Spis treści |
---|
Gry wchodzi II obrońca (2) |
Wejście 2trefle |
Wejście 2karo |
Wszystkie strony |
Po otwarciu 1♣ i odpowiedzi transferem na kolor starszy wejście przeciwnika dość mocno może utrudnić wymianę informacji w systemie Traser. Wszak Odpowiadający ma siłę w bardzo szerokim zakresie 0-15 PC!
Zadaniem Otwierającego jest teraz poinformowanie swojego partnera o ewentualnym ficie i sile.
* * * * *
Bez interwencji przeciwnika przyjęcie przez Otwierającego transferu na wys. 1 oznacza 12-14 PC, a na wys. 2 oznacza 15-17 PC. Wejście przeciwnika zabiera taką możliwość.
Przyczynkiem do napisania tego artykułu stało się poniższe rozdanie.
Przykład - 4 sierpnia 2012 - Wchodzi przeciwnik
Jak widać, Odpowiadający nie był pewien, jaki przedział siły oznacza 2♠ Otwierającego. Zainwitował więc, podnosząc uzgodniony kolor. Źle jednak trafił. Ale czy w ogóle musiał zgadywać?
* * * * *
« poprzednia | następna » |
---|