4., NF

3 = fit , do gry

3♠ = > 3BA, kolor lukowy w ♣/♠, bez fitu , GF

3BA = na bez fitu , wartości w bocznych, do gry

4 = fit , do gry 

przykłady

 Przykład 4.1 (M) -  Otwierający ze średnią ręką
Na granicy gry premiowej - jeśli Otwierający pokaże K (4) to będziemy próbować.

 Przykład 4.2 (M) -  Otwierający na granicy inwitu
Jeśli Otwierający pokaże 16/17 PC to zagramy końcówkę.

 Przykład 4.3 (M) -  Gdy mamy 7. kierów
Ładny skład pozwala zakwalifikować rękę do wyższego przedziału siły.

 Przykład 4.4 Najpierw kara
...

 Przykład 4.5 Dobre starsze, ale brak fitów
...

2 = fit , słabe, do gry

* * * * *

Otwarcie nas 3/4. ręku

Po pasie licytacji Odpowiadającego jest bardziej jednoznaczna, bo znamy już górny limit jego ręki.

(pas)  pas
  pas   1 
pas
   ?  

1♠ = 4/5.♠, 7-11 PC

2♣/ = bez fitu, 5+ do gry

2 = słabe, do gry

2♠ = 5.♠, 11/12 PC, INV

2BA = skład zrównoważony, 11/12 PC, INV

3♣/(!) = kolor + fit , góra limitu (10/11 PC), INV

3 = 4+, 8/9 PC, INV

 Przykład 4.5 Przeskok z fitem
....




Poprawiony: środa, 17 września 2014 13:22  

Jak rozumiesz wejście w transfer przeciwnika?

Wywołanie (jak kontra) - 100%
Dwukolorówka - 0%
Monokolor niższy od koloru licytowanego i transferowanego - 0%
Silna ręka z zatrzymaniem w licytowanym kolorze - 0%
Wywiad bezatutowy - 0%
Zależy od sytuacji - 0%
Inne - 0%

Menu użytkownika


Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.