Spis treści |
---|
Koneser (3) - 1BA |
Inne zmiany |
Otwarcie 1trefl |
Otwarcie 1karo |
Wszystkie strony |
* * * * *
Po otwarciu 1♦ (4+♦) stosujemy analogiczne mechanizmy jak po otwarciu 1♣. Oczywiście, odpadają nam ręce w sile 18+PC.
1♦ |
pas | 1♥ |
pas |
? |
1♠ = 4.♠, 12-17 PC
1BA = do 15 PC bez 3.♥ i 4.♠
2♣ = 5+♦ i 4.♣, 12/13 PC
2♦(!) = 3.♥, 15-17 PC - Uwaga!
2♥ = 4.♥, 12-15 PC
2♠! = 4.♥ z krótkością (wywołanie),14/15 PC - Uwaga!
2BA = 16/17 PC bez 3.♥ i 4.♠
3♣ = 5+♦ i 4+♣, 16/17 PC
3♦ = 6+♦ bez fitu ♥ na 16/17 PC, INV do 3BA
- ze słabszymi rękami i z krótkością ♥ Otwierający zalicytuje rebid 1BA
3♥ = 4.♥, silny inwit, INV
4♥ = 4.♥ i dobry wlasny kolor ♦, 16/17 PC
* * * * *
Po odpowiedzi 1♠ jest nieco trudniej.
1♦ |
pas | 1♠ |
pas |
? |
1BA = bez 4.♠, 12-15 PC
2♣ = 5+♦ i 4.♣, 12/13 PC
2♦(!) = 3.♠ bez 4.♥, 15-17 PC - Uwaga!
2♥ = 4.♥, możliwe 3.♠, 16/17 PC
PAS = 3.♥ i 4.♠, słabość
2♠ = 5.♠ do gry, słabość
2BA = do gry
3♣! = gadżet - "powiedz coś więcej"
3♦(!) = 6+♦ i krótkość ♣ albo ♠
3♥ = 2-4-5-2
3♠ = 3.♠
3BA = 2-4-4-3
3BA/4♥/♠ = też do gry (trafi się chyba rzadziej)
2♠ = 4.♠, 12-15 PC
2BA! = pytanie o krótkość i siłę, INV+
3♣! = krótkość ♣ lub nadwyżkowa ręka z krótkością ♥
3♦! = ® - jeżeli krótkość ♣ lub góra siły może przesądzić o dogranej
3♥ = krótkość ♥ (14/15 PC)
3♠ = krótkość ♣, słaby (12/13 PC)
3BA = krótkość ♣, silny (14/15 PC)
3♦(!) = 14/15 PC bez krótkości
3♥! = 12/13 PC z krótkością ♥
3♠ = 12/13 PC bez krótkości
2BA = 16/17 PC bez 3.♠ i 4.♥
3♣ = 5+♦ i 5+♣, 16/17 PC
3♦ = 6+♦ bez fitu ♠ na 16/17 PC, INV do 3BA
3♠ = 4.♠, skład zrównoważony, 16/17 PC, INV
4♠ = 4.♠ i dobry wlasny kolor ♦, 16/17 PC
* * * * *
UWAGA!
Zaprezentowane wyżej rozwiązania licytacyjne po otwarciu 1♣/♦ związane są wyłącznie z potrzebą dostosowania systemu Czytelnika do wprowadzenia otwarcia Piękne 1BA.
Mają one charakter tymczasowy z punktu widzenia dojścia tą metodą do opanowania otwarć z sytemów PRESER czy TRASER. Oczywiście, są to tylko propozycje, które można zastąpić własnymi innowacjami.
« poprzednia |
---|