strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Otwarcie 1 karo - nowe

Otwarcie 1 karo - Transfery na wys. 2

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Otwarcie 1 karo
Transfery
Transfery na wys. 2
Odpowiedzi
Po odpowiedzi 1kier
Po odpowiedzi 1pik
Po odpowiedzi 1BA
Po odpowiedzi 2trefle
Po odpowiedzi 2karo
Po odpowiedzi 2kier
Po odpowiedzi 2pik
Wszystkie strony

Kolory starsze 6+ w każdej sile (nawet od 0 PC!) licytujemy przez transfery alternatywne na wys. 2.

Nie rezygnujemy z agresywnej licytacji ze słabą 6+ starszą - licytujemy zaporowo przez wielotransfer na wys. 2, podobnie jak po otwarciu 1♣.

Jednak  transfery alternatywne musimy ustawić nieco inaczej, gdyż otwarcie 1 definiuje już kolor  Otwierającego. Definiuje również górny limit siły.

 
Z kolorami starszymi:
    1(!) - z 4.♠ lub 4/5. (możliwe jedno i drugie)
     1(!) - z 4. lub 5.♠ (możliwe jedno i drugie)
 

Generalnie, utrzymujemy tę samą zasadę, jak po otwarciu 1♣ - odpowiedź 2 w kolor jest forsująca i oznacza kolor 6+:

  • licytowany, w sile 13+PC, lub
  • o 1° wyższy - w sile inwitu 7-12 PC, lub
  • o 2° wyższy - do 6 PC.

Otwierający w zasadzie zawsze przyjmuje transfer  (w sumie wymagania nie są duże) licytując:

  • o 1° wyżej z siłą 12-14 PC
  • o 2° wyżej z siłą 15-17 PC

Wyjątkowo, z renonsem i w sile 15-17 PC może zalicytować cokolwiek innego.

A zatem, 11-14 PC Otwierającego może trafić do 7-12 PC Odpowiadającego, a 15-17 PC nawet do 0-6 PC.

W pierwszym przypadku Odpowiadający podtrzyma licytację z siłą dającą szansę na dograną, a więc 9+PC z 6-kartem w zalicytowanym przez Otwierajacego kolorze. Ze słabszą ręką może SPASować, a z 11/12 PC  przesądzić końcówkę (partner obiecuje 2+fit w kolorze odpowiedzi).
Pozostaje 9/10 PC nadające się solidny inwit, ale także 8 PC stwarza realne szanse na dograną.

Zwróćmy uwagę, że limity przesądzające dograną są nieco przesunięte w górę w porównaniu do odpowiedzi po otwarciu 1♣, gdyż 1 otwieramy już niekiedy z 11+PC, a raczej wyjątkowo otwieramy tak 1♣.

Jak już powiedzieliśmy, stosujemy ten sam schemat, co po otwarciu 1♣.

     1  pas 2(! pas 
         
 2♠! pas ?

PAS = do gry - kolor 6+ w sile 7(8) PC

® ! (1 wyżej) = przenosimy na 6+licytowaną, do gry - wariant słaby do 6 PC

2BA! = 6+ w kolorze bezpośredniej odpowiedzi, próba szlemikowa, IS

w przypadku wymagana jest 5+ - partner ma 4+

"czwarty kolor" = 6+w kolorze bezpośrednio wyższym od koloru pierwszej odpowiedzi - 8 PC ??

podniesienie na 3 (♂) = "to jest mój kolor 6+" - w przypadku /♠ na 9/10 PC, a na 11/12 (inwit do 3BA)

różnica pomiędzy siłą przy kolorach starszych i  wynika z faktu, że w pierwszym przypadku mierzymy na kontrakt 4. w starszy, a w drugim naszym celem jest 3BA

3BA = z bilansu, 13-15 PC

ręka oparta na kolorze licytowanym w pierwszym okrążeniu (odpowiedzi), gdy nie widzimy lub nie podejmujemy ryzyka szukania szans szlemikowych

podniesienie na 4/♠ (♀) = "to jest mój kolor 6+"  na 11/12

* * * * *



Poprawiony: czwartek, 01 stycznia 2015 14:25  

Zmiany w TRASERze

Zawrotka - doprecyzowanie
licytacji z układami 5-4

02-09-2013

Zmiany w otwarciu 1BA
Po supertransferze 2 karo

25-03-2013

Skończone otwarcie 1 karo
Kompletny Traser 

29-08-2012

Silny Otwierający licytuje po 1pik
swój kolor, 
co dalej? - zajrzyj
23-07-2012

Dodane przykłady po Zawrotce
i odpowiedzi 3trefle/karo - zajrzyj

18-07-2012

Prac nad otwarciem 1 karo
potrwają do końca lipca
18-07-2012


Menu użytkownika


Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.