Otwarcie 1♦ dajemy z następującymi rękami:
1/ 12(11)-17 PC, 5+♦
2/ 12(11)-14 PC, 4.♦ w składzie zrównoważonym
3/ 12(11)-17 PC, 4.♦ w składzie trójkolorowym (dowolny singiel)
4/ 12(11)-14(15) PC, 5.♣-4.♦.
Przez to otwarcie licytujemy też ręce 4+♦-5.♣ w sile 12-14 PC, a silniejsze (15-17 PC) przez 2♣ (UWAGA: inaczej niż we WJ, gdzie silne 5-4 licytujemy przez 1♣).
1♦ | pas | ? |
1♥/♠ = 7+PC, kolor 4+ (preferencja starszych)
dalej po 1♥
dalej po 1♠
1BA = 7-10 PC bez 4.♥/♠ (silniejsze patrz 2/3BA)
pas = 12-14 PC, bez nadwyżek w składzie 2♣ = 12-14 PC, 4/5.♦-5.♣ 2♦ = 12-14 PC i 5/6.♦ 2♥/♠! = 15-17 PC, 4.♦-4.♣, en passant, inwit do 3BA, trójkolorówka, krótkość w drugim starszym 2BA! = 15-17 PC, trójkolorówka z krótkością ♣ 3♣ = 12-14 PC, 5+♦-5+♣, honory zgrupowane w kolorach młodszych 3♦ = 15-17 PC, 6+♦ ...
2♣ = 5+♣ 11+PC
2♦ = 12-14 PC, 5+♦ 2♥/♠ = licytowana 4., nie precyzuje siły Odpowiadający licytuje 2♠ (po 2♥) = 3/4.♠, brak 4.♥, słabe (11/12 PC) 2BA! = 5.♣, 11/12 PC 3♣ = 6+♣, 11/12 PC 3♦ = ok. 11/12 PC, 3-fit ♦, NF 3♥/♠ (uzgodnienie) = słabe uzgodnienie, ok. 11/12 PC, INV 3♠/♥! (drugi kolor) = sztucznie uzgadnia starszy kolor Otwierającego, z aspiracjami 3BA = bilansowe (13+PC) 2BA = 12-14 PC, skład zrównoważony, bez 4. starszej 3♣ = 12-14 PC, 5+♣-4.♦ 3♦ = 15-17 PC, 6+♦ 3♥/♠! = 15-17 PC, silny Splinter, min. 5.♦-4.♣, brak 4. starszej ...
2♦ = 1) 4+♦ bez 4.♥/♠, 11/12 PC
2) 16+PC możliwa 4. starsza NOWOŚĆ!
2♥! = "mam krótkość" - nie precyzuje siły Otwierającego 2♠! = ® z siłą 11/12 PC Po tej odzywce Otwierający: 2BA! = krótkość ♠ lub ♥, 13/14 PC 3♣! = ® nadal zainteresowanie 3♦! = krótkość ♠ 3♥! = krókość ♥ 3♦ = do gry 3♣ = krótkość ♣, 13/14 PC 3♦ = do gry 3♦ = ręka minimalna 11/12 PC, nieznana krótkość, do gry 3♥/♠/BA! = licytowana krótkość (3BA= krótkośc ♣), 15-17 PC, F1 2BA! = silne pytanie z siłą 16+PC, GF 3♣/♥/♠! = krótkość, do 13 PC 3♦! = nieznana krótkość na 14/15 PC 3♥! = ® 3♠/BA/4♣! = krótkość licytowana (3BA = krótkość ♥) 3BA = ...? 4♣/♥/♠! = krótkość na 16/17 PC 2♠! = 11/12 PC bez krótkości 2BA = "też jestem słaby" - do gry 2BA = 13(14) PC bez krótkości, NF 3♣ = 2-2-4-5, 12-14 PC 3♦ = bez krótkości 6+♦, 16/17 PC, złe do otwarcia 1BA 3♥/♠! = wywiad bezatutowy, trzymanie w drugim starszym, 11/12 PC 3BA = wariant 11/12 PC, zabezpiecza oba starsze (niestety ♣ niekoniecznie) 3BA = ładne 14 PC ...
2♥/♠ = forsujące do dogranej z aspiracjami szlemikowymi, dobry kolor 6+ (do rozważenia 7-9 PC)
2BA = 11/12 PC, układ zrównoważony bez 4.♥/♠
- możemy sobie pozwolić na ten niewysoki limit siły, gdyż z 11 PC Otwierający musi mieć 5+♦
3♣(!) = 1) Splinter na 13-15 PC albo
2) 6+♣ GF+
3♦ = niedostateczne zatrzymiana w ♣ na 3BA
3♥/♠! = 15(14) PC, INV do 5♦
3BA = podwójne zatrzymanie w ♣
3/4♦ = blokujące
3♥/♠! = Splinter na 13-15 PC
3BA = 13-15 PC, układ zrównoważony bez 4.♥/♠, ale zatrzymania w tych kolorach
4♣/♥/♠! = góra otwarcia, dobry kolor 6+♦, pyta o wartości - Blackwood wyłączeniowy
4♦(!) = góra otwarcia, dobry kolor 6+♦, pyta o wartości
4♥/♠/BA...! = odpowiedzi jak na Blackwooda
5♦ = dobry kolor 6+♦, ale nie za silna ręka, do gry
« poprzednia | następna » |
---|