Otwarcie 1 karo

środa, 27 kwietnia 2011 12:52 januus
Drukuj
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Otwarcie 1 dajemy z następującymi rękami:
   1/ 12(11)-17 PC, 5+
   2/ 12(11)-14 PC, 4. w składzie zrównoważonym
   3/ 12(11)-17 PC, 4. w składzie trójkolorowym (dowolny singiel)
   4/ 12(11)-14(15) PC, 5.♣-4..

 Przez to otwarcie licytujemy też ręce 4+-5.♣ w sile 12-14 PC, a silniejsze (15-17 PC) przez 2♣ (UWAGA: inaczej niż we WJ, gdzie silne 5-4 licytujemy przez 1♣).

 1♦  pas   ?        

 1/♠ = 7+PC, kolor 4+ (preferencja starszych)

dalej po 1

dalej po 1♠

1BA = 7-10 PC bez 4./♠ (silniejsze patrz 2/3BA)

  ...

pas = 12-14 PC, bez nadwyżek w składzie

2♣ = 12-14 PC, 4/5.-5.♣

2 = 12-14 PC i 5/6.

2/♠! = 15-17 PC, 4.-4.♣, en passant, inwit do 3BA, trójkolorówka, krótkość w drugim starszym

2BA! = 15-17 PC, trójkolorówka z krótkością ♣

3♣ = 12-14 PC, 5+-5+♣, honory zgrupowane w kolorach młodszych

3 = 15-17 PC, 6+

2♣ = 5+♣ 11+PC

  ...

2 = 12-14 PC, 5+

2/♠ = licytowana 4., nie precyzuje siły

Odpowiadający licytuje

2♠ (po 2) = 3/4.♠, brak 4., słabe (11/12 PC)

2BA! = 5.♣, 11/12 PC

3♣ = 6+♣, 11/12 PC

3 = ok. 11/12 PC, 3-fit  , NF

3/♠ (uzgodnienie) = słabe uzgodnienie, ok. 11/12 PC, INV

3♠/! (drugi kolor) = sztucznie uzgadnia starszy kolor Otwierającego, z aspiracjami

3BA = bilansowe (13+PC)

2BA = 12-14 PC, skład zrównoważony, bez 4. starszej

3♣ = 12-14 PC, 5+♣-4.

3 = 15-17 PC, 6+

3/♠! = 15-17 PC, silny Splinter, min. 5.-4.♣, brak 4. starszej

2 = 1) 4+ bez 4./♠, 11/12 PC
               2) 16+PC możliwa 4. starsza  NOWOŚĆ!

  ...

2! = "mam krótkość" - nie precyzuje siły Otwierającego

2♠! = ® z siłą 11/12 PC

Po tej odzywce Otwierający:

2BA! = krótkość ♠ lub , 13/14 PC

3♣! = ® nadal zainteresowanie

3! = krótkość ♠

3! = krókość 

3= do gry

3♣ = krótkość ♣, 13/14 PC

3 = do gry

3 = ręka minimalna 11/12 PC, nieznana krótkość, do gry

3/♠/BA! = licytowana krótkość (3BA= krótkośc ♣), 15-17 PC, F1

2BA! = silne pytanie z siłą 16+PC, GF

3♣//♠! = krótkość, do 13 PC

3! = nieznana krótkość na 14/15 PC

3! = ®

3♠/BA/4♣! = krótkość licytowana (3BA = krótkość )

3BA = ...?

4♣//♠! = krótkość na 16/17 PC

2♠! = 11/12 PC bez krótkości

2BA = "też jestem słaby" - do gry 

2BA = 13(14) PC bez krótkości, NF

3♣ = 2-2-4-5, 12-14 PC

3 = bez krótkości 6+, 16/17 PC, złe do otwarcia 1BA

3/♠! = wywiad bezatutowy, trzymanie w drugim starszym, 11/12 PC

3BA = wariant 11/12 PC, zabezpiecza oba starsze (niestety ♣ niekoniecznie)

3BA = ładne 14 PC

2/♠ = forsujące do dogranej z aspiracjami szlemikowymi, dobry kolor 6+ (do rozważenia 7-9 PC)

2BA = 11/12 PC, układ zrównoważony bez 4./♠

3♣(!) = 1) Splinter na 13-15 PC albo
               2)  6+♣ GF+

3 = niedostateczne zatrzymiana w ♣ na 3BA

3/♠! = 15(14) PC, INV do 5

3BA = podwójne zatrzymanie w ♣

3/4 = blokujące

3/♠! = Splinter na 13-15 PC

3BA = 13-15 PC, układ zrównoważony bez 4./♠, ale zatrzymania w tych kolorach

4♣//♠! = góra otwarcia, dobry kolor 6+, pyta o wartości - Blackwood wyłączeniowy

4(!) = góra otwarcia, dobry kolor 6+, pyta o wartości 

4/♠/BA...! = odpowiedzi jak na Blackwooda

5 = dobry kolor 6+, ale nie za silna ręka, do gry


Poprawiony: czwartek, 27 marca 2014 18:28