strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Moje systemy System KONESER

Koneser (3) - 1BA - Otwarcie 1trefl

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Koneser (3) - 1BA
Inne zmiany
Otwarcie 1trefl
Otwarcie 1karo
Wszystkie strony

* * * * *

Zaczniemy od negatywnej odpowiedzi na otwarcie 1♣. W przyszłości zrezygnujemy z tego rozwiązania w ogóle, ale o tym później.

W tym przypadku większych problemów licytacyjnych chyba nie mamy. Włączamy po prostu ręce bezatutowe do rebidów 1/♠ i nadal poruszamy się w granicach, które już stosujemy. Wiele par ma podwyższone górne limity siły tych rebidów (pisałem na ten temat np. tutaj...).

* * * * *

Po otwarciu 1♣ i odpowiedzi 1/♠ siła 16/17 PC wystarczy Otwierającemu na licytację do wysokości 2BA. Tak licytowalibyśmy np. po otwarciu 1BA próbując uzgodnić 4. starszą. Można zatem przyjąć, że rebid 2BA Otwierającego oznacza taką właśnie rękę bez 3/4-fitu w kolorze odpowiedzi.

Specjalne znaczenie nadajemy rebidowi powtarzającemu kolor otwarcia, odpowiednio 2♣/. Poinformuje on o 3-ficie w kolorze odpowiedzi  oraz o nadwyżce siły.


* * * * *

Przyjrzyjmy się już teraz dokładniej licytacji po otwarciu 1♣ i odpowiedzi 1.

1♣
pas 1
pas
?

1♠ = 4.♠, 12+PC, F1

1BA = 15(16) PC bez 3.

- wyklucza 4.♠

- z mniejszą siłą Otwierający musi mieć 4.♠, więc możemy podzielić przedział  15-17 PC pomiędzy 1BA i 2BA

- ta zapowiedź z powodzeniem może stać się ostatecznym kontraktem

2♣(!) = 3. bez 4.♠, min. 3-3-3-4 (4+♣), 15-17 PC

PAS = z 4+♣ słabe, do gry

2 = 5+, NF

2 = także z 4., słabe, do gry

2♠! = 5+, z krótkością (wywołanie), F1

- Otwierający wykluczył przecież 4.♠

2BA! = ®, 15(16)PC

3♣//! = krótkość (3 = krótkość ♠), INV

3BA/4 = góra otwarcia, przesądza końcówkę

2BA = tylko 4., INV (8/9 PC)

3♣//! = wartości z 5+ (3 = wartości w ♠), INV

3♠/4♣/! = na uzgodnionych , GF+

3BA = do gry

2! = 18+PC, Odwrotka

2 = 4., 12-15 PC

2♠ = 5+♠, 18+PC

2BA = 17(16) PC bez 3., NF

- w tym przypadku również bez 4.♠,

- gwarantuje min. 8 kart w młodszych i ♣>, więc skład typu 3-2-5+3-

3♣/ = 5+ bez 3., 18+PC

3 = 4., 16/17 PC

* * * * *

Po odpowiedzi 1♠ sytuacja wyglądałaby podobnie, ale ręka Otwierającego - z braku rebidu 1♠ - jest już większą niewiadomą. Musimy więc sobie radzić nieco inaczej.

1♣ 
pas 1
pas 
?

1BA = bez 4.♠, 12-15 PC

- w sile do 14 PC obiecuje 4., w sile 15 PC ich nie wyklucza

2♣ = do gry, słabe

2! = przejściowe, F1 - Uwaga!

- po otwarciu 1♣ nie liczymy raczej na jfit w

2 = 4.

2♠(!) = 3.♠, 15 PC

2BA = bez 3.♠ i 4., 15 PC

2 = 5.♠ i 4., NF

2BA = 4.♠ bez 4., INV

2♣! = 3.♠, graniczne 3-4-3-3+, 15-17 PC - Uwaga!

- nie wyklucza 4.

PAS = czasem...

2 = 5+, NF

2! = 4.♠, INV

- wszystkie ręce, z którymi nie mamy co powiedzieć (z 4. musimy mieć 5.♠ - zalicytujemy 3)

- takim znaczeniem 2 rezygnujemy z próby uzgodnienia dla słabej ręki z 5.♠

2♠ = min. 15 PC

2BA = do gry

2 = 4. i 5.♠, NF

2/3BA = do gry

2♠ = 4/5.♠, słabe, do gry

2BA! = 5+♠, z krótkością (wywołanie), F1

3♣! = ®, 15/16PC

3//♠! = krótkość (3♠ = krótkość ♣), INV

3BA = góra otwarcia - przesądza końcówkę

3♣//! = wartości z 5+♠, INV

- 3 obiecuje 4. bez krótkości, czyli 5.4.2.2.

3♠ = ręka z szansami szlemikowymi, bez krótkości, GF+

- inwitujemy tylko przez wywołanie 2BA i wyższe

4♣//! = krótkość, ręka z szansami szlemikowymi, GF+

3BA/4♠ = do gry

2! = 18+PC, Odwrotka

2 = 5+, 18+PC

2 = 4.♠, 12-15 PC

2BA = 16/17 PC bez 3.♠

3♣/ = 5+ licytowany bez 3-fitu ♠, 18+PC

3♠ = 4.♠, 16/17 PC



Poprawiony: sobota, 18 listopada 2023 20:44  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.