Licytacja po otwarciu 2♣ w opracowaniu opartym o opis systemu Grand Master z książki Krzysztofa Jassema "Wspólny Język 2015".
* * * * *
Otwarcie 2♣ dajemy w składzie min. 4-4 na kolorach starszych. Siła w granicach 8-11 PC, ale w założeniach niekorzystnych obiecuje 10/11 PC i min. 5-4. Im gorsze założenia, tym większe wymagania co do siły i składu. Zatem spora agresja, która wpisuje się w schemat otwarć na wys. 2.
Uwaga! Otwarcie dwukolorowe 2♥ wyklucza posiadanie 5.♠ (obiecuje młodszy).
(pas) | 2♣! | pas | ? |
PAS = 5+♣ i ręka nie rokująca na lepszy kontrakt
2♦! = pytanie, słabe
2♥ = 4/5.♥ i 4.♠ 2♠ = 4.♥ i 5.♠ 2♥ = 4/5.♥ i 4.♠ PAS = zwykle 3/4.♥ 2♠(!) = 3.♠, INV 2BA = może być do gry, INV 3♣ = .... 3♦ = własny kolor (6+), do gry 3♥ = 4.♥, INV 2♠ = 4.♥ i 5.♠ PAS = oczywisty 2BA! ® = mamy uzgodnione ♠, ale chcemy wiedzieć więcej, F1 3♣/♦! = mam 5.♠ i licytowaną krótkość 3♥! ® = kolejne pytanie 3♠ = 5-4-(3-1), dół siły 3BA = 5-4-(3-1), góra siły 4♣/♦! = renons , dół siły 3♥ = 5-4-2-2, dół siły 3♠ = 5-4-2-2, góra siły 4♣/♦! = renons, góra siły ...
...
po 2 kier
po 2 pik
2♥/♠ = do gry
2BA! = silne pytanie, GF
- schemat oparty o Multi 3♣! = góra 3♦! = lepsze ♥, słabe 3♥! = lepsze ♠, słabe 3♠(!) = 5-5, słabe 4♣/♦! = silne uzgodnienie ♥/♠ 3BA = 4-4 (tylko przed partią) 4♣/♦! = silne uzgodnienie ♥/♠ - ta sekwencja została wzbogacona przez autora za wcześniejszym opracowaniem 3♦! = pytanie Odpowiadającego 3♥! = lepsze ♠ 3♠(!) = pokaż krótkość 4♣! = uzgadnia ♠ i pyta o wartości 3♠(!) = lepsze ♥ 4♣! = uzgadnia ♥ i pyta o krótkość 4♦! = krótkość 4♥! = bez krótkości 4♠(!) = krótkość ♣ 3BA(tylko przed partią) = 4-4 4♣/♦! = krótkość przy 5-5 3♥/♠ = uzgodnienie z 4. licytowaną, interesuje nas krótkość 3♠/BA! = (5-4)-2-2 lub 4-4-(3-2) przed partią - po 3♥ możemy zalicytować 3BA na składzie 4-4 4♣/♦! = krótkość 3BA = do gry
...
...
po 3trefle
3♣(!) = 4.♥, INV
3♦! => 3♥, słabe, ustawia rozgrywkę z silniejszej ręki 3♥ = średnie 4♥ = dobra ręka ...
3♦! = 4.♠, INV
3♥! => 3♠, słabe 3♠ = średnie 4♠ = dobra ręka ...
3♥/♠ = do gry, blok
3BA = do gry
4♣! = "zgłoś swój lepszy kolor transferem" (jak w Multi)
4♦! = "zgłoś swój lepszy kolor bezpośrednio" (jak w Multi), w zasadzie 4-4
4♥/♠ = do gry - blok albo konstruktywne
* * * * *
po interwencji
(pas) | 2♣! | ktr | ? |
PAS = 5+♣ i ręka nie rokująca na lepszy kontrakt
2♦ = do gry na własnym kolorze
pozostałe - jak bez kontry
Propozycja. w obronie
https://www.bridgebase.com/tools/handviewer.html?bbo=y&lin=pn|and_rzej,dulin,januus,art_84|st%7C%7Cmd%7C3S76HT2DJT62CKJT54%2CST83H73DAQ987CAQ6%2CSQ9542HKQJ5D53C82%2C%7Crh%7C%7Cah%7CBoard%201%7Csv%7Co%7Cmb%7C2Cp%7Cmb%7Cp%7Cmb%7Cp%7Cpc%7CHT%7Cpc%7CH3%7Cpc%7CH5%7Cpc%7CH6%7Cpc%7CH2%7Cpc%7CH7%7Cpc%7CHJ%7Cpc%7CH4%7Cpc%7CHK%7Cpc%7CHA%7Cpc%7CS7%7Cpc%7CC6%7Cpc%7CH8%7Cpc%7CC4%7Cpc%7CS3%7Cpc%7CHQ%7Cpc%7CC2%7Cpc%7CC3%7Cpc%7CC5%7Cpc%7CCQ%7Cpc%7CD7%7Cpc%7CD3%7Cpc%7CDK%7Cpc%7CD2%7Cpc%7CD4%7Cpc%7CDT%7Cpc%7CDA%7Cpc%7CD5%7Cpc%7CDQ%7Cpc%7CS2%7Cpc%7CC7%7Cpc%7CD6%7Cpc%7CS8%7Cpc%7CS5%7Cpc%7CSA%7Cpc%7CS6%7Cpc%7CH9%7Cpc%7CCT%7Cpc%7CD8%7Cpc%7CS4%7Cpc%7CC9%7Cpc%7CCJ%7Cpc%7CCA%7Cpc%7CC8%7Cpc%7CST%7Cpc%7CSQ%7Cpc%7CSK%7Cpc%7CDJ%7Cpc%7CSJ%7Cpc%7CCK%7Cpc%7CD9%7Cpc%7CS9%7C przykłady
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
3♠ (!) = pokaż krótkość
4♣ (!) = pytanie o wartości, domyślnie uzgadnia ♠
następna » |
---|