strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Moje systemy System KONESER

Koneser (3) - 1BA - Otwarcie 1karo

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Koneser (3) - 1BA
Inne zmiany
Otwarcie 1trefl
Otwarcie 1karo
Wszystkie strony

* * * * *

Po otwarciu 1 (4+) stosujemy analogiczne mechanizmy jak po otwarciu 1♣. Oczywiście, odpadają nam ręce w sile 18+PC.

1
pas 1
pas 
?

1♠ = 4.♠, 12-17 PC

1BA = do 15 PC bez 3. i 4.♠

- jeśli w sile do 14 PC to z krótkością 6+ np. 3-1-6-3

2♣! = gadżet - "powiedz coś więcej"

2 = 6+, 12/13 PC

2(!) = 2. z honorem, 14/15 PC

2♠(!) = 3.♠, 14/15 PC

- Odpowiadający może mieć 4.♠, Otwierający nie ma jej na pewno

2BA(!) = na młodszych w sile 14/15 PC

3 = 6+, 14/15 PC

2(!) = do gry

2♣ = 5+ i 4.♣, 12/13 PC

2(!) = 3., 15-17 PC - Uwaga!

PAS = czasem...

2 = słabe, do gry

2♠! = 5+, z krótkością (wywołanie), F1

2BA! = ®, 15(16)PC

3♣//! = krótkość (3 = krótkość ♠), INV

3BA = góra otwarcia - przesądza końcówkę

3♣//! = wartości z 5+ (3 = wartości w ♠), INV

3♠ = krótkość, ręka z szansami szlemikowymi, bez krótkości, GF+

4♣/! = krótkość, ręka z szansami szlemikowymi, GF+

3BA/4 = do gry

2 = 4., 12-15 PC

2! = 4. z krótkością (wywołanie),14/15 PC - Uwaga!

- z silniejszymi rękami i krótkością zalicytujmy od razu końcówkę

2BA! = ®, zainteresowanie

3♣//! = krótkość (3 = krótkość ♠), INV

3 = słabe, brak zainteresowania

4 = werdykt

2BA = 16/17 PC bez 3. i 4.♠

3♣ = 5+ i 4+♣, 16/17 PC

3 = 6+ bez fitu na 16/17 PC, INV do 3BA

- ze słabszymi rękami i z krótkością Otwierający zalicytuje rebid 1BA

3 = 4., silny inwit, INV

4 = 4. i dobry wlasny kolor , 16/17 PC

* * * * *

Po odpowiedzi 1♠ jest nieco trudniej.

1
pas 1
pas 
?

1BA = bez 4.♠, 12-15 PC


- spora szansa na 4. (przy sile do 14 PC)

2♣! = gadżet, F1

2 = 6+, skład niezrównoważony do 13 PC

2 = 4.

2♠(!) = 3.♠ bez 4., 15 PC

2BA(!) = na młodszych 5+ i 4.♣, 14/15 PC

- ze słabszymi rękami Otwierajacy od razu licytuje rebid 2♣

3 = 6+, skład niezrównoważony, 14/15 PC

2♣ = 5+ i 4.♣, 12/13 PC

2(!) = 3.♠ bez 4., 15-17 PC - Uwaga!

- Odpowiadający mając 5.♠ traktuje ten kolor jako uzgodniony

PAS = czasem...

2 = 4. i 5.♠, słabe, NF

2♠ = sign-off, do gry

2BA! = 5+, z krótkością (wywołanie), INV

3♣! = ®, 15(16)PC

3//♠! = krótkość (3 = krótkość ♣), INV

3BA = góra otwarcia - przesądza końcówkę

3♣//! = wartości z 5+♠, INV

3♠ = 5.♠, ręka z szansami szlemikowymi, bez krótkości, GF+

4♣//! = krótkość, ręka z szansami szlemikowymi, GF+

3BA/4♠ = do gry

2 = 4., możliwe 3.♠, 16/17 PC

PAS = 3. i 4.♠, słabość

2♠ = 5.♠ do gry, słabość

2BA = do gry

3♣! = gadżet - "powiedz coś więcej"

3(!) = 6+ i krótkość ♣ albo ♠

3 = 2-4-5-2

3♠ = 3.♠

3BA = 2-4-4-3

3BA/4/♠ = też do gry (trafi się chyba rzadziej)

2 = 4.♠, 12-15 PC

2BA! = pytanie o krótkość i siłę, INV+

3♣! = krótkość ♣ lub nadwyżkowa ręka z krótkością

3! = ® - jeżeli krótkość ♣ lub góra siły może przesądzić o dogranej

3 = krótkość (14/15 PC)

3♠ = krótkość ♣, słaby (12/13 PC)

3BA = krótkość ♣, silny (14/15 PC)

3(!) = 14/15 PC bez krótkości

3! = 12/13 PC z krótkością 

3♠ = 12/13 PC bez krótkości

2BA = 16/17 PC bez 3.♠ i 4.

3♣ = 5+ i 5+♣, 16/17 PC

3 = 6+ bez fitu ♠ na 16/17 PC, INV do 3BA

3♠ = 4.♠, skład zrównoważony, 16/17 PC, INV

4 = 4.♠ i dobry wlasny kolor , 16/17 PC

* * * * *

UWAGA!

Zaprezentowane wyżej rozwiązania licytacyjne po otwarciu 1♣/ związane są wyłącznie z potrzebą dostosowania systemu Czytelnika do wprowadzenia otwarcia Piękne 1BA.

Mają one charakter tymczasowy z punktu widzenia dojścia tą metodą do opanowania otwarć z sytemów PRESER czy TRASER. Oczywiście, są to tylko propozycje, które można zastąpić własnymi innowacjami.



Poprawiony: sobota, 18 listopada 2023 20:44  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.