strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Otwarcia na 1/2 ręce Otwarcie 1 pik

Otwarcie 1 pik

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Zasady otwarcia takie same jak otwarcia 1, czyli 12(11)-17 PC na 5+♠.

1♠ pas ?

pas = słabe, do 6 PC, także bez fitu

1BA! = 1) 7-11 PC bez fitu w kolorze otwarcia, nie wyklucza 4., przy sile 7-9 PC może być 5+♣/

2) 7/8 PC i 4-fit bez krótkości (ręce, z którymi licytujemy 3♣/ po otwarciu 1) lub 9 PC z 3-fitem

PAS = 12-14 PC, bez 4.

2♣/ = 15-17 PC, 4. licytowana, może być 3.♣ (Otwierający tak może licytować z silną 6.♠)

2 = 12-17 PC, próba uzgodnienia 4.

Odpowiadający z krótkością i z małą siłą może spasować nawet z 3., zalicytować negatywnie 2 z 2.; inne to: 2BA - konstruktywny negat 10-11 PC, 3/ - słabość, w zasadzie 6+ licytowana

2♠ = 12-14 PC, 6.♠

Odpowiadający może zapytać o krótkość licytując 2BA! – odpowiedzi naturalne

2BA = 15-17 PC, INV

2♣! = 10+PC, 5+♣, albo fit ♠ (z 4. możliwe 8/9 PC), przy 13+PC może być z 2.♠ [19]

2 = 12+PC, 5+, może być 10-12 PC z 3-fitem (uzgodnimy w następnym okrążeniu)

2 = 12-14 PC, 4+

2♠ = 12-14 PC, negat, nie wyklucza 6.♠

2BA = 15-17 PC, bez fitu (skład 5-3-2-3), GF; boczny kolor Odpowiadającego jest en passant do 3BA

3♣ (nowy kolor) = 15-17 PC, 4+♣

3 = 12-14 PC, fit

3 (przeskok) = 15-17 PC, 4+

3♠ = 15-17 PC, 6+

3BA = 15-17 PC, fit , ale możemy na tym pozostać

2 = do 12 PC, 5/6.; NF (z 4. 10+PC a z 5. w sile 13+PC licytujemy gadżet 2♣)

dalej, jeśli Otwierający nie spasuje, licytuje

2♠ = słabe, bez fitu

2BA = 15-17 PC, bez fitu

3♣/ =15-17 PC, 4+, GF

nie wyklucza fitu, pokażemy go uzgadniając , a tym samym krótkość w czwartym, nie licytowanym kolorze

3 = 14(13) PC, z 3-fitem , NF

3♠ = 6+, 15-17 PC

3BA = 15-17 PC, brak fitu , oczekuje pytań

4♣/ = 15-17 PC, [Splinter] ręka typu 5-4-(3-1)

4 = 14/15 PC dobry fit

2♠ = 3-fit  na 6-8 PC lub 4-fit na 5/6 PC sign-off

Otwierający pasuje lub z górą siły 16/17 PC inwituje dograną

2BA! = sygnalizuje krótkość [Wywołanie kombinowane ],

3♣! = ® zainteresowanie

3 //♠! = odpowiednio licytowana krótkość (3♠ = krótkość ♣)

3♣// = potrzebne uzupełnienie w licytowanym kolorze [Wywołanie kombinowane ]

3♠ = 6+♠

2BA! = z 4+♠ i siłą 13+PC, forsujące (z 3.♠ dajemy najpierw 2♣!) [2BA Jacoby’ego]

3♣//! = 14/15 PC, krótkość licytowana

3♠ (powtórzenie) = silna ręka, tutaj 16/17 PC, bez krótkości

3BA = średnia ręka, tutaj 14/15 PC, bez krótkości

4♣/ / = 14/15 PC, układ dwukolorowy 5/6-5 z dobrą 5. licytowaną

4♠ = min., do 13 PC

3♣//! = Duo-Splinter, 3/4-fit, (8)-9-(10) PC, krótkość licytowana albo licytowana 6+ w sile 13+PC

3♠ = słaby (12/13 PC) lub ze źle trafiającymi wartościami

3BA = 14-17 PC bez wartości w zgłoszonym kolorze (wyłączenie)

4♣//! = siła przesądzająca końcówkę (15-17 PC) i wartość w zgłoszonym kolorze

4 = po każdym z ww rebidów oznacza 6+ 13+PC

3♠ = blokujące z 4+♠ i siłą 0-5 PC

3BA! = słaby Splinter, 11-13 PC (schemat [7]) - dowolna krótkość z fitem 4+

4♣! =rebid, zainteresowanie

4//♠! = Odpowiadający wskazuje krótkość „naturalnie”, jedynie 4♠ to krótkość ♣

4♠ = sign-off

4♣//! = [silny Splinter]

4♠ = z 5+♠ 0-6 PC

 


2♠
Poprawiony: sobota, 15 lutego 2014 21:47  

Zmiany w WuJu

Blackwood - zmiana odpowiedzi królami
30-06-2011

Dodana konwencja 5-4
08-06-2011

Dodane cuebidy
07-06-2011

Dodane Wywołanie kombinowane
07-06-2011

Dodane otwarcia na wys. 3 i 4
07-06-2011

Szlifowanie Staymana
17-05-2011

Menu użytkownika


Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.