strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Otwarcie 1 karo - nowe

Otwarcie 1 karo - Po odpowiedzi 1kier

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Otwarcie 1 karo
Transfery
Transfery na wys. 2
Odpowiedzi
Po odpowiedzi 1kier
Po odpowiedzi 1pik
Po odpowiedzi 1BA
Po odpowiedzi 2trefle
Po odpowiedzi 2karo
Po odpowiedzi 2kier
Po odpowiedzi 2pik
Wszystkie strony

Znaczenia tej odzywki mogą być następujące:

          1/ 3.♠ słabe 
                  2/ bez 4.♠ i bez fitu , 11(12) PC
                        3/ 4.♠, możliwa 4., do 15 PC
                              4/ 5., możliwa 4.♠, do 15 PC, F1   

  
  1♦      pas  1(!
  pas  
      

1♠ = 4.♠ na 12-14 PC, nie wyklucza 4. (4-4-4-1 lub 4-4-5-0)

PAS = 3/4.♠, do 8 PC

1BA(!) = 5. bez 4.♠ i bez fitu , 3+♣, słaba ręka, NF

2♣! = 5. bez fitu , bez 4.♠, INV+, F1

2(!) = brak 3.,

2 = 3. i min. siły (12 PC), NF 

2♠! = 3.maksimum siły (13 PC) 

2BA = góra siły (14 PC), bez 3., skład jak w opisie 2♦  

3♣! = krótkość ♣ i obie 4 starsze (4-4-4-1 lub 4-4-5-0) a więc przesądza końcówkę - z każdą siłą

3 = 6+ i 4.♠, bez 3., NF

3 = 4. i min. siły 11(12) PC), INV

wszystkie inne z fitem albo górą siły lub lepszym układem

2(!) = 5. i jakiś fit  (uwaga: Otwierający może mieć tylko 4.), słabe, sign-off

2(!) = 5. i 4-fit ♠, INV

2♠ = z bilansu albo blok, do gry (3-5.♠)

2BA = 11(12) PC bez starszych, INV

3(!) = 5. i fit , INV (do 3BA lub 4)

3 = 5., GF

1BA(!) = 4. bez 4.♠ na 12-14 PC

PAS = przesłanki oczywiste, ręka bez , do 10 PC

2♣! = uzgodnienie , INV

2 = uzgodnienie , słabe, do gry

2 = 3-5., sign-off

2♠ = 4.♠ bez fitu  i bez 3/4. (coś w rodzaju 4-2-3-4), 11(12), INV

2BA = j.w. ale obiecuje 5+♣, 11(12) PC, INV do 3BA

3 = 5. albo obie 4. starsze, INV do 4.  

2♣ = 12-14 PC z 5+ i 4/5.♣

PAS/2 = do gry

2 = 5., do gry

2♠ = 4.♠, INV

2BA = 5. na 11/12 PC, INV

3♣/ = fit, INV

3 = 5., GF

3♠ = 4. i 4.♠, GF

3BA = do gry

2 = 12-14 PC  z 6+♦ bez innej 4.

2 = 5., NF

2♠(!) = 11/12 PC, nie obiecuje 4. starszej, INV

2BA = 5. na 11/12 PC, INV do 3BA, bez H w 

3 = z honorem w , INV do 3BA

2 = 15-17 PC z 4. bez 4.♠

PAS = wchodzi w rachubę

2♠ = 4.♠ bez fitu , słabe - "PASuj albo zalicytuj 2BA", NF

2BA = silny INV do 3BA na , 9(8) PC, zasadniczo z 4.♠

3♣(!) = 4/5. i wartości w ♣, INV

3 = 4.♠ z fitem, sign-off

3 = 4/5. bez wartości w ♣, INV

3♠(!) = "zagrajmy 3BA z Twojej ręki" - 4.♠ i siła przesądza końcówkę, ale bez ♣

3BA = do gry  

2♠ = 15-17 PC, 4.♠ i 3/4.

PAS = wchodzi w rachubę

2BA(!) = 5., INV

3♣! = 5., IS

3! = 4.♠, IS

3 = 5., do gry

2BA = 15-17 PC bez 4. i 4.♠, skład inny niż na 3♣

3♣ = 5. i 4.♣ na 15-17 PC bez 3. - "nie próbuj uzgadniać "

3 = 15-17 PC  z 6+ bez innej 4.



Poprawiony: czwartek, 01 stycznia 2015 14:25  

Zmiany w TRASERze

Zawrotka - doprecyzowanie
licytacji z układami 5-4

02-09-2013

Zmiany w otwarciu 1BA
Po supertransferze 2 karo

25-03-2013

Skończone otwarcie 1 karo
Kompletny Traser 

29-08-2012

Silny Otwierający licytuje po 1pik
swój kolor, 
co dalej? - zajrzyj
23-07-2012

Dodane przykłady po Zawrotce
i odpowiedzi 3trefle/karo - zajrzyj

18-07-2012

Prac nad otwarciem 1 karo
potrwają do końca lipca
18-07-2012


Menu użytkownika


Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.