Licytacja po otwarciu 1♥ w opracowaniu opartym o opis systemu Grand Master wg książki Krzysztofa Jassema "Wspólny Język 2015".
* * * * *
Przedziały siły dla tego otwarcia to 12-17 PC po partii i 10-17 PC przed partią.
Odpowiednio, przedziały:
- słaby, to 12-14 PC i 10-13 PC,
- silny, to 15-17 PC i 14-17 PC.
Przy otwarciu przedpartyjnym rozpiętość siły sięga 8. punktów, a w konsekwencji oba przedziały są 4-punktowe.
Duży przedział siły w założeniach przedpartyjnych pociąga za sobą potrzebę poszerzenia oferty odzywek inwitujących. Możliwe jest przy tym wiele rozwiązań. Przykładowo, możemy podzielić zakres 10-17 PC na cztery przedziały siły: 10/11 PC, 12/13 PC, 14/15 PC i 16/17 PC i zaadresować odpowiednio odpowiedzi do 3-ch ostatnich, gdyż z siłą 10/11 PC Otwierający nie przyjmie żadnego inwitu (wróci na kolor otwarcia). Potrzebne są nam zatem 3. odpowiedzi inwitujące, z siłą: W dalszej części, aby skrócić opis, będziemy stosowali oznaczenie dwuwariantowe, np. 12-14/10-13 PC. 1♠ = 4+♠ 1BA = 12-14/10-13 PC PAS = do gry 2♣/♦! = podwójny magister 2♥ = 5.♠ i 3.♥ 6-9 PC 2♠ = sign-off 2♣ = ręce, z którym otworzylibyśmy 2♣ Precision (dziwne, z 5.♥ ?!) 2♦! = tani transfer (zalicytuj 2♥) 2♥ = 2/3.♥, lepsze niż 2♦ 2♠/BA/3♣/♥ = INV 3♦ = sign-off na ♦ 2♥ = 6.♥, 12-14 PC 2♠ = 4.♠, dół otwarcia PAS = wariant /2/ z 3.♠ 2BA = wariant /2/ do gry komentarz
1♥
pas
?
...
- w związku z zajęciem 1BA przed partią na słabe ręce z fitem, odpowiedź 1♠ w tych założeniach rozszerzamy o wariant: __2/ jak 1BA, tj. w sile 7-11 PC bez fitu, z mniejszą siłą wskazana 3.♠ - jeśli Otwierający podniesie na 2/3♠ to zejdziemy na BA - po słabych rebidach stać nas maksymalnie na inwit propozycja
1BA(!) = 7-11 PC bez fitu / 3-7 PC z 3-fitem Uwaga! Uwaga!
...
- do rozważenia, czy nie ustawić odpowiedzi 1BA i 2 w młodszy jak w propozycji do otwarcia 1pik. Ale to można zrobić zawsze, jeśli tam się sprawdzi.
po partii
- wysoka górna granica siły, dla wielu rąk Otwierającego (głównie z przedziału 15-17 PC) potencjalna szansa na końcówkę, więc dalsza licytacja podporządkowana jest temu celowi.
Propozycje:
PAS/2♥ = zupełne minimum
2♣/♦(!) = 3+licytowany, 14-17 PC, NF
PAS/2♥ = min. do gry
2♠! = 5+ w drugim młodszym, 8/9 PC
2BA = inne 8/9 PC, NF
3♣/♦ = 4+licytowany, 8/9 PC
3BA = 10/11 PC, do gry
2♠ = 4.♠ 16/17 PC
2BA = 16/17 PC
3♥ = 6.♥ kolor przestrzelony, 16/17 PC
4♥ = 6.♥ ładny kolor, 16/17 PC
przed partią (3-7 PC z 3-fitem)
- praktycznie bez szans na końcówkę, decyzja do jakiej wysokości licytować w całości spoczywa na Otwierającym.
- takie założenie każe szukać innych rozwiązań dla rak z przedziału 7-11 PC bez fitu w kolorze otwarcia. Ten wariant został dodany do odpowiedzi 1♠.
2♣ = 5+♣ na 10+PC, F1
- pytanie: czy po otwarciu na 3/4. ręku gramy Drury? - pamiętajmy, że przed partią Otwierający może mieć nawet 10 PC 2♦(!) = przejściowe, słaba ręka do 14 PC bez fitu ♣, nie obiecuje ♦, nie wyklucza 4.♠ 2♥ = 6.♥, 10-12 PC 2BA = (14)15-17 PC 3♣(!) = 5.♥ min. siły z 3+fitem ♣, NF zob. bezpieczne podniesienie 3♦/♠! = Splinter z 4-fitem ♣ ...
2♦ = 5+♦ na 10+PC, F1
2♥ = 6.♥, 10-12 PC 2BA = (14) 15-17 PC 3♦ = 5.♥ min. siły z 3+fitem ♦, NF zob. bezpieczne podniesienie ...
2♥ = 6-10 / 8-11 P C Uwaga!
- na tym poziomie następuje wyrównanie siły rąk związane z różnicami w sile otwarcia po- i przed partią - dolny przedział siły połączonych rąk: 18 PC (po partii 12+6, przed partią 10+8) - górny przedział siły połączonych rąk, jeśli Otwierający jest w słabszym przedziale: 24 PC (po partii 14+10, przed partią 13+11) - z nadwyżkami Otwierający ma nadal szanse zagrania końcówki i powinien licytować dalej; w tej roli dobrze sprawdza się wywołanie kombinowane. ...
2♠! = 5-4 na młodszych, 10-12 PC Uwaga!
2BA! = "wskaż dłuższy kolor" 3♣/♦/♥/BA = do gry ...
2BA(!) = inwit z fitem ♥
3♣! = blok-inwit, niezłe podniesienie z 4-fitem Uwaga! przykład
3♦! = 4-fit i dowolna krótkość, słaby (9-12 PC) Uwaga!
3♥(!) = wskaż krótkość (?) - trochę to dziwne, gdyż przesądza końcówkę.. co jak trafi do słabego? Wolałbym tak wskazać minimum 3♠! = tak wolałbym się pytać o krótkość 3BA! ... = krótkość ♠ itd. Ogólnie problemem jest spory przedział punktowy Odpowiadającego i brak miejsca na wymianę informacji. ...
- propozycja polega na pokazaniu koloru krótkości z rękami inwitującymi słabo - bezpośrednio 3♣/♦! lub pośrednio - do odpowiedzi 2BA dodano ręce z krótkością ♠ 2BA! = inwit ogólny (10-12 PC / 10-13 PC) lub słaby (8/9 PC) z krótkością w ♠ - siła inwitu zależna od minimalnej siły otwarcia i pozycji, na której licytuje Odpowiadający - 11/12 PC / 12/13 PC 3♣! = zainteresowanie, ręka lepsza od minimalnej 3♦! = średnia siła inwitu (10/11 PC) 3♥ = minimum inwitu (8/9 PC z krótkością w ♠) 4♥ = maksimum (12/13 PC) 3♦! = zainteresowanie, jeśli masz wariant z krótkością ♠, średnia siła 3♥ = negat, ręka minimalna (12/13 PC / 10/11 PC) 4♥ = przyjęcie inwitu - góra (16/17 PC) 3♣/♦! = inwit w sile 8/9 PC i z krótkością w licytowanym kolorze młodszym propozycja inwitów
3♥ = blok przykład
3♠/BA/4♣! = Splintery (3BA na ♦)
4♦! = bilansowe podniesienie ♥ Uwaga!
4♥ = blokujące podniesienie ♥
« poprzednia | następna » |
---|