strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Uwaga
  • Please don't forget to specify the users.
Start Otwarcie 1trefl Odpowiedź 1pik

Odpowiedź 1pik

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Odpowiedź 1♠! oznacza:

1/ 6+♠ na 13+PC

       2) 0-12 PC bez 4. starszej, skład zrównoważony

              3) 0-12 PC 5+♣

                     4) 7-12 PC 5+♣ i 5+ 

       1♣             pas    
       1♠!     
      pas      
?

1BA (!) = 12-14 PC

To wariant pod typowy schemat. Po analizie został zastąpiony następnym.

PAS = do gry - wariant /2/ słaby

2♣ = do gry - wariant /3/ lub /4/ słaby

2 = 5+♣ i 5+ na 11/12 PC, INV

2! = 11/12 PC, INV do 3BA - wariant /2/ silny

2BA = sign-off

PAS/3♣ = do gry

3BA = ładna ręka, do gry

2♠ = 6+♠ na  13-15 PC

pozycje zostały zajęte, dalej chodzi już w zasadzie o wybór pomiędzy 3BA a 4 w kolor
czasem jednak możliwy jest szlemik i spróbujmy tej szansy nie stracić

poniższy schemat krótkościowo-wyłączeniowy wykorzystujemy w kolejnych wariantach:

2BA! = jakaś krótkość

3♣! = pyta

3/! = kolor krótkości (krótkość ♣ wykluczona)

3♣//! = kolor bezwartościowy (lukowy), góra otwarcia z fitem

szukamy wyłączenia, zdradzenie koloru lukowego niczym nam nie grozi, bo gramy końcówkę kolorową i to z drugiej ręki

3BA/4♠ = do gry

2BA! = 6+♠ na 16+PC

pytanie: czy ujawniać teraz wartości, czy ich brak?
wydaje się, że partner, mając rękę niezrównoważoną, bardziej będzie zainteresowany wyłączeniem niż wartościami, tym bardziej, że najczęściej nie mamy zbyt dużej siły,
jeżeli 13 PC trafia do 16 PC, to musimy mieć jakieś wyłączenie, żeby zagrać szlemika, wyjątkiem jest A z blotkami,

poniższy schemat nazwijmy schematem wyłączeniowym

3♣//! = kolor lukowy (brak wartości), góra otwarcia z fitem

3♠ = fit, dół otwarcia

3BA = brak fitu, sign-off

4♣//! = A z blotkami w licytowanym kolorze, góra otwarcia z fitem

3♣ = 5+♣ na 11/12 PC, INV

2♣! = 15-17 PC

To wariant pod typowy schemat. Po analizie został zastąpiony następnym.

PAS = do gry - wariant /3/

2! = 5+♣ i 5+ na 8/9 PC, INV

2! = 8/9 PC, INV do 3BA

2♠ = 6+♠ na  13-15 PC

dalej schemat krótkościowo-wyłączeniowy

2BA! = 6+♠ na 16+PC

dalej schemat wyłączeniowy

3♣(!) = 5+♣ i 5+ na 11/12 PC - ta ręka może nadawać się bardziej do gry na wys. 5

3! (nowy kolor) = > 3BA, 10-12 PC, GF 

2! = sztuczny forsing 20/21 PC, F1, więcej...

nie mamy 4. starszej, ale staramy się nie zgubić starszego koloru do gry (2/3)
UWAGA: Odpowiadający może mieć nawet 0 PC! 

2! = > 3.♠, możemy spróbować zagrać na 7. atutach

2♠! = > 2BA, w miarę potrzeby podniesiemy do 3BA (3♠ mamy zajęte), sign-off

2BA! = sign-off na ♣

3♣! = > 5.♦ i siła 7-12 PC

3! = > 3., nie wyklucza 3.♠

3! = sztuczny inwit szlemikowy, skład zrównoważony, 11/12 PC, IS

3♠ = 13+PC na ♠, dla porządku, ale może się nigdy nie przytrafić...

2/♠ = 5+licytowane na 18/19 PC

Dalsza licytacja musi uwzględniać wszystkie warianty odpowiedzi 1♠. Zdecydowana większość z nich będzie forsująca, poza jedną - 3♣.

PAS = wariant /2/, słaby, nawet z 2-fitem ♠

2♠ (po 2) = > 2BA wariant /3/ krótkość w , 5.♣, 3/4. lub z 2.♠ w wariancie /2/, gdy chcemy przesądzić 3BA (3♠ oznacza 13+PC)

2BA! = wariant /2/ dwukolorówka na młodszych, 11/12 PC, IS

licytujemy nisko, abo sprawdzić szanse szlemikowe

3♣/(!)= fit, uzgadnia kolor

3/4/♠= licytowana krótkość - singleton/renons

szczególnie dobrą wiadomość może stanowić renons w drugim starszym kolorze

3/♠ (powtórzenie) = licytowana 6., kolejna próba uzgodnienia swojego koloru

3♠/! (drugi starszy) = trudno dla tej odzywki znaleźć sens, ale można przyjać, że oznacza samodzielny kolor licytowany za pierwszym razem AKDxxx(x) i być propozycją zagrania końcówki, bez względu na brak fitu u parntera, GF+

3♣ = słabe, monokolor ♣, wariant /3/, sign-off

3(!) = wariant /2/ dwukolorówka na młodszych, 7/8 PC, propozycja zagrania 3BA

3BA wydaje się najbardziej sensownym kontraktem, ale musi go rozgrywać Otwierający

3/♠ (♂) = 11/12 PC z fitem, IS

ponieważ Otwierający precyzyjnie określił swoją rękę, to nie stosujemy inwitu, gdyż nie nie miałoby to sensu.

3! (po 2♠) = > 3BA w wariancie /2/ lub /3/ w sile przesądzajacej końcówkę (7+PC), a także wariant /4/ na 9/10 PC bez wartości w  (najbardziej prawdopodobny wist)

3♠ (po 2) = wariant /1/ -  6+♠ na 13+PC

3BA = wariant /2/ dwukolorówka na młodszych, jakiś honor w , na 9/10 PC

4♣ = 11/12 PC z 5+♣, IS

4! = Kickback - uzgadnia ♣ i pyta o wartości z 5

4/♠ (powtórzenie koloru) = 6+, ponawiamy propozycję, F1

4♠/! (drugi starszy) = Blackwood wyłączeniowy, uzgodnione ♣ 

4/♠ (♂) = do gry z fitem - słaby wariant /2/, /3/, a nawet /4/

2BA! = 18/19 PC

Poprawiony: poniedziałek, 27 maja 2013 17:46  

Zmiany w TRASERze

Zawrotka - doprecyzowanie
licytacji z układami 5-4

02-09-2013

Zmiany w otwarciu 1BA
Po supertransferze 2 karo

25-03-2013

Skończone otwarcie 1 karo
Kompletny Traser 

29-08-2012

Silny Otwierający licytuje po 1pik
swój kolor, 
co dalej? - zajrzyj
23-07-2012

Dodane przykłady po Zawrotce
i odpowiedzi 3trefle/karo - zajrzyj

18-07-2012

Prac nad otwarciem 1 karo
potrwają do końca lipca
18-07-2012


Menu użytkownika


Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.