strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Warsztat Two over one po otwarciach w starszy - Otwarcie 1pik

Two over one po otwarciach w starszy - Otwarcie 1pik

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Two over one po otwarciach w starszy
Otwarcie 1kier
Otwarcie 1pik
Wszystkie strony

* * * * *

Po otwarciu 1♠ Odpowiadający nie ma zwykle problemów licytacyjnych z fitem. Bez fitu  dysponuje jakimś longerem 5+ albo układem dwu- (4-4) lub trzykolorowym (dokładnie 1-4-4-4).

Poza kolorem odpowiedzi do priorytetów należy uzgodnienie drugiego koloru starszego (). Nie wydaje się to trudne, chyba, że Odpowiadający ma siłę poniżej 10 PC. Z taką siłą zwykle przyjęto odpowiadać 1BA. Nie wydaje mi się, aby bylo to najlepsze rozwiązanie, o czym świadczy chociażby to, że ze słabymi longerami młodszymi licytujemy jednak 2 w ich kolor, decydując się na grę na wys. 3 (powtarzamy zalicytowany kolor).

Przyjmijmy zatem, że 2 oznacza słabe 5+.

Z silniejszą 5. zalicytujemy natomiast wieloznaczne forsujace 2, po którym znajdziemy jeszcze wiele miejsca na sprecyzowanie siły ręki Odpowiadającego.

Z 4.. bez fitu ♠ i siła 10+PC zalicytujemy  odpowiednio 2♣ lub 2 - graniczna ręka to 2-4-(3-4).

* * * * *

(pas)   1♠ 
  pas
  ?   

2♣ = 1) 4+♣, może być z fitem ♠ lub z 4., 10+PC
            2) 6+♣, słabe
                3) z fitem ♠ bez 4+♣, 8-15 PC

...

2! = 1) 5.♠ bez 4., 12/13 PC - ręka minimalna
             2) 6.♠ 14/15 PC
                 3) 5.♠ bez fitu ♣, 14/15 PC

2 = 4(5)., nie precyzuje siły, F1

2♠ = 6.♠, 12/13 PC, NF

2BA = bez 4., 16/17 PC

3♣ = 5.♠ na 14/15 PC, do słabego wariantu nawet z 2+♣, wyklucza 4., NF

3♠ = 6.♠, 16/17 PC, NF

2karo

2! = 1) 5.♠ bez 4., 12/13 PC - ręka minimalna
             2) 6.♠ 14/15 PC

                 3) 5.♠ bez fitu ♣, 14/15 PC

2(!) ® = przejściowe, prosi o sprecyzowanie wariantu

- prawdopodobnie z 4., ale to nie ma już znaczenia

2♠ = słaba ręka (wariant /1/), do gry

2BA = silniejsza ręka (14/15 PC) bez fitu ♣ i 4. (wariant /3/), GF

- praktycznie 5-3-4-1 

3♣ = 4+♣, 12/13 PC (wariant /1/)

- z większą siłą podnieślibyśmy odpowiedź na 3♣

3 = 5.♠ i 5. (wariant /3/)

- jeszcze bardziej niezrównoważone niż 2BA

3♠ = 6.♠ i silniejsza ręka (wariant /2/), GF

2♠ = 2.♠ i min. siły, do gry

- np. 2-4-3-4

2kier

2 = 4(5)., nie precyzuje siły, F1

2♠ = słaby fit, i min. siły, do gry

- np. 2-3-3-5, 2-3-4-4, także z 3-fitem do 10 PC

2BA! =  bez 2-fitu ♠, min. siła, NF

- np. 1-3-4-5

3♣ = słabe 6+♣, do gry

3! (4. kolor) = sztucznie uzgadnia , IS

- gdybyśmy mieli tak silną rękę z fitem ♠ to powiemy 2BA

3 = najsłabsze

3♠/4♣/! = cue-bidy

3 = 4., INV

3♠ = 3-fit, ok. 11/12 PC, INV

2pik

2♠ = 6.♠, 12/13 PC, sign-off

2BA = bez 2-fitu ♠, min. siła, do gry

3♣ = słabe 6+♣, do gry

2BA

2BA = 5.♠ bez 4., 16/17 PC

3♣ = słaby wariant

3/ = b. dobry longer ♣, IS

3♠ = słabe uzgodnienie z 2.♠, wariant /2/, do gry

3BA/4♠ = do gry

3trefle


3♣ = 5.♠ na 14/15 PC, do słabego wariantu nawet z 2+♣, bez 4., NF

PAS = słabe na ♣

3/ = naturalne, GF+

3♠ = 3-fit, min. ręka 10(11) PC, INV

3BA/4♠ = lepsza ręka

3piki

3♠ = 6.♠, 16/17 PC

 - z takimi nadwyżkami możemy sobie pozwolić na ominięcie 3♣

przykłady

 Przykład 5.1   - Gdy nie ma fitu
 ...

 Przykła 5.2   - Słaby na 6.
 ...

 Przykład 5.3  -  8 czerwca 2014  - Obaj fitują kiery
...

 Przykład 5.4  - Bokiem 4. kiery
 ...

 Przykład 5.5 - 08 czerwca 2014 - Bokiem 4.kiery
 ...

 Przykładd 5.6  -  13 maja 2014  - Dobry układ ale mało siły
Można w tym rozdaniu wziąć 10 lew ściągając atu (na ♠A spadnie ♠10), ale końcówka byłaby kontraktem z cała pewnością bardzo napiętym.

 Przykład 5.7 Silna dwukolorówka z kierami
 ...

 Przykład 5.8   -  6+ średnio-silne
 ...

 Przykład 5.9  Silna dwukolorówka z treflami
Skok na 4♣ niczym nam nie grozi, bo w najgorszym razie partner jest słaby na ♣ i spasuje albo dołoży 5♣.

 Przykład 5.10   -  Znów 6+ średnio-silne
 ...

 Przykład 5.11 11 czerwca 2014  - Słaby na 6+pikach
...

 Przykład 5.12 14 czerwca 2014  - Słaby z kierami
...

 Przykład 5.13 -   Z dwojga złego lepiej niżej
...

 Przykład 5.14 -   Siła pozwala zająć 2BA
...

 Przykład 5.15 -   Inwit z fitem
...

2 = 1) 4+, może być z fitem ♠ lub z 4., 10+PC  
           2) 6+, słabe  
              3) 5+, 10+PC

...

2 = 3/4.fit , 12/13 PC

2♠ = 5+♠ bez 3., 12/13 PC

2BA(!) = 6+♠ bez 3., 14/15 PC albo 5.♠ na 16/17 PC bez fitu

3♣ = 4+♣ bez fitu , 14/15 PC, GF

3 = do wariantu /2/ - 5.♠ na 14/15 PC, nie wyklucza 3/4., NF

3 = 6+♠ i 4., 16/17 PC

3♠ = 6+♠ bez 3., 16/17 PC

2kiery

- w pierwszej kolejności Otwierający licytuje do wariantu /3/

2 = 3/4-fit , 12/13 PC

PAS = wariant /3/ bez fitu ♠ i bez nadwyżek

2♠ = słaby fit ♠, 10(11) PC, do gry

2BA = bez 4. i bez 3-fitu ♠, NF

3♣! = silny na , nie wyklucza 4., GF+

3 = 6+, słabe, do gry

3 = 5., INV

3♠ = 3-fit ♠, INV

- nic nie mówi o , Odpowiadający może być na 

3BA = 4. bez fitu ♠, sign-off

4 = 5+, do gry

2piki

- tutaj nie mamy miejsca na sprzedanie 6.

2♠ = 5+♠ bez 3., negat 12/13 PC

PAS/3 = słabe, do gry

2BA = sign-ff

3♠ = 6+♠

3♣ = 5+ i 4+♣

3 = 6+, F1

3♠ = fit ♠, INV

3BA/4♠ = do gry

2BA

2BA = 1) 6+♠ bez 3., 14/15 PC albo
                2) 5.♠ bez 3. na 16/17 PC

3♣! = przejściowe

3! = 6+♠ z 2. na 14/15 PC - wariant /1/

3 = 5.♠ z 2. na 16/17 PC - wariant /2/

3♠ = 6+♠ z krótkością na 14/15 PC - wariant /1/

3BA = 5.♠ bez 2.♥ na 16/17 PC - wariant /2/

3 = słaby na 

3trefle

3♣ = 4+♣, bez fitu ,14/15 PC

- coś w rodzaju 5-2-2-4 lub 5-2-1-5

3karo

Otwierający licytuje do wariantu /2/

3 =  5.♠ na 14/15 PC, fit , nie wyklucza 3/4., NF

3 = 4+, 10+PC, F1

3♠ =  10(11) PC z fitem ♠, NF

- coś w rodzaju 2-3-5-3

3BA = na bez fitu ♠, do gry

4♠ = fit ♠, do gry 

3kier

Wydaje się, że z taką ręką warto podjąć ryzyko ominięcia bezpiecznego poziomu 3....

3 =  6+♠ i 4., 16/17 PC

3pik

3♠ =  6+♠, 16/17 PC

przykłady

 Przykład 6.1  (M) -  Silny na kierach
N pokazał intencje, ale musi wrócić na 4, bo nie zna siły Otwierającego (2 nic nie mówi o sile).

 Przykład 6.2  (M) -  Inwit na kierach
....

 Przykład 6.3  (M) -  Czysty inwit
....

 Przykład 6.4  (M) -  Uzgadniamy kiery
....

2 = 5+ bez fitu ♠, słabe, NF

...

Warto przyjąć pewne ograniczenia, aby nie stracić z widoku własnej końcówki, np. 7-9 PC z 5. lub nieco słabsze z dłuższym longerem

2♠ = 6+♠, propozycja, NF

3 = 3/4-fit , INV

4 = w zasadzie 4-fit , b.dobra siła

przykłady

 Przykład 7.1  Słaby na kierach
... 

 Przykład 7.2 Słaby na kierach
...

 Przykład 7.3  Słaby na kierach.
... 

 Przykład 7.4  -   Słaby na kierach
...

 Przykład 7.5  -   Warto zainwitować?
W tym przypadku inwit może się sprawdzić, mimo słabej ręki Otwierającego. Najczęściej jednak  Otwierający powinien sPASować.

 Przykład 7.6  -   Słaby na kierach
...

 Przykład 7.7  -   Słaby na kierach
...

* * * * *

Na tym kończę omówienie tematu. Być może zostanie on wzbogacony o kolejne przykłady "z życia wzięte".

Rozwinięcie poszczególnych sekwencji licytacyjnych op otwarciach 1/♠ zostało opracowane w całości i opublikowane, jako integralna część systemów PRESER i TRASER.




Poprawiony: środa, 17 września 2014 13:22  

Jak rozumiesz wejście w transfer przeciwnika?

Wywołanie (jak kontra) - 100%
Dwukolorówka - 0%
Monokolor niższy od koloru licytowanego i transferowanego - 0%
Silna ręka z zatrzymaniem w licytowanym kolorze - 0%
Wywiad bezatutowy - 0%
Zależy od sytuacji - 0%
Inne - 0%

Menu użytkownika


Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.