Otwarcie 2pik - Traser

poniedziałek, 23 grudnia 2013 13:20 januus
Drukuj
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Otwarcie 2-Traser obiecuje 5/6.♠. Dajemy je w sile podlimitowej. Ma typowowo zaporowy charakter.

Generalnie ma ono dwa znaczenia:

1) dwukolorówka 5+ z 4+ (z lub licytujemy 2)
   2) 6., możliwa 4. lub

Na trzeciej ręce, przed partią, można tak otworzyć z 5. bez 4. (ale 3. raczej warto już mieć).

Otwarcie jest na tyle precyzyjne, że ze słabą ręką nie musimy pytać o skład - możemy sPASować lub zalicytować blokująco, czasem także do domniemanego koloru Otwierającego.

Jeśli lubimy standaryzację - a ma ona niewątpliwie ma swoje zalety - możemy licytować według tych samych zasad, jak po otwarciu 2.

Pytamy (2BA) z ręką już w sile inwitu do dogranej.

(pas)   2!  
  pas
   ?  

2BA! = pytanie, nic nie mówi o składzie, w zasadzie INV+

  ...

wszystkie

Odpowiedzi Otwierającego nie przekraczają 3BA

3♣! = słabe 5. i 4.

3 = ładne 5.♠ i 4.

3! = słaba 6., możliwa 4. z boku, także 4.

3♠(!) = ładna 6. z 4.

3BA(!) = ładna 6.♠ bez 4.

dalej po 3♣

3♣ = słabe 5. i 4.

3! = pytanie o krótkość, uzgadnia ♠ (dłuższy)

3! = singiel

3♠! =singiel ♣

3BA = 5-2-4-2

4♣! = renons ♣

4! = renons

3! = pytanie o krótkość, uzgadnia 

3♠! = singiel

3BA = 5-2-4-2

4♣! = singiel ♣

4! = renons ♣

4! = renons

3 = do gry (Otwierający jest słaby)

dalej po 3♦

3! = ładne 5. i 4.

- po tej odpowiedzi (siła) licytacja jest sforsowana do dogranej

3! = pytanie o krótkość, uzgadnia ♠ (dłuższy)

3♠! = singiel

3BA = 2-5-2-4

4♣! = singiel

4! = renons ♣

4! = renons

3♠! = pytanie o krótkość, uzgadnia 

- jest siła, więc to nie może być słabe uzgodnienie ♠

3BA = 2-5-2-4

4♣! = singiel ♣

4! = singiel

4! = renons

4♠! = renons ♣

3BA = do gry

dalej po 3♥

3! = słaba 6.♠, możliwa 4. z boku, także 4.

3♠/BA = do gry

4♣/! = cue-bid

4(!) = do koloru - "z 4. PASuj, w innym razie przenieś na 4♠"

3♣ = 6+♣, sign-off

3(!) = słabe do koloru, NF

  ...

- bezpieczne o tyle, że jeśli Otwierający nie ma 4., to musi mieć 6.

- możemy tak zalicytować z fitami w czerwonych

PAS = 5.♠ z 4+

3 = 6. i 4.

3 = 6.♠ bez 4.

3 =  własny kolor 6+, INV

3♠ = blok

3BA = do gry

Po 2BA odpowiedzi na kolejne pytanie o krótkość przy układzie 5-4 skonstruowane są według schematu opartego na następujących zasadach:
1) relay uzgadnia kolor dłuższy, dalsza odzywka uzgadnia teoretycznie krótszy
2) odpowiada się 3BA bez krótkości,

2) pierwsze dwa szczeble odpowiedzi informują o singetonie, drugie dwa o renonsie,
3) tam, gdzie to możliwe, krótkość (singiel lub renons) pokazujemy bezpośrednio; jeśli dwie odpowiedzi wypadają w kolory Otwierającego, niższa wskazuje kolor niższy rangą.


* * * * *

Jak widzieliśmy, łatwo ustawić licytację podobną do tej po Otwarciu 2. Przynajmniej nie obciąża to zbytnio pamięci. Sądzę jednak, że warto spróbować trochę innej filozofii, bo ♠ dają przecież inne możliwości.

Oto wersja bardziej zawansowana, można rzec "Premium". Jej niewątpliwą zaletą jest możliwość wejścia nieforsująco z każdym longerem własnym. 

(pas)   2!  
  pas
   ?  

2BA! = wieloznaczne, F1

  ...

zakres

Tak licytujemy:

- ze słabymi rękami i swoim longerem

- z silną dwukolorówką w  i ♣ (inne niż domyślnie powinien mieć partner)

- inwit z fitem ♠

3♣

3♣! = do koloru

PAS = "mam dobre ♣ i chcę to grać", słabe

3/ = "mam dobre / i chcę to grać", słabe

3♠ = inwit z fitem ♠, INV

3BA! = silna ręka dwukolorowa z i ♣, krótkość ♠

- dodane na okrasę, można też wymyślić coś innego

3♣(!) = pytanie, prawie wszystko możliwe, także silny własny longer, F1

  ...

zakres

Łatwiej powiedzieć, czego nie mamy:

- słabej ręki jednonokolorowej (2BA)

- słabej ręki z fitami w cerwonych (3♦)

- słabej ręki z fitem ♠ (3)

- 3+fitu ♠ w sile inwitu (3)

odpowiedzi

3 = słabe 5.♠ i 4.

3 = słabe 6♠ i 4.

3♠ = słabe 6.♠, monokolor

3BA(!) = ładne 5.♠ i 4.

4 = ładne 6.♠ i 4.

4♠ = ładne 6.♠, monokolor

po 3♦

3 = słabe 5.♠ i 4.

3! = pytanie o rozkład w kolorach bocznych, w zasadzie przesądza grę kolorową

3♠! = 5-2-4-2

- celowo zamienione z 3BA, które lepiej ustawia licytację

PAS = wchodzi w rachubę

3BA = do gry

3BA! = singiel 

4♣!  = singiel ♣

4! = renons ♣

4! = renons

3♠/BA = do gry

3(!) = do koloru z fitem , NF

  ...

- tak szukamy szans w kolorach czerwonych

3 = 6.♠ i 4.

3 =  6+ bez fitu ♠, INV

3♠ = blok

3BA/4♠ = do gry

 


Poprawiony: piątek, 27 grudnia 2013 21:13