Strona 2 z 6
Otwierający z siłą do 14 PC przyjmuje transfer już z 3.♥.
Jedyny wyjątek z tą siła, kiedy Otwierający nie przyjmuje transferu to skład 4-2-3-4 (2.♥), z którym licytuje rebid 2♣.
Co się dzieje po słabym przyjęciu transferu?
(pas) |
1♣ |
pas
|
1♦!
|
pas |
1♥(!) |
pas
|
? |
PAS = do 8 PC bez 4/5.♠,
- przy mniejszej sile najprawdopodobniej wejdą już przeciwnicy
1♠ = 4.♥ i 4/5.♠, 7-10 PC (przy 5.♠ nawet mniej) partner może mieć tylko 3.♥
- to strefa, w której szanse na dograną są niewielkie; istnieją tylko przy dobrych fitach w kolorach partnera i tylko wtedy licytujemy wyżej
PAS = mam 3/4.♠ i dół otwarcia
1BA! = dokładnie 1-3-4-5 i góra otwarcia (13/14 PC),
2♣ = dokładnie 1-3-4-5 i dół otwarcia (11/12 PC)
w dalszych wariantach te odzywki przyjęto co do siły odwrotnie (2BA słabsze niż 3♣), ale przy tym poziomie 1BA to może być najlepszy kontrakt maksowy
2♦! = mam 3.♠ i 4.♥ oraz górę otwarcia (14 PC)
- nawet 14 PC to za mało na końcówkę, dlatego ważna jest uroda karty, honory w kolorach partnera, możliwości przebitkowe
2♥/♠/BA = 7-9 PC, do gry
3♣/♦ = jakieś wartości, krótkość w drugim młodszym, 5-4-(3-1), INV
3♥/♠ = uzgadnia kolor, honory skupione w kolorach starszych, INV
2♥ = słabe odejście, wolę grę w ♥, do gry
2♠ = 4.♠ i góra otwarcia (z dołem mówimy PAS) , INV
1BA = 4.♥, konstruktywny sign-off (9/10 PC)
2♣ = 4.♥ i 4.♣, nie wyklucza 4.♠, (11/12 PC), INV
PAS = słaba ręka 12(11) PC z 4.♣, w zasadzie bez 4.♠
2♦! = 3-fit ♥ i słaba ręka 12(11) PC, bez 4.♣ więc powinna być 4.♠ (jedyna ręka to 4-3-3-3)
- ta odzywka pozwala uzgodnić ♠, jeżeli Odpowiadający ma 4.♠; wszystkie jego następne odzywki są NF
2♥ = 4.♥ i jestem słaby (11/12 PC), do gry
w grze na maksy możemy tak zalicytować z 3.♥ i 4.♣, w każdym razie nie mamy 4.♠
2♠ = 3-fit ♥, 4.♠ licytowana na 13 PC, INV
2BA = 3-4-3-3 na 13 PC, NF
3♣ = 3-fit ♠, 3-1-4-5, 13 PC
3♥(♂) = 4.♥ i 13 PC, INV
3♠ = 3-fit ♥ i 4.♠, 14 PC, GF
3BA (♀) = przyjęcie inwitu - 14 PC z 3.♥, do gry
4♥(♀) = 4.♥ góra otwarcia, do gry
2♦! = 4.♥ przy braku 4.♣, bez 4.♠, 11/12 PC, wyczekujące, F1
- Odpowiadający nie ma 4.♠ - bo wówczas zgłasza 1♠ (także z 5.♠ do 10 PC) 2♥ (11/12 PC) ani 5.♠ (11/12 PC) - bo zgłasza 2BA, a z 5.♥ licytuje 2♠! (z krótkością - Kombinatka) albo 3♣/♦ (z wartościami)
2♥ = 3/4-fit ♥, słaby na 12(11) PC, dajemy także z 4.♠ albo z 1-3-4-5, sign-off
- Odpowiadający w zasadzie zawsze PASuje, wyjątkowo z 12 PC może zalicytować
2♠ = > BA, z fitem ♣ i 5.♥, ale przy braku dobrego trzymania ♠, 12 PC
2BA = fit ♣ i 5.♥, z trzymaniem ♠, 12 PC, NF
3♣ = 4.♣ i 4.♥, sign-off
2♠(!) = 13 PC, nie obiecuje 3-fitu ♥, np. 4-2-3-4 albo 3-3-3-4 (>BA), INV
2BA = 3-4-3-3 na 13 PC
3♣ = 5.♣ na 13 PC, 1-3-4-5, NF
3♦! = 4.♥ i krótkie ♦ (4-4-1-4), na 13 PC, INV
3♥ = 4.♥ na 13 PC, coś w rodzaju 2-4-3-4, i raczej nie odpowiadam za ♠, INV
3♠(!) = 3.♥ - "nie martw się o ♠ (en passant), pomyśl o ♦ i wybierz pomiędzy 3BA i 4♥", 14 PC, GF
3BA (♀) = 14 PC, sign-off
4♥ (♀) = 4.♥ i górę otwarcia (14 PC), sign-off
2♥(♂) = > 4.♠ obok 4.♥, 11/12 PC, NF – "wybierz kolor do gry lub zalicytuj 3BA" - Sufler
2♠! = 5.♥ [Kombinatka]
1) na 11/12 PC i nieznana krótkość
2) na 13/14 PC (słaby kolor atutowy, max jeden H)
- drugi wariant jest na wypadek, gdyby groziło nam oddanie 3-ch lew atutowych, wtedy zwykle 3BA będzie lepszym kontraktem
2BA! ® = pytanie, zainteresowanie
3♣/♦! = 11/12 PC i krótkość licytowana - wariant /1/
3♥! = krótkość ♠ - wariant /1/
3BA = bez krótkości - wariant /2/
3♣! = min., krótkość w ♠ (Otwierający z założenia ma 2+♣)
3♦! = min., krótkość w ♦
3♥ = brak zainteresowania napiętą końcówką - "jestem słaby", rozrzucone honory
2BA! = 5.♠ i 4.♥, 11/12 PC - Sufler
3♣/♦(!) = 5.♥ i wartości w licytowanym kolorze, bez krótkości, 11/12 PC, INV
3♥(♂) = > 4.♠ obok 4.♥, na 13-15 PC, GF – wybierz 3BA lub kolor do gry na odpowiedniej wysokości - Sufler
3♠! = > 3BA, 4.♥ na 13-15 PC, skład różny od 3-4-3-3 (wtedy odpowiadamy 3♥)
3BA(!) = byłoby 4.♥ i 5.♠, 13-15 PC, ale z tą siłą i 5-4 w starszych pierwsza odpowiedź to 2♠ - Sufler
4♣/♦! = renons z 5.♥ i 5. w drugim młodszym, 14/15 PC - Splinter
- bez 4.♠, a więc typu 3-5-(5-0)
4♥(♀) = 5.♥ na 14/15 PC, do gry