Rolą przeciwników jest przeszkadzanie w licytacji, szczególnie silnych rąk, gdyż wtedy gra idzie o naprawdę wysoką stawkę. Możliwości interwencji jest wiele. Postaram się je sukcesywnie omawiać pod kątem tego, jak strona będąca w ofensywie, licytująca systemem transferowym, może sobie w takich sytuacjach radzić. Artykuł jest więc ciągle w sferze możliwych uzupełnień.
* * * * *
Na początek sytuacja z życia, gdy przeciwnik wchodzi kontrą po Zawrotce (2♦). Przypominam, że w przybliżeniu jest to odpowiednik niezwykle popularnej Odwrotki.
Rozwiązań licytacyjnych może być wiele, także uwzględniających różnorodność założeń. Na razie spróbujmy wariantu uniwersalnego. Zakładamy że obaj obrońcy poza pierwszą interwencją PASują.
Po transferze na ♥.
(pas) | 1♣ |
pas |
1♦! | ||
pas | 2♦! | ktr | ? |
PAS = słabość, 4/5.♥ (w tej sekwencji to rodzaj transferu), bez 4.♠
2♥ = do gry
rktr = 4/5.♥ i 4.♠, nie obiecuje siły (z 5.♥ b.słabe)
2♥(!) = 4.♥ i 5.♠, 5/6 PC, NF
2♠! = > 2BA, INV, zatrzymanie w ♦, nie wyklucza 5.♥
2BA! = 4.♥ i 5.♠, 7/8 PC
3♣/♦ = 4.♥ i 5.♣/♦, INV
- 3♦ nieco dyskusyjne po kontrze na 2♦
3♥(!) = 4.♥ i 5.♠, GF
3♠! = > BA
* * * * *
Po transferze na ♠.
(pas) | 1♣ |
pas |
1♥! | ||
pas | 2♦! | ktr | ? |
PAS = słabość, 4/5.♠
2♠ = do gry
rktr = 5.♠ i 4.♥, b. słaba ręka, albo tylko 5.♠ i INV (a więc 5.♠ z układem lub siłą)
2♥ = 4.♥ do wariantu słabego
PAS = wariant słaby
inne (z pominięciem 2♠) = 5.♠, INV
2♠ = 3/4.♠
2♥ = 5.♥ i 4.♠, NF (słabe)
2♠! = > 2BA, INV+ (5/6+ PC), zatrzymanie w ♦, 4.♠
- niestety, w tym wariancie słabsza ręka zajmuje kolor ♠
2BA! = 5.♥ i 4.♠, INV
3♣/♦ = 4.♠ i 5.♣/♦, INV
3♥! = 5.♠, GF
3♠! = > 3BA
3BA = 5.♥ i 4.♠, sign-off
« poprzednia | następna » |
---|