(pas) | 1♥ |
pas |
? |
PAS = słabe, do 6 PC
1♠ = 7+PC 4+♠, ale z siłą 10-12 PC i 5+♠ licytujemy najpierw 2♣!
1BA = 1/ 7-11 PC, bez fitu w kolorze otwarcia, przy sile 7-9 PC może być 5.♣/♦
2/ 9 PC z 3-fitem (za słabe na 2♣) lub 7/8(9) PC z 4-fitem (ręka nie nadająca się na 3♣/♦)
pas = 12-14 PC 2♣/♦ = 15-17 PC, 4 licytowana, inwitujące do 3 BA, 2♣ może być z 3.♣ 2♥ = z 2.♥ do ew. 6.♥ u Otwierającego 2♥ = 12-14 PC, 6.♥ 2♠! = z górą siły (9-11 PC) Odpowiadający może zapytać tym relayem o krótkość 2BA! = krótkość ♠ 3♣/♦! =licytowana krótkość 3♥ = brak krótkości powrót na kolor otwarcia, sign-off 2BA = 15-17 PC, inwit ...
2BA j= słabe 5-4 na ♣/♦
2♣! = 1/ 5+♣, 10+PC,
2/ fit-3(4).♥, 10(9)+PC, może być z 2.♣
3/ 10-12 PC i 5+♠ - [19]
2♦ = 10+PC, 5+♦,
2♥ = 5+, min. otwarcia 2♠ = 15-17 PC, 4.♠ 2BA = 15-17 PC, bez fitu ♦ 3♣ = 15-17 PC, 4+ 3♦ = fit ♦, słabe 3♥ = 15-17 PC, 6+♥ 3♠! = 15-17 PC, wywiad - zalicytuj 3BA z trzymaniem ♠ albo przenieś na ♦ lub ♥ 3BA = 15-17 PC, fit ♦ ...
2♥ = 3-fit na 6-8 PC lub 4-fit na 5/6 PC sign-off
Otwierający pasuje lub z całkowitym maksimum 16/17 PC inwituje dograną 2♠! (relay) = sygnalizuje singla [Wywołanie kombinowane] 2BA! = potrzebne uzupełnienie w ♠ [j.w] 3♣/♦ = potrzebne uzupełnienie w licytowanym kolorze [j.w] 3/4♥ = 6+♥ ...
2♠ = krótkość ♠ [Duo-Splinter], (8)9(10) PC z 4-fitem ♥ albo 6+♠ 13+PC
Otwierający wskazuje siłę i ew. fit ♠ licytując 2BA! = 14/15 PC jakieś wartości w ♠, a więc nie zachęca do 4.♥ 3♣/♦! = 14/15 PC z jakimiś wartościami, blotki bez figury w ♠ (wyłączenie) 3♥ = negat, 12/13 PC, powrót na kolor uzgodniony, nic nie mówi o ♠, sign-off 3♠ = 16/17 PC i wartość (wysoki honor) w ♠ 3BA! = 16/17 PC dobre wartości w ♠, „mogę grać 3 BA” 4♥ = przyjęcie inwitu, przy pełnym wyłączeniu (?) już z 14+PC ...
2BA! = z 4-fitem ♥ i siłą 13+PC, forsujące (z 4-fitem dajemy najpierw 2♣!) [Ostatnie 2BA]
3♣/♦! = krótkość z fitem ♥ [Duo-Splinter] albo 6+♣/♦ 13+PC
Otwierający licytuje negatywne 3♥ (12-13 PC) lub przyjmuje domniemany inwit przez 3BA albo przez 4♣/♦ z honorowym fitem w kolorze partnera (do ew. 6.) albo silniejszy z fitem xxx licytuje cokolwiek innego
3♥ = blokujące z 4+♥ i siłą 0-5 PC (po partii raczej z 5+♥)
3♠! = słaby Splinter, 11-13 PC, dowolna krótkość z 4+fitem;
4♥ = do pasa lub
3BA! = relay, na co Odpowiadający wskazuje krótkość „naturalnie”
3BA! = silny Splinter na ♠
4♣/♦! = silny Splinter
4♥ = z 5+♥, 0-6 PC (ale po partii licytuj 3♥) lub gorszy fit i większa siła, bez widoku na szlemika, sign-off
« poprzednia | następna » |
---|