Kontra odpowiedź

sobota, 04 marca 2017 23:00 januus
Drukuj
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Kontra odpowiedź może być bardzo przydatnym narzędziem. Przytaczam tutaj opis tej konwencji w nieco innej niż pierwotna formie, za tekstem W.Izdebskiego o tym samym tytule (link). Podoba mi się zaprezentowane tam rozwiązanie dlatego, że jest bliskie mojemu poglądowi na ten temat. Warto uzgodnienia z partnerem poszerzyć o ten właśnie obszar. Moje obserwacje pokazują, że sytuacje, w których można je wykorzystać, zdarzają się naprawdę często. 

* * * * *


Gdy przeciwnicy uzgadniają kolor młodszy, kontra oznacza oba kolory starsze.

1♣/   ktr  
 2♣/
  ?  

ktr = oba kolory starsze

  ...

2 (po 2♣) = 3-3-5-2, NF

2/♠(!) = do koloru (2 nawet z 3.), min. 

2BA(!) = 3-3 w starszych, INV

3♣/! (KP) = jak 2BA, ale gorsze zatrzymanie w kolorze przeciwnika, INV

3/♠(!) = negatywne zejście na kolor 7-kartowy, do gry

3/♠(!) = 4. do koloru, niezła ręka, INV

4/♠(!) = 4. i  silna ręka, do gry

2 (po 2♣) = 4+ bez 4. starszej

2/♠ = 4+, przepychowe, NF

2BA(!) = 1/ naturalne po otwarciu 1
                   2/ 
przepychowe z 5+♣ po otwarciu 1

3 w kolor = 5+, INV

* * * * *


Po otwarciu kolorem starszym i podniesieniu przez Odpowiadającego kontra ma charakter kontry negatywnej, ale bez drugiego koloru starszego (!). Specjalnego znaczenia nabiera 2BA, które oznacza drugi kolor starszy.

1 ktr
 2
 ? 

ktr = 1/ min. 4-4 w młodszych
            2/ 5+ młodsza, słabe

 ...

2BA! = lepsze niż ♣

3♣ = 5+♣

3 = do gry

3♣ = ♣ lepsze niż

PAS = 4+♣

3 = 5+

2♠ = 4+♠, NF

2BA! = 4.♠, INV+

 ...

3♣(!) = brak 4.♠, sugeruje układ 4-4 w młodszych, NF

3! = 4.♠, nadwyżkowe, przerzucenie rozgrywki na partnera lub inwit do szlemika

3♠ = 4.♠, min, NF

4♠ = 4.♠, silniejsze, do gry

3♣//♠ = 5+, INV

* * * * *


Licytacja Obrońcy II jest oparta na tych samych zasadach jak po otwarciu 1, z tym, że nie dysponujemy już tak wygodną odzywką jak 2♠. W tym celu rozszerzamy znaczenie 2BA.

 1 ktr
2
 ? 

ktr = 1/ min. 4-4 w młodszych
            2/ 5+ młodsza, słabe

 ...

2BA! = lepsze niż ♣

3♣ = 5+♣

3 = do gry

3♣ = ♣ lepsze niż

PAS = 4+♣

3 = 5+

2BA! = 1/ 4., przy małej sile z 4/5 z boku
               2/ 5+, słabe

  ...

3♣(!) = coś w rodzaju 2-3-4-4

PAS = 4+♣ (obok 4.)

3 =  do gry

3 = wariant /2/, NF

3! =  4., INV+

3 = min. kontry wywoławczej

4 = z bilansu, do gry

3♣// = 5+, INV

3BA/4 = do gry

Poprawiony: niedziela, 26 marca 2017 07:30