Otwarciu 2♣ na kolorach starszych min. 5-4 rokuję przyszłość. Bliżej z tym otwarciem, w tym z propozycją dalszej licytacji, możecie zapoznać się choćby tutaj.
W niniejszym artykule chcę się skupić jednak na obronie. Zdarza mi się bowiem grywać przeciwko parom wykorzystującym ów tytułowy pomysł.
* * * * *
Ponieważ otwarcie wskazuje kolory starsze, to wejściom 2♥/♠ powinniśmy przypisać znaczenie sztuczne. Wykorzystamy te odzywki dla składów min. 5-4 w młodszych. W ten sposób przekujemy broń przeciwników na własne potrzeby.
2♣! |
? |
|
|
PAS = 1) ręka słaba
2) ręka silna nie nadająca się na wejście bezpośrednie (trapping pas)
ktr = silna ręka, nienadająca się na inne wejścia - nie zapewnia 4-4 w młodszych, a więc jakaś opozycja w starszych 2♠! (po 2♥) = 5+♣ i 4.♦ (więcej czarnego) 2BA! = wywołanie na młodsze (min. 4-4) lub silna ręka na 5+♦ - po 2♥ "czerwonego nie mniej niż czarnego" (nie weszliśmy 2♠) lub 5+♦ 3♣/♦(!) = do koloru 3♦ (po 3♣) = 5+♦, INV 3♥/♠! (KP) = zatrzymanie, bardzo dobra ręka - "licytuj 3BA lub wracaj na młodszy" 3♣/♦ = 5+ licytowana, solidność w zależności od założeń, NF 3♥/♠! (KP) = bardzo silne ręce oparte na młodszych min. 5-4 ("więcej czerwonego/czarnego") 3BA/4♣/♦ = do gry 3BA = do gry wariant słaby /1/
2♣!
pas
2♥/♠
?
ktr = wracamy do gry - siła (wariant /2/), jakaś opozycja w starszych PAS = karny 2♠! (po 2♥) = wywołanie na oba młodsze 2BA! = Lebensohl 3♣(!) = do koloru PAS = ♣5+ 3♦ = 5+♦, do gry 3♥/♠! = 5+♣ i zatrzymanie, INV 3♣/♦ = 5+ licytowany, INV - ręce, z którymi nie zdecydowaliśmy się na bezpośrednie wejście 3♣/♦ 3♥/♠! = zatrzymanie do BA, odejście ubepieczają oba młodsze, F1 * * * * * Znacznie mniej prawdopodobna jest sytuacja, gdy Obrońca II ma na wejście. 2♠! (po 2♥) = 5+♣ i 4.♦ (więcej czarnego) 3♥/♠! (KP) = zatrzymanie, wariant silny 3BA = do gry, zatrzymania w obu starszych, wariant silny ktr = silna ręka, nienadająca się na inne wejścia PAS = karny 3♥/♠! => 3BA 3BA = do gry, zatrzymania w obu starszych 2BA! = wywołanie na młodsze (min. 4-4) lub inwit na 5+♦ 3♣/♦= 5+ licytowany, NF 3♥/♠! (KP) = bardzo silne ręce oparte na młodszych min. 5-4 ("więcej czerwonego/czarnego") 3BA = do gry wariant silny /2/
2♣!
pas!
2♥/♠
pas
pas
?
2♣!
pas!
2♥/♠
?
ktr = słaba ręka na ♣ (słabsza niż 3♣)
2♦ = 5+♦, NF
2♥!(KP) = 5+♦ i 4.♣ ("kolor na kolor"), F1
2♠!/2BA = niezła ręka, INV 3♣/♦(!) = do gry ...
2♣!
2♥!
pas
?
2♠!(KP) = 5+♣ i 4.♦, (j.w.), F1
2BA! = równe młodsze (...?), F1
3♣/♦ = 5+ licytowana, INV
« poprzednia | następna » |
---|