strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Otwarcie 1 karo - nowe

Otwarcie 1 karo - Po odpowiedzi 1pik

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Otwarcie 1 karo
Transfery
Transfery na wys. 2
Odpowiedzi
Po odpowiedzi 1kier
Po odpowiedzi 1pik
Po odpowiedzi 1BA
Po odpowiedzi 2trefle
Po odpowiedzi 2karo
Po odpowiedzi 2kier
Po odpowiedzi 2pik
Wszystkie strony

Odpowiedź 1♠ oznacza:

        1/ 4. (dziwny transfer) do 15 PC
                2/
5.♠, możliwa 4., do 15 PC
                         3/
skład zrównoważony (3. i 2.♠) w sile 7-10(11) PC

        1  pas 1♠(!)  pas
       
 ?

1BA(!) = 12-14 PC, z 4., wyklucza 4.

PAS = wariant /1/ do 10 PC lub /3/

2♣ = 4. i 4+♣, szukamy innej szansy, w zasadzie do 9 PC PC, NF

PAS = np. z 4-1-4-4 lub 4-2-4-3

2 = 5+ bez 3. i 4.♣, np. 4-1-5-3 albo 4-1-6-2

2 = 3. obok 4.♠, np. 4-3-4-2

2(♀) = 4. i 3/4-fit , do gry

2(!) = 3.♠ i 4. albo 5.♠, INV (11/12 PC), F1

2♠ = dół otwarcia, 11(12) PC, sign-off

PAS = 5.♠, do 12 PC

2BA = wariant /3/, do PASa

3♠ = 5.♠ na 13 PC, INV

4♠ = 5.♠ na 14/15 PC

2BA = średnia siła 12/13 PC

3BA = górna granica siły (14 PC)

2♠(♀) =  słabe 5.♠ albo 3.♠ obok 4., do gry

2BA = 4., bez 3.♠, 11(12) PC, wariant /1/, INV

3♣ = 5.♠ i 4+♣, krótkość , góra odpowiedzi 15(14) PC

3 = 4. z fitem , INV (do 3BA)

3 = 5.♠ i 4., krótkość , góra odpowiedzi 15(14) PC

3♠(♂) = inwit z 5.♠ (10/11 PC)

3BA = 14/15 PC (4.)

4♣//! = Splinter, 5.♠ i góra odpowiedzi 15(14) PC, honor w , IS

4♠(♂) = 5.♠, do gry (12/13 PC)

2♣(!) = 12-14 PC bez 4.♠, możliwe 4., przejściowe, NF

tak zalicytujemy, gdy nie mamy innej odzywki, np. z 5. i 4.♣ w układzie (1-3)-5-4 albo z 4. bez 3.♠ (z 3.♠ zalicytujemy 2) np. 2-4-4-3;
zatem rebid 2♣ Otwierajacego nie obiecuje 4+♣ ani 4., ale 3+♣ tak

PAS = 4+♣ ręce słabe, w zasadzie bez 4.♥ 

nie jest to najgorsze rowiązanie, jeśli 2-3-3-4 trafi do 2-4-4-3 u Otwierającego, ale już do 1-4-5-3 nie daje optimum;
niestety, 2 Odpowiadającego zarezerwowaliśmy dla wskazania 4.;
w takiej sytuacji mamy jednak duże szanse, że "pomogą" nam przeciwnicy (wchodząc do licytacji), gdyż mają porównywalna siłę i bardzo dobre ♠;
po 2♠ przeciwników Otwierającego będzie jeszcze stać na podniesienie do 3♣ (z 4.♣), lub na 2BA/3 z (5.)

2 = 4. i jakiś fit , np. 3-4-2-4, NF

PAS = w zasadzie 3-1-5-4

2(♀) = 3/4., do gry

2 = 4. i 5.♠, NF

2♠ = 5.♠, NF

2BA = 4., bez fitu , 11/12 PC, INV

3♣! = 5.♠ i ... (INV+)

1/ bez 4., 3/4-fit , siła nie przesądza końcówki, INV

2/ z 4., GF

3♦ = bez 3.♠, NF

PAS = do gry

3♥ = 5.♠ i 4. (wariant /2/), GF

3♥ = 4. i góra siły, GF

3BA = góra siły bez 4. i fitu ♠, NF

3/4♠ = z fitem ♠, do gry

3 = 4. i 4-fit , INV

3 = 4. i 5.♠, INV

3♠ = 5.♠, GF

3BA = 4. i siła przesądzająca końcówkę, NF

2 = 12-14 PC  z 6+♦ bez innej 4. 

z 5. na składzie (2-3)-5-3 otworzylibyśmy 1BA;  jeśli szukamy końcówki w starszy, to tylko z 5.♠

PAS = wchodzi w rachubę w każdym z wariantów

2!= 5.♠, F1

2♠ = 3.♠,

2BA = bez 3-fitu ♠

2♠(!) = 4.en passant - "zalicytuj 3BA albo 3" - siła na końcówkę w BA, ale obawa o ♣, fit , F1

2BA = 4. na 11/12 PC (wariant /1/), INV

3♣(!)=  en passant - "zalicytuj 3BA albo 3" - siła na końcówkę w BA, ale obawa o ♠, fit 

3♦ = dobry fit  i niewielka siła, do PASa; zabieramy przestrzeń przeciwnikom,

nie ma sensu PAS na 2, bo przeciwicy wiedzą, że mają na pewno uzgodniony kolor starszy przy równowadze siły

3(!) = 4., GF

3♠ = 5.♠, GF

3BA = sign-off, wariant /1/ 13-15 PC

2 = 12-14 PC z 4. i 3/4.♠  

nic nam nie grozi, bo kolor starszy mamy na pewno uzgodniony

PAS = nawet z 3., do gry

2♠ (♀) = 4/5.♠ słabe, do gry

2BA = wariant /3/, do gry

3♣! = "zajmij 3BA z honorem ♣ lub zalicytuj 3"

3 = wariant /3/, obawa o starsze kolory, do gry

3/♠ (♂) = uzgadnia kolor, INV

4/♠ (♀) = uzgadnia kolor, do gry

2♠(!) =15-17 PC z 3+fitem ♠ # # # # # # #

PAS = b. słaby na 5.♠

2BA = z 4., NF

3♣! = 4. i fit , INV

3 (♀) = 4. i fit , do gry

3♠ (♂) = 5.♠, INV

2BA = 15-17 PC, bez 3-fitu ♠, nic nie mówi o , NF

PAS = naturalne, raczej z 5.♠

3♣! = 4. z fitem , INV

3 (♀) = 4. z fitem , do gry

3♣ = 12-14 PC i dwukolorówka i ♣

3 = 15-17 PC i kolor 6+.

* * * * *



Poprawiony: czwartek, 01 stycznia 2015 14:25  

Zmiany w TRASERze

Zawrotka - doprecyzowanie
licytacji z układami 5-4

02-09-2013

Zmiany w otwarciu 1BA
Po supertransferze 2 karo

25-03-2013

Skończone otwarcie 1 karo
Kompletny Traser 

29-08-2012

Silny Otwierający licytuje po 1pik
swój kolor, 
co dalej? - zajrzyj
23-07-2012

Dodane przykłady po Zawrotce
i odpowiedzi 3trefle/karo - zajrzyj

18-07-2012

Prac nad otwarciem 1 karo
potrwają do końca lipca
18-07-2012


Menu użytkownika


Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.