Spis treści |
---|
Przeciwnik wchodzi po słabym 1BA |
Po wejściach kolorem młodszym |
Po wejściach kolorem starszym |
Wszystkie strony |
Po wejściach kolorem młodszym kontra powina umożliwiać skarcenie przeciwników lub w miarę bezpieczne odejście w swój kolor.
Partner Otwierającego ma conajwyżej 5. starszą. Na inwit może mieć 11(10) PC.
pas | pas |
1BA | 2♣ |
? |
ktr! = niezła ręka typu min. 4-4 w starszych
- ostrzega przed próbą uzgadniania ♦ (raczej krótkość)
- skłania do wyboru gry w starszym, a z opozycją do ukarnienia kontry
- wyższe odpowiedzi są w zasadzie bez zmian
2♦! = supertransfer - jak bez wejścia przeciwnika
- najczęściej słaba 5.♥
- rzadziej 5.♠ INV
2♥ = 5.♥, INV (10/11 PC) - jak bez wejścia przeciwnika
2♠ = 5.♠, do gry - jak bez wejścia przeciwnika
2BA! = > ♦, słabe lub INV (10/11 PC)
3♣! = górna granica siły, gotowość przyjęcia inwitu do 3BA
3♦ = słabe, do gry
* * * * *
pas | pas |
1BA | 2♦ |
? |
ktr! = wywołanie z min. 4-4 w starszych
- ostrzega przed próbą uzgadniania ♣ (raczej krótkość)
- daje możliwość wyboru gry w starszym
2♥/♠ = 5.♥/♠ słabe, do gry
2BA! = > ♣ słabe lub oba starsze z zatrzymaniem w ♦, INV+
3♣(!) = do koloru
PAS = słaby na ♣
3♦! = 4-4 w starszych i zatrzymanie w ♦, INV
3♥/♠ = 5. licytowana i zatrzymanie w ♦, INV
3♣ = 5+♣, INV (10/11 PC)
3♦! = 4.♥ i 4.♠ bez zatrzymania w ♦, INV
3♥/♠ = 5. licytowana, bez zatrzymania w ♦, INV
Przyjmujemy, że kontra na kolor młodszy oznacza obie 4. starsze oraz krótkość w drugim kolorze młodszym i ma charakter propozycyjny.
« poprzednia |
---|