strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Pomysły / propozycje Cue bidy łączone - Po otwarciu 1pik

Cue bidy łączone - Po otwarciu 1pik

Email Drukuj PDF
Spis treści
Cue bidy łączone
Po otwarciu 1kier
Po otwarciu 1pik
Wszystkie strony

* * * * *

Po otwarciu 1♠ takiego samego komfortu licytacyjnego nie można zapewnić odpowiedziami powyżej 2BA. Sytuacja jest więc znacznie trudniejsza, gdyż po prostu brak miejsca.

Najbardziej sensownym rozwiązaniem wydaje mi się nadanie odpowiedzi 2 dodatkowego znaczenia (znaczeń).

(pas)   1♠   pas    ?  

2(!) = 1/ 5+ w sile 10+PC
             2/ fit ♠ i wartości w kolorach  sąsiadujących, INV+
                  3/  fit ♠ i wartości zgrupowane w jednym kolorze AKD(x), INV+

...

2♠ = 5.♠, słaba ręka

2BA = 5. ♠ bez 3-fitu , 14/15 PC

3♣/(!) = nadwyżkowa ręka, wystarczająca, aby zalicytować końcówkę z wariantami /2/ i /3/

3 = fit

3♠ = 6.♠, słaba ręka

2pik

2♠ = 5.♠, słaba ręka

PAS = jeśli odpowiedź była inwitem

2BA = bilansowe, NF

2BA

2BA = 5. ♠ bez 3-fitu , 14/15 PC

3♣! = wartości w ♣ i - wariant /2/, GF+

3! = wartości w i - wariant /2/, GF+

3! = wartości w i ♠ - wariant /2/, GF+

3♠! =  wartości w ♠ i ♣ - wariant /2/, GF+

3BA! = 5+. bez fitu , 13+PC - wariant /1/, F1

- licytacja jest sforsowana do 4BA

4♣/! = cue-bid, uzgadnia z 2-fitem

4 = 2-fit , brak zatrzymań w kolorach młodszych

PAS/4BA = do gry

4♠! = Blackwood

4♣//! = zgrupowanie honorów w kolorze licytowanym, fit ♠ - wariant /3/

4♠ = do gry, zawsze bez dwóch asów

4BA = Blackwood

4♠ = do gry

3trefl/karo

3♣/ = nadwyżkowa ręka, wystarczająca, aby zalicytować końcówkę z wariantami /2/ i /3/

- nie skaczemy wyżej, aby umożliwić partnerowi sprecyzowanie swojej ręki

3kier

3 = fit

3♠ = wariant /2/ lub /3/, NF

3BA! = przejściowe, w zasadzie wartość ♠

4♣/! = cue-bid, szukamy szans szlemikowych na uzgodnionych

4♠ = do gry, silniejsza wersja wariantu /2/ lub /3/



3♣(!) = 1/ 6+♣ 13+PC
                 2/ krótkość ♣ [Duo-Splinter],  (8)9(10) PC z 4-fitem
                      3/  wartości w kolorach przedzielonych, INV

3! = zainteresowanie, przesądza końcówkę nawet w wariancie /2/

- w tym przypadku musimy liczyć się jednak z tym, że po rebidzie 3♠ wylądujemy w końcówce

3! = wartości w i ♣ - wariant /3/

3♠! = wartości w ♠ i - wariant /3/  

3BA(!)= 6.♣ bez fitu , 13-15 PC - wariant /1/, NF

4♣ =  6+♣ bez fitu , 16+PC - wariant /1/, GF+  

3 = ...?

3♠= słabe, do wariantu /2/ lub /3/, NF

PAS = gramy to

3♠! = cue-bid, 6+♣ bez fitu , 16+PC - wariant /1/, GF+

3BA = wariant /1/, do gry

4♣ = 6+♣ bez fitu , 16+PC - wariant /1/, GF+

4 = jeżeli mieliśmy większe aspiracje

* * * * *

Nazwa tej konwencji (metody), podana w tytule, wydaje mi się odzwierciedlać najlepiej to, o co w niej chodzi. Najprawdopodobniej nie jest to rozwiązanie optymalne, ale też bardziej chodzi o to aby poddać ocenie bardzo już zaawansowanych graczy sam pomysł, który być może jest nowatorski, a może okazać się przydatny w ich praktyce.



Poprawiony: sobota, 26 grudnia 2015 19:51  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.