Otwarcie 2trefl - Traser

środa, 25 grudnia 2013 23:00 januus
Drukuj
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Otwarcie 2♣-Traser ma skład i siłę jak Precision, z dwoma wyjątkami:

W skrócie 2♣ oznacza:

5.♣ i 4. inna (możliwa 5.) lub 6+♣ w składzie z krótkością
- w sile 12(11)-14 PC.

Uwaga: otwarcie nie zawiera układów 2-2-4-5, z którymi otwieramy 1BA (12-14 PC).

Skład z 5. zawieramy w tym otwarciu, gdy nie możemy go umieścić w otwarciu 2, czyli wtedy gdy nie możemy posługiwać się konwencją brązową. Wyjaśnimy to bliżej w omówieniu otwarcia 2. Na codzień będzie to regułą, ale dla porządku takie przypadki oznaczymy w tekście znakiem (*).

Dalsza licytacja bardzo znacząco różni się od wersji obecnie rozpowszechnionej. Zaczynamy od transferów!

     (pas)     2♣(!)  
   pas  
   ?     

PAS = oczywisty, na 5.♣ możemy liczyć

2! = > 4+, F1

  ...

wszystkie

2 = 3/4.

2♠ = 4.♠ bez 3.

2BA = prawdopodobnie 3-1-4-5 lub słabe 5-5 na młodszych

3♣ = 6.♣ z krótkością

3(*) = 5-5 na młodszych, ładna ręka

3 = 4., góra, INV

po 2♥

2 = 3/4.

PAS = oczywiste

2♠ = 4. i 4.♠, NF

2BA = 4., INV

3♣ = 4. i fit ♣, NF

3! = 4/5. i 4.♠, INV+ - Uwaga!

3 = 3(4). bez 4.♠, słaba ręka

3♠ = 4.♠, słaba ręka

3BA = 3. bez 4.♠, dobra ręka

4 = 4., dobra ręka

4♠ = 4.♠, lepsza ręka

3 = 5/6., INV

3♠ = ........?

3BA = 4., do gry

po 2♠

2♠ = 4.♠ bez 3.

PAS/2BA/3♣/4♠ = do gry

3! = > 6., słabe...?

3♠ = 4(3).♠, INV

po 2BA

2BA = bez 3. i 4.♠, a więc 4/5.

PAS/3♣/3/BA = do gry

3(!) = 5. i 5.♠, INV

- ten skład w sile GF licytujemy przez 2BA

2! => 4+♠, F1

  ...

wszystkie

2♠ = 3/4.♠ (z 4. słabe)

2BA = nie wyklucza 4.

3♣ = 6.♣ z krótkością

3(*) = 5-5 na młodszych

3♠ = 4.♠ góra, INV

po 2♠

2♠ = 3/4.♠ (z 4. słabe)

PAS = słabe

2/3BA = 4.♠ - "PASuj albo popraw"

3♣ = 4.♠ z fitem ♣, NF

3! = tylko forsing, F1

3 = 4.

3♠ = 4.♠

3BA =

3 = 4. i 5.♠, INV

3/4♠ = 5.♠, INV/do gry

po 2BA

2BA = nie wyklucza 4./

3♣ = do gry

3 = 5.♠ i 4.

2♠! = >   - inne układy bez 4. starszej i fitu ♣ (powiedzielibyśmy 3♣), F1

  ...

2BA = układ typu 5.♣ i 4. starsza, raczej krótkość , dół otwarcia

3♣ = 6.♣ z krótkością

3 = 3/4., dół otwarcia

3/♠! = krótkość licytowana, 4/5. i 5.♣, INV

2BA! = 1) słaby z fitem ♣
                2) dwukolorówka (w zasadzie 5-5) bez ♣, GF

  ...

Ta odpowiedź pozostaje na razie bez zmian w stosunku do pierwowzoru

3♣ = obligatoryjne

PAS = wariant /1/ - słaby

3(!) = z 5., GF

3 = ostrzegawcze - min. z 2., np. 4-2-2-6

3♠! = ♣ i 4., GF+

3BA/4 = do gry

4(*) = 5.♣ i 5., GF+

3(!)= z 5.♠, GF

3♠(!) = ♠ z , GF

3BA/4♠ = do gry

4(*) = 5.♣ i 5., GF+

4! = ♣ i 4., GF+

3♣ = fit ♣ bez kolorów starszych, INV

3! = > 6., INV+

3! = > 6.♠, INV+

3♠ = ...?

3BA = do gry


* * * * *

A co będzie, jeśli partner już sPASował?

Takie otwarcie w sile 12-14 PC na młodszych 5-5 nie ma większego sensu - lepiej od razu zgłosić 2BA! Podobnie, z rękami zawierającymi 6.♣ lepiej otworzyć 3♣, które zdecydowanie bardziej ograniczy pole wymiany informacji przez przeciwników aniżeli 2♣.

W konsekwencji powinniśmy przyjąć, że 2♣ dawane może być z większą siłą i nadal jest to odzywka o charakterze konstruktywnym, nakierowana na osiągnięcie 3BA, jeśli partner ma siłę ok. 10 PC.

Ale też podstawowe znaczenie 2♣ z obszaru Precision (z 4. starszą) pozostaje bez zmian.

W tej sytuacji siła Otwierającego może zawierać się w szerokich granicach, generalnie przy trzech klasch układów:

1) 5.♣ i z każdą 4. w sile 12-14 PC

2) 5+♣ i 4+ na 15/16 PC

3) 6+♣ na 15/16 PC

W związku z powyższym, zasadne wydaje się zaproponować, aby z siłą dającą szanse na dograną w wariantach /2/ i /3/ zadawać typowe pytanie 2.

Ze słabszymi rękami najczęściej sPASujemy, albo zalicytujemy kolor swojego longera 2/♠.

      (pas)
   pas   
   pas   
   2♣   
 pas ?

PAS = możliwy

2! = pytanie, ok. 10(9) PC, nie obiecuje 4. starszej, F1

2/♠ = 4. licytowana, wariant /1/

PAS/2BA/3♣ = do gry

2♠ (po 2) = 4/5.♠, NF

2BA! = (1-3)-4-5, wariant /1/

3BA = wariant /2/ lub /3/, do gry

2/♠ = słabe 5+, sign-off

2BA! = bez 4. starszej lepsze , słabe

- wiemy już, że Odpowiadajacy nie ma słabej dwukolorówki

3♣/ = do gry, w każdym wariancie siły

3♣ = blok, do gry


Poniżej zamieszczam przykłady, które zobrazują, jak funkcjonują omówione tu ustalenia.

Przykłady będą uzupełniane sukcesywnie, odpowiednio do pojawiających się rzeczywistych sytuacji licytacyjnych na BBO.

 Przykład  -  30 czerwca 2014  - Dwukolorówka po otwarciu 2♣
A już myślałem, że taka ręka przychodzi tylko w teorii.... +2,1 imp

 Przykład -  18 stycznia 2014  - Jest siła ale bez fitów
Grane były głównie kontrakty kierowe. Oczywiście bez powodzenia. Wynik 3BS+1 dawał 88%. Bez nadróbki 67%.


Poprawiony: wtorek, 01 lipca 2014 12:42