Two over one po otwarciach w starszy

środa, 03 września 2014 23:00 januus
Drukuj
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

W naturalnej licytacji po otwarciu 1/♠ odpowiedzi 2♣/ gwarantują kolor 4+, a odpowiedź 2 (po 1♠) kolor 5+. Gwarantują również odpowiednią siłę, większą niż przeznaczona na 1BA.

* * * * *

Obecnie włącza się do tych rąk składy z fitem w kolorze otwarcia i w sile inwitu (od 10+PC, powszechnie znane 2♣). Ale licytujemy tak również z rękami słabymi na wskazanym kolorze młodszym, co często prowadzi do lepszych rezultatów, niż odpowiedź 1BA (zagramy 3 w licytowany kolor ).

Nie są to rozwiązania bardzo skomplikowane. Za to trudniejsze i niemniej ważne dla znalezienia optymalnego kontraktu, niż pierwsza odpowiedź, jest kolejne okrążenie.

* * * * *

Ponieważ limitowaną odzywkę dał już Otwierający (12-17 PC), celowe jest zatem, aby to właśnie on uściślił możliwie szybko swoją siłę i skład. Wydaje mi się to znacznie prostsze, niż  oczekiwanie tego od Odpowiadającego.

Spróbujemy więc zapewnić precyzję dalszej icytacji przez dookreślenie w drugim okrążeniu siły Otwierającego. Zwykle robi się to w przedziałach do 12(11)-14 PC i 15-17 PC.

Taka precyzja niekiedy pociąga za sobą potrzebę dania inwitu. Na to może już jednak brakować miejsca. Dlatego spróbujemy usprawnić ten element, definiując siłę Otwierającego w następujących przedziałach: 12/13, 14/15 i 16/17 PC. Oczywiście, nie rezygnujemy z przekazania równocześnie istotnych informacji o składzie.

* * * * *

Siła odpowiedzi two over one (w skr. "2o1") w moich systemach to w zasadzie 10+PC. Oceniam, że podnoszenie tej granicy za bardzo obciąża 1BA, co jest szczególnie niewygodne po otwarciu 1♠.

Po odpowiedzi 2♣/ siła 10/11 PC powinna gwarantować w praktyce wygranie 2BA, więc do tej wysokości Otwierający jest sforsowany. Uzgadnianie koloru odpowiedzi nie jest przy tym priorytetem, szczególnie w turnieju na zapis maksymalny. 

Otwierajacy musi liczyć się z tym, że jego partner jest słaby z licytowanym kolorem 6+, więc zasadniczo nie powinien przekraczać 3 w kolorze odpowiedzi (3♣/). Podniesienie przez niego na 3 koloru odpowiedzi nie musi obiecywać wiele (nawet 2-fit), ale powinno gwarantować 9. lew przy grze w kolor otwarcia, co będzie miało miejsce zawsze, gdy Odpowiadający licytował z inwitującą ręką i ma fit ♠.

Wnioski:

Te dwa wnioski pozwalają sformułować następujące założenia:

Otwierający z najsłabszą ręką nie przekracza poziomu 2 w kolor otwarcia. 

Podniesienie na 3 w kolorze odpowiedzi można przeznaczyć na ręce w sile 14/15 PC z 2+fitem w kolorze odpowiedzi ("bezpieczne podniesienie").

* * * * *



Otwarcie 1kier

Po tym otwarciu sygnalnie tylko przedstawiamy odpowiedzi 1♠ i 1BA. Przede wszystkim zwracam uwagę na wieloznaczność odpowiedzi 2♣ i 2.

Poza obecnym trójznacznym standardem odpowiedzi 2♣ (słaby lub silniejszy na ♣ albo inwitujący 10+PC z fitem )  proponuję ją dawać także z rękami z fitem  w sile 8/9 PC, z którymi zwykle odpowiada się 1BA albo 2.

Oczywiście, odpowiadamy tak również z fitem w większej sile, nawet do 15 PC (to specyfika konkretnego systemu!), jeśli nie mamy ręki na 2BA (poniżej 16 PC potrzebne są dodatkowe walory, jak lepszy fit, krótkość, kolor roboczy).

Ponieważ odpowiedź 2♣ i tak nie zapewnia 4+♣, to proponuję tak licytować z fitem w sile 8/9 PC nawet z 4+ (!). Pozwoli to zatrzymać sie w kontrakcie 2, jeśli brak dużych nadwyżek u Otwierającego, które mogłyby dać szansę realizacji końcówki. Nie licytujmy z taką ręką 2, bo po tej odpowiedzi mamy mniejsze pole manewru, co powoduje, że już z niewielką nadwyżką Odpowiadającego zakończymy licytację na poziomie 3.

Zwracam wreszcie uwagę na wieloznaczny rebid 2 Otwierającego, po odpowiedzi 2♣. To negat 12/13 PC na 5. (2 licytujemy ze słabą 6+) albo lepsze ręce 14+PC, nienadające się na rebidy 2♠-3♣.

(pas)  1 
pas
 ?  

1♠ = 4+♠, F1

 ...

ogólne

1♠ licytujemy także z rękami silnymi, które przesądzają dograną.

Jednak z siłą 10+ PC z 4.♠ i 5+♣/ licytujemy najpierw 2♣/, gdyż nie stosujemy preferencji koloru starszego.

wszystkie

1BA = 5., bez 4. ♠, 12/13 PC - ręka minimalna

2♣(!) = 14/15 PC, nie obiecuje 4.♣, F1

2! = 4+, 14/15 PC, NF

2 = 6., 12/13 PC, NF

2♠(♂) = 4.♠, 12/13 PC, NF

2BA = 5. bez fitu ♠, 16/17 PC

3♣/(!) = cue-bid krótkościowy, uzgadnia ♠, 14/15 PC, INV

3 = 6+, 16/17 PC, NF

3♠ = 4.♠, 14/15 PC, INV+

3BA! = skład 4-5-2-2, 16/17 PC, GF+

4♣/(!) = cue-bid krótkościowy (renons) i 4.♠, 16/17 PC, GF+

1BA

1BA = 5., bez 4. ♠, 12/13 PC

2trefle

2♣(!) = 14/15 PC, nie obiecuje 4.♣, F1

- tak zalicytujemy np. z 3-5-3-2 

2! = 5+ albo 5.♠, F1

2(!) = 2/3., słabe, do gry

2♠ = 5+♠, krótkość , sign-off

2BA = .....?

3♣/(!) = bez fitu , en passant do 3BA

3(!) = 3., INV

przykłady

 Przykład 1.1 - 08 czerwca 2014 - Silny na 6+
 ...

 Przykład 1.2 - 07 czerwca 2014 - Silny na 6+
 ...


1BA(!) = bez 4.♠ i bez fitu , do 9 PC, NF

 ...

...

16/17 PC to ręce, z którymi Odpowiadający może jeszcze szukać końcówki

wszystkie

PAS = słabsze ręce, do 15 PC   

2♣(!) = 14/15 PC, nie obiecuje 4+♣, F1

2 = 4. na 15/16 PC (lub 5. na 12/13 PC), NF

2 = 6., do gry

2♠ (rewers) = 4.♠ na 16/17 PC, NF

2BA = 16/17 PC

3♣/ = 5+ licytowana na 16/17 PC, INV

3 = 6., 16/17 PC, INV

2trefle

2♣(!) = 14/15 PC, nie obiecuje 4+♣, F1

- możemy tak zalicytować np. z 4-5-(3-1), ale także i z 5. młodszą

2 = 5., NF

2(!) = 2., słabe, do gry

2♠(!) = wartości w ♠, 3-fit i 9(8) PC, INV

2BA(!) = 4-fit , gotowość gry 3

3♣/! = wartości w licytowanym kolorze, 3-fit i 9(8) PC, INV

3! = krotkość ♠ i 3-fit i 9(8) PC, INV

2karo

2 = 4. na 15/16 PC (lub 5. na 12/13 PC), NF

PAS = słabość z 4(3).

2(!) = 2. bez 4., słabe, do gry

2♠(!) = wartości w ♠, 3-fit i 9(8) PC, INV

2BA = INV do 3BA, jeśli Otwierający ma 14/15 PC

3♣/! = wartości w licytowanym kolorze, 3-fit i 9(8) PC, INV

3! = krotkość ♠ i 3-fit i 9(8) PC, INV

przykłady

 Przykład 2.1  - Odpowiadający jest słaby na pikach
 ...

 Przykład 2.2  - Tylko na pikach
 ...

 Przykład 2.3 - Słaby inwit z fitem
 ...

2♣ = 1) 4+♣, bez fitu , nie wyklucza 4.♠, 10+PC
            2) 6+♣, słabe
               3) 3+fit ,  siła 8-15 PC

 ...

...

W tym przypadku nie gramy preferencją kolorów starszych, więc 2♣ nie wyklucza 4.♠

Odpowiedź nie gwarantuje 4+♣ dla rąk słabych (8/9 PC) z fitem , z którymi możemy ją dać nawet z 3-3-5-2.

Przy sile 10+PC nawet z 3-fitem gwarantuje 4+♣ - graniczna ręka 3-3-3-4 (z 3-3-4-3 odpowiemy 2)

wszystkie

2! = 1) 5., nic nie mówi o ♠, 12/13 PC - ręka minimalna
             2) 6. 14/15 PC
                 3) 5. bez fitu ♣ i bez 4.♠, 14/15 PC

2 = 6+, 12/13 PC

2♠ (rewers) = 5. i 4.♠, 14-17 PC

2BA = bez 4., 16/17 PC

3♣ = 5. na 14/15 PC, do słabego wariantu, nawet z 2+♣, wyklucza 4.♠, NF

3 = 6., 16/17 PC, NF

2karo


2! = 1) 5., nic nie mówi o 4.♠, 12/13 PC - ręka minimalna
             2) 6. 14/15 PC

                 3) 5. bez fitu ♣ i bez 4.♠, 14/15 PC

2= słabe, do gry

- w zasadzie 8-10 PC

2♠ = 4.♠ na 10+PC, nie wyklucza fitu , F1

2BA = bez fitu , wariant /1/, INV (11/12 PC)

- bez 4.♠, zatem praktycznie 3-1-4-5

3♣ = 6+♣, słabe, do gry

3 = 4., silniejsze, niż 2BA, GF+

3 = z fitem, do wariantu /1/ (12/13 PC), INV

3♠/4♣/! = cue-bid uzgadniający , IS

 - na silnym longerze ♣ Odpowiadający zalicytowałby bezpośrednio 3♣

3BA/4 = do gry

2kier


2 = 6., 12/13 PC, sign-off

PAS = wchodzi w rachubę, z min. i słabym fitem

2♠ = 4.♠, praktycznie GF

2BA = bez 2-fitu , min. siła, NF

- np. 3-1-4-5

3♣ = słabe 6+♣, do gry

3! = sztucznie uzgadnia , IS

3 = fit , INV

3BA/4 = do gry

2pik


2♠ (rewers) = 6. i 4.♠, 14-17 PC

- na tym etapie taka dokładność wystarczy

- przesądza dograną nawet z najsłabszymi rękami (8/9 PC) z fitem 

2BA = bez 2-fitu , min. siła (10 PC), do gry

- graniczna ręka to 3-1-4-5, a zatem gwarantuje 5+♣

3♣ = słabe 6+♣, do gry

3! (4-ty kolor) = forsuje, ale nie wiemy, jaki kolor uzgadnia, INV+

3 = 2-fit , 10(11) PC, INV

3♠ = 4-fit ♠, 10(11) PC, INV

3BA/4/♠ = do gry

2BA


2BA = 5. bez 4., 16/17 PC

3♣ = słaby wariant na ♣

3(!) = dobry longer ♣, en passant do 3BA

3 = silne uzgodnienie z  3., 13-15 PC bez krótkości, IS

3♠(!) = dobry longer ♣, en passant do 3BA

3BA/4 = do gry

3trefl


3♣ = 5. na 14/15 PC, do słabego wariantu nawet z 2+♣, bez 4., NF

PAS = słabe na ♣

3/ = naturalne, GF+

3♠! = ...?

3BA/4 = lepsza ręka

3kier


3 = 6., 16/17 PC

 - z takimi nadwyżkami możemy sobie pozwolić na ominięcie 3♣

przykłady

 Przykład 3.1 -  13 maja 2014  - Słaby wybiera 2karo
Rebid 2 jest wieloznaczny, w tym także słaby na 5., ale S nie ma żadnych dylematów.

 Przykład 3.2 26 maja 2014  - Słaby na 6+kierach
Rebid 2 informuje o słabości Otwierającego i 6+, więc nie ma  czego już szukać.

 Przykład 3.3 Gdy możemy przesądzić końcówkę
Dobry fit powinien zagwarantować 10 lew.

 Przykład 3.4 Inwit na 6.kier
...

2(!) = 1) 4+, może być z fitem lub z 4.♠, 10+PC  
              2) 6+, słabe  

 ...

...

W tej sekwencji nie gramy preferencją ♠, więc Odpowiadający może mieć 4.♠

(tab=wszystkie}

2 = 5+, 12/13 PC

2♠ = 4.♠ i 5., 14-17 PC

2BA(!) = 6+, 14/15 PC

3♣ = 4+♣ bez fitu , 14/15 PC, GF

3 = do wariantu /2/ - 5. na 14/15 PC bez 4.♠ (2♠)

3 = 6+, 16/17 PC

2kiery

2 = 5+, 12/13 PC

PAS = bez nadwyżek

2♠ = 4.♠, 10(11) PC, NF

2BA = bez fitu i bez 4.♠, NF

- gwarantuje 5+, np. 3-2-5-3 lub 2-3-6-3

3♣! = silny na  lub z fitem , GF+

3 = 6+, słabe, do gry

3 = 3/4-fit , INV

3♠ = 4.♠, GF

3BA = do gry

2piki

2♠ = 4.♠ i 5., 14-17 PC 

2BA = bez 2-fitu , min. siła (10 PC), NF

- graniczna ręka to 3-1-5-4, a zatem gwarantuje 4+♣

3♣! = ręka inwitująca, ale nie wiadomo, który kolor uzgadnia, INV

3 = słabe na 

3(!) = fit , pyta o krótkość, GF+

3♠(!) = fit ♠, pyta o krótkość, GF+

3BA/4♠ = do gry

2BA

2BA = 5+ bez fitu , 14/15 PC

3trefle

3♣ = 4+♣, bez fitu ,14/15 PC, NF

- coś w rodzaju 5-2-2-4 lub 5-2-1-5

3karo

Otwierający licytuje do wariantu /2/

3 =  5. na 14/15 PC, fit , wyklucza 4., NF

3 = fit , do gry

3♠ = > 3BA, kolor lukowy w ♣/♠, bez fitu , GF

3BA = na bez fitu , wartości w bocznych, do gry

4 = fit , do gry 

przykłady

 Przykład 4.1 (M) -  Otwierający ze średnią ręką
Na granicy gry premiowej - jeśli Otwierający pokaże K (4) to będziemy próbować.

 Przykład 4.2 (M) -  Otwierający na granicy inwitu
Jeśli Otwierający pokaże 16/17 PC to zagramy końcówkę.

 Przykład 4.3 (M) -  Gdy mamy 7. kierów
Ładny skład pozwala zakwalifikować rękę do wyższego przedziału siły.

 Przykład 4.4 Najpierw kara
...

 Przykład 4.5 Dobre starsze, ale brak fitów
...

2 = fit , słabe, do gry

* * * * *

Otwarcie nas 3/4. ręku

Po pasie licytacji Odpowiadającego jest bardziej jednoznaczna, bo znamy już górny limit jego ręki.

(pas)  pas
  pas   1 
pas
   ?  

1♠ = 4/5.♠, 7-11 PC

2♣/ = bez fitu, 5+ do gry

2 = słabe, do gry

2♠ = 5.♠, 11/12 PC, INV

2BA = skład zrównoważony, 11/12 PC, INV

3♣/(!) = kolor + fit , góra limitu (10/11 PC), INV

3 = 4+, 8/9 PC, INV

 ...

 Przykład 4.5 Przeskok z fitem
....



* * * * *

Po otwarciu 1♠ Odpowiadający nie ma zwykle problemów licytacyjnych z fitem. Bez fitu  dysponuje jakimś longerem 5+ albo układem dwu- (4-4) lub trzykolorowym (dokładnie 1-4-4-4).

Poza kolorem odpowiedzi do priorytetów należy uzgodnienie drugiego koloru starszego (). Nie wydaje się to trudne, chyba, że Odpowiadający ma siłę poniżej 10 PC. Z taką siłą zwykle przyjęto odpowiadać 1BA. Nie wydaje mi się, aby bylo to najlepsze rozwiązanie, o czym świadczy chociażby to, że ze słabymi longerami młodszymi licytujemy jednak 2 w ich kolor, decydując się na grę na wys. 3 (powtarzamy zalicytowany kolor).

Przyjmijmy zatem, że 2 oznacza słabe 5+.

Z silniejszą 5. zalicytujemy natomiast wieloznaczne forsujace 2, po którym znajdziemy jeszcze wiele miejsca na sprecyzowanie siły ręki Odpowiadającego.

Z 4.. bez fitu ♠ i siła 10+PC zalicytujemy  odpowiednio 2♣ lub 2 - graniczna ręka to 2-4-(3-4).

* * * * *

(pas)   1♠ 
  pas
  ?   

2♣ = 1) 4+♣, może być z fitem ♠ lub z 4., 10+PC
            2) 6+♣, słabe
                3) z fitem ♠ bez 4+♣, 8-15 PC

 ...

...

2! = 1) 5.♠ bez 4., 12/13 PC - ręka minimalna
             2) 6.♠ 14/15 PC
                 3) 5.♠ bez fitu ♣, 14/15 PC

2 = 4(5)., nie precyzuje siły, F1

2♠ = 6.♠, 12/13 PC, NF

2BA = bez 4., 16/17 PC

3♣ = 5.♠ na 14/15 PC, do słabego wariantu nawet z 2+♣, wyklucza 4., NF

3♠ = 6.♠, 16/17 PC, NF

2karo

2! = 1) 5.♠ bez 4., 12/13 PC - ręka minimalna
             2) 6.♠ 14/15 PC

                 3) 5.♠ bez fitu ♣, 14/15 PC

2(!) ® = przejściowe, prosi o sprecyzowanie wariantu

- prawdopodobnie z 4., ale to nie ma już znaczenia

2♠ = słaba ręka (wariant /1/), do gry

2BA = silniejsza ręka (14/15 PC) bez fitu ♣ i 4. (wariant /3/), GF

- praktycznie 5-3-4-1 

3♣ = 4+♣, 12/13 PC (wariant /1/)

- z większą siłą podnieślibyśmy odpowiedź na 3♣

3 = 5.♠ i 5. (wariant /3/)

- jeszcze bardziej niezrównoważone niż 2BA

3♠ = 6.♠ i silniejsza ręka (wariant /2/), GF

2♠ = 2.♠ i min. siły, do gry

- np. 2-4-3-4

2kier

2 = 4(5)., nie precyzuje siły, F1

2♠ = słaby fit, i min. siły, do gry

- np. 2-3-3-5, 2-3-4-4, także z 3-fitem do 10 PC

2BA! =  bez 2-fitu ♠, min. siła, NF

- np. 1-3-4-5

3♣ = słabe 6+♣, do gry

3! (4. kolor) = sztucznie uzgadnia , IS

- gdybyśmy mieli tak silną rękę z fitem ♠ to powiemy 2BA

3 = najsłabsze

3♠/4♣/! = cue-bidy

3 = 4., INV

3♠ = 3-fit, ok. 11/12 PC, INV

2pik

2♠ = 6.♠, 12/13 PC, sign-off

2BA = bez 2-fitu ♠, min. siła, do gry

3♣ = słabe 6+♣, do gry

2BA

2BA = 5.♠ bez 4., 16/17 PC

3♣ = słaby wariant

3/ = b. dobry longer ♣, IS

3♠ = słabe uzgodnienie z 2.♠, wariant /2/, do gry

3BA/4♠ = do gry

3trefle


3♣ = 5.♠ na 14/15 PC, do słabego wariantu nawet z 2+♣, bez 4., NF

PAS = słabe na ♣

3/ = naturalne, GF+

3♠ = 3-fit, min. ręka 10(11) PC, INV

3BA/4♠ = lepsza ręka

3piki

3♠ = 6.♠, 16/17 PC

 - z takimi nadwyżkami możemy sobie pozwolić na ominięcie 3♣

przykłady

 Przykład 5.1   - Gdy nie ma fitu
 ...

 Przykła 5.2   - Słaby na 6.
 ...

 Przykład 5.3  -  8 czerwca 2014  - Obaj fitują kiery
...

 Przykład 5.4  - Bokiem 4. kiery
 ...

 Przykład 5.5 - 08 czerwca 2014 - Bokiem 4.kiery
 ...

 Przykładd 5.6  -  13 maja 2014  - Dobry układ ale mało siły
Można w tym rozdaniu wziąć 10 lew ściągając atu (na ♠A spadnie ♠10), ale końcówka byłaby kontraktem z cała pewnością bardzo napiętym.

 Przykład 5.7 Silna dwukolorówka z kierami
 ...

 Przykład 5.8   -  6+ średnio-silne
 ...

 Przykład 5.9  Silna dwukolorówka z treflami
Skok na 4♣ niczym nam nie grozi, bo w najgorszym razie partner jest słaby na ♣ i spasuje albo dołoży 5♣.

 Przykład 5.10   -  Znów 6+ średnio-silne
 ...

 Przykład 5.11 11 czerwca 2014  - Słaby na 6+pikach
...

 Przykład 5.12 14 czerwca 2014  - Słaby z kierami
...

 Przykład 5.13 -   Z dwojga złego lepiej niżej
...

 Przykład 5.14 -   Siła pozwala zająć 2BA
...

 Przykład 5.15 -   Inwit z fitem
...

2 = 1) 4+, może być z fitem ♠ lub z 4., 10+PC  
           2) 6+, słabe  
              3) 5+, 10+PC

 ...

...

2 = 3/4.fit , 12/13 PC

2♠ = 5+♠ bez 3., 12/13 PC

2BA(!) = 6+♠ bez 3., 14/15 PC albo 5.♠ na 16/17 PC bez fitu

3♣ = 4+♣ bez fitu , 14/15 PC, GF

3 = do wariantu /2/ - 5.♠ na 14/15 PC, nie wyklucza 3/4., NF

3 = 6+♠ i 4., 16/17 PC

3♠ = 6+♠ bez 3., 16/17 PC

2kiery

- w pierwszej kolejności Otwierający licytuje do wariantu /3/

2 = 3/4-fit , 12/13 PC

PAS = wariant /3/ bez fitu ♠ i bez nadwyżek

2♠ = słaby fit ♠, 10(11) PC, do gry

2BA = bez 4. i bez 3-fitu ♠, NF

3♣! = silny na , nie wyklucza 4., GF+

3 = 6+, słabe, do gry

3 = 5., INV

3♠ = 3-fit ♠, INV

- nic nie mówi o , Odpowiadający może być na 

3BA = 4. bez fitu ♠, sign-off

4 = 5+, do gry

2piki

- tutaj nie mamy miejsca na sprzedanie 6.

2♠ = 5+♠ bez 3., negat 12/13 PC

PAS/3 = słabe, do gry

2BA = sign-ff

3♠ = 6+♠

3♣ = 5+ i 4+♣

3 = 6+, F1

3♠ = fit ♠, INV

3BA/4♠ = do gry

2BA

2BA = 1) 6+♠ bez 3., 14/15 PC albo
                2) 5.♠ bez 3. na 16/17 PC

3♣! = przejściowe

3! = 6+♠ z 2. na 14/15 PC - wariant /1/

3 = 5.♠ z 2. na 16/17 PC - wariant /2/

3♠ = 6+♠ z krótkością na 14/15 PC - wariant /1/

3BA = 5.♠ bez 2.♥ na 16/17 PC - wariant /2/

3 = słaby na 

3trefle

3♣ = 4+♣, bez fitu ,14/15 PC

- coś w rodzaju 5-2-2-4 lub 5-2-1-5

3karo

Otwierający licytuje do wariantu /2/

3 =  5.♠ na 14/15 PC, fit , nie wyklucza 3/4., NF

3 = 4+, 10+PC, F1

3♠ =  10(11) PC z fitem ♠, NF

- coś w rodzaju 2-3-5-3

3BA = na bez fitu ♠, do gry

4♠ = fit ♠, do gry 

3kier

Wydaje się, że z taką ręką warto podjąć ryzyko ominięcia bezpiecznego poziomu 3....

3 =  6+♠ i 4., 16/17 PC

3pik

3♠ =  6+♠, 16/17 PC

przykłady

 Przykład 6.1  (M) -  Silny na kierach
N pokazał intencje, ale musi wrócić na 4, bo nie zna siły Otwierającego (2 nic nie mówi o sile).

 Przykład 6.2  (M) -  Inwit na kierach
....

 Przykład 6.3  (M) -  Czysty inwit
....

 Przykład 6.4  (M) -  Uzgadniamy kiery
....

2 = 5+ bez fitu ♠, słabe, NF

 ...

...

Warto przyjąć pewne ograniczenia, aby nie stracić z widoku własnej końcówki, np. 7-9 PC z 5. lub nieco słabsze z dłuższym longerem

2♠ = 6+♠, propozycja, NF

3 = 3/4-fit , INV

4 = w zasadzie 4-fit , b.dobra siła

przykłady

 Przykład 7.1  Słaby na kierach
... 

 Przykład 7.2 Słaby na kierach
...

 Przykład 7.3  Słaby na kierach.
... 

 Przykład 7.4  -   Słaby na kierach
...

 Przykład 7.5  -   Warto zainwitować?
W tym przypadku inwit może się sprawdzić, mimo słabej ręki Otwierającego. Najczęściej jednak  Otwierający powinien sPASować.

 Przykład 7.6  -   Słaby na kierach
...

 Przykład 7.7  -   Słaby na kierach
...

* * * * *

Na tym kończę omówienie tematu. Być może zostanie on wzbogacony o kolejne przykłady "z życia wzięte".

Rozwinięcie poszczególnych sekwencji licytacyjnych op otwarciach 1/♠ zostało opracowane w całości i opublikowane, jako integralna część systemów PRESER i TRASER.


Poprawiony: środa, 17 września 2014 13:22