strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Pomysły / propozycje Czarna Mańka - Otwarcie 2karo

Czarna Mańka - Otwarcie 2karo

Email Drukuj PDF
Spis treści
Czarna Mańka
Otwarcie 2trefle
Otwarcie 2karo
Otwarcie 2kier
Otwarcie 2pik
Otwarcie 2BA
Otwarcie 3trefl
Otwarcie 3karo
Wszystkie strony

2! = transfer na 6. lub 5+♠ i 5+♣

2! pas ?

I. Słabe ręce

PAS = zagramy to

2(!) = do koloru, NF

- możemy tak zalicytować ze swoim longerem  - słabym lub w sile inwitu

PAS = z

2♠(!) = ♠ z ♣

3(!) = do koloru, zaporowe, na wszelki wypadek fit w ♠ lub w ♣

II. Ręce inwitujące

2(!) = wariant, w którym mamy monokolor  (mała szansa na PAS)

PAS = teoretycznie może tak się zdarzyć...

2♠(!) = czarne

2BA! = silny na  bez fitu w ♠, NF

PAS = do gry

3♣ = propozycyjne, słabe

3 = góra, coś w , zachęca do 3BA

3 = gdy mamy jednak jakieś obawy

3BA = do gry

2♠(!) = do koloru, NF

- inwit z tolerancją gry w 

PAS = mam ♠ i ♣ bez nadwyżek

2BA! = min. na

3 = do gry

3♣! = krótkość przy uzgodnionych ♠, max.

3! = krótkość  przy uzgodnionych ♠, max.

3 = max. na (nie zajmujemy BA)

3♠  = coś w rodzaju 6-1-1-5

2BA(!) = 6+, próba zagrania końcówki, NF

PAS/3(!) = do gry

3♣! => 3 - 6. lub droga do 3BA z ręki Odpowiadającego

3/ = wybór koloru

3♠! => 3BA

3! => 3.♠- 6.♠, min.

3♠ = 6.♠, max.

3BA = do gry

3♣(!) = do koloru, tolerancja gry w , INV

- ♠ nas raczej nie interesują (?)

PAS = min.

3! => 3, min. lub dwukolorówka z max., zamiar dojścia 3BA (nie obiecuje nic w )

3(!) = do koloru, tj. do wariantu I

3♠! => 3BA

3 = 6., max

3♠ = 6.♠, max

3BA = do gry (jeśli chcemy zająć pozycję rozgrywającego, tj. gdy mamy ładne )

Przykład

3(!) = , NF

PAS/3/4 = do gry

3♠ = 6.♠, max

3BA = do gry (ale trochę ryzykowne)

III. Ręce silne

3♠(!) = w zasadzie fit ♠, ale możliwy też zamiar zagrania w ♣, nie wyklucza fitu , F1

3BA! = 6.

4♣! = uzgadnia , pyta o kontrole i ew. wartości układowe [Mańka]

4! = 3. kontrole, krótkość 

4(!) = słaba ręka (0-2 kontrole)

4BA! = 3. kontrole bez krótkości

4♠/5♣! = 3. kontrole i licytowana krótkość

5 = 4. kontrole

PAS/4 = gramy to

4♠ = własny kolor, do gry

4♣! = dwukolorówka, renons lub 

4! = pytanie

4!= renons

4♠/5♣ = do gry

4BA! = pytanie o wartości - pokazujemy wszystkie K w czarnych!

4♠! = renons 

PAS/5♣ = do gry

4BA! = pytanie o wartości (w tym oba czarne króle!)

4♠ = własny kolor, do gry

4/! = krótkość, ♠ i ♣

4♠/5♣ = do gry

4BA! = pytanie o wartości (w tym oba czarne króle)

3BA = do gry

4♣! = "nie interesuje mnie 3BA, mamy uzgodniony kolor starszy i zagramy końcówkę"

4! => , 6.

4(!) = 5. i 5.♠

Przykład wyszło jak w Multi

* * * * *



Poprawiony: niedziela, 16 lipca 2023 08:21  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.