Strona 6 z 11
Odpowiedź 1♠ oznacza:
1/ 4.♥ (dziwny transfer) do 15 PC
2/ 5.♠, możliwa 4.♥, do 15 PC
3/ skład zrównoważony (3.♥ i 2.♠) w sile 7-10(11) PC
1BA(!) = 12-14 PC, z 4.♠, wyklucza 4.♥
PAS = wariant /1/ do 10 PC lub /3/
2♣ = 4.♥ i 4+♣, szukamy innej szansy, w zasadzie do 9 PC PC, NF
PAS = np. z 4-1-4-4 lub 4-2-4-3
2♦ = 5+♦ bez 3.♥ i 4.♣, np. 4-1-5-3 albo 4-1-6-2
2♥ = 3.♥ obok 4.♠, np. 4-3-4-2
2♦(♀) = 4.♥ i 3/4-fit ♦, do gry
2♥(!) = 3.♠ i 4.♥ albo 5.♠, INV (11/12 PC), F1
2♠ = dół otwarcia, 11(12) PC, sign-off
PAS = 5.♠, do 12 PC
2BA = wariant /3/, do PASa
3♠ = 5.♠ na 13 PC, INV
4♠ = 5.♠ na 14/15 PC
2BA = średnia siła 12/13 PC
3BA = górna granica siły (14 PC)
2♠(♀) = słabe 5.♠ albo 3.♠ obok 4.♥, do gry
2BA = 4.♥, bez 3.♠, 11(12) PC, wariant /1/, INV
3♣ = 5.♠ i 4+♣, krótkość ♦, góra odpowiedzi 15(14) PC
3♦ = 4.♥ z fitem ♦, INV (do 3BA)
3♥ = 5.♠ i 4.♥, krótkość ♦, góra odpowiedzi 15(14) PC
3♠(♂) = inwit z 5.♠ (10/11 PC)
3BA = 14/15 PC (4.♥)
4♣/♦/♥! = Splinter, 5.♠ i góra odpowiedzi 15(14) PC, honor w ♦, IS
4♠(♂) = 5.♠, do gry (12/13 PC)
2♣(!) = 12-14 PC bez 4.♠, możliwe 4.♥, przejściowe, NF
tak zalicytujemy, gdy nie mamy innej odzywki, np. z 5.♦ i 4.♣ w układzie (1-3)-5-4 albo z 4.♥ bez 3.♠ (z 3.♠ zalicytujemy 2♥) np. 2-4-4-3;
zatem rebid 2♣ Otwierajacego nie obiecuje 4+♣ ani 4.♥, ale 3+♣ tak
PAS = 4+♣ ręce słabe, w zasadzie bez 4.♥
nie jest to najgorsze rowiązanie, jeśli 2-3-3-4 trafi do 2-4-4-3 u Otwierającego, ale już do 1-4-5-3 nie daje optimum;
niestety, 2♦ Odpowiadającego zarezerwowaliśmy dla wskazania 4.♥;
w takiej sytuacji mamy jednak duże szanse, że "pomogą" nam przeciwnicy (wchodząc do licytacji), gdyż mają porównywalna siłę i bardzo dobre ♠;
po 2♠ przeciwników Otwierającego będzie jeszcze stać na podniesienie do 3♣ (z 4.♣), lub na 2BA/3♦ z (5.♦)
2♦ = 4.♥ i jakiś fit ♦, np. 3-4-2-4, NF
PAS = w zasadzie 3-1-5-4
2♥(♀) = 3/4.♥, do gry
2♥ = 4.♥ i 5.♠, NF
2♠ = 5.♠, NF
2BA = 4.♥, bez fitu ♦, 11/12 PC, INV
3♣! = 5.♠ i ... (INV+)
1/ bez 4.♥, 3/4-fit ♦, siła nie przesądza końcówki, INV
2/ z 4.♥, GF
3♦ = bez 3.♠, NF
PAS = do gry
3♥ = 5.♠ i 4.♥ (wariant /2/), GF
3♥ = 4.♥ i góra siły, GF
3BA = góra siły bez 4.♥ i fitu ♠, NF
3/4♠ = z fitem ♠, do gry
3♦ = 4.♥ i 4-fit ♦, INV
3♥ = 4.♥ i 5.♠, INV
3♠ = 5.♠, GF
3BA = 4.♥ i siła przesądzająca końcówkę, NF
2♦ = 12-14 PC z 6+♦ bez innej 4.
z 5.♦ na składzie (2-3)-5-3 otworzylibyśmy 1BA; jeśli szukamy końcówki w starszy, to tylko z 5.♠
PAS = wchodzi w rachubę w każdym z wariantów
2♥!= 5.♠, F1
2♠ = 3.♠,
2BA = bez 3-fitu ♠
2♠(!) = 4.♥, en passant - "zalicytuj 3BA albo 3♦" - siła na końcówkę w BA, ale obawa o ♣, fit ♦, F1
2BA = 4.♥ na 11/12 PC (wariant /1/), INV
3♣(!)= en passant - "zalicytuj 3BA albo 3♦" - siła na końcówkę w BA, ale obawa o ♠, fit ♦
3♦ = dobry fit ♦ i niewielka siła, do PASa; zabieramy przestrzeń przeciwnikom,
nie ma sensu PAS na 2♦, bo przeciwicy wiedzą, że mają na pewno uzgodniony kolor starszy przy równowadze siły
3♥(!) = 4.♥, GF
3♠ = 5.♠, GF
3BA = sign-off, wariant /1/ 13-15 PC
2♥ = 12-14 PC z 4.♥ i 3/4.♠
nic nam nie grozi, bo kolor starszy mamy na pewno uzgodniony
PAS = nawet z 3.♥, do gry
2♠ (♀) = 4/5.♠ słabe, do gry
2BA = wariant /3/, do gry
3♣! = "zajmij 3BA z honorem ♣ lub zalicytuj 3♦"
3♦ = wariant /3/, obawa o starsze kolory, do gry
3♥/♠ (♂) = uzgadnia kolor, INV
4♥/♠ (♀) = uzgadnia kolor, do gry
2♠(!) =15-17 PC z 3+fitem ♠ # # # # # # #
PAS = b. słaby na 5.♠
2BA = z 4.♥, NF
3♣! = 4.♥ i fit ♦, INV
3♦ (♀) = 4.♥ i fit ♦, do gry
3♠ (♂) = 5.♠, INV
2BA = 15-17 PC, bez 3-fitu ♠, nic nie mówi o ♥, NF
PAS = naturalne, raczej z 5.♠
3♣! = 4.♥ z fitem ♦, INV
3♦ (♀) = 4.♥ z fitem ♦, do gry
3♣ = 12-14 PC i dwukolorówka ♦ i ♣
3♦ = 15-17 PC i kolor 6+.
* * * * *