strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Otwarcie 1trefl Odpowiedź 1karo

Odpowiedź 1karo - Otwierajacy ma 12-14 PC

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Odpowiedź 1karo
Otwierajacy ma 12-14 PC
Otwierający ma 12-14 bez fitu
Otwierający ma 15-17 PC z fitem
Otwierający ma 15-17 PC i 4. piki
Otwierający ma 15-17 PC bez starszych
Wszystkie strony

Otwierający z siłą do 14 PC przyjmuje transfer już z 3..

Jedyny wyjątek z tą siła, kiedy Otwierający nie przyjmuje transferu to skład 4-2-3-4 (2.), z którym licytuje rebid 2♣.

Co się dzieje po słabym przyjęciu transferu?

(pas) 1♣   pas
  1
pas 1(!)   pas
  ?  

PAS = do 8 PC bez 4/5.♠,

- przy mniejszej sile najprawdopodobniej wejdą już przeciwnicy

1♠ = 4. i 4/5.♠, 7-10 PC (przy 5.♠ nawet mniej)     partner może mieć tylko 3.

- to strefa, w której szanse na dograną są niewielkie; istnieją tylko przy dobrych fitach w kolorach partnera i tylko wtedy licytujemy wyżej

PAS = mam 3/4.♠ i dół otwarcia

1BA! = dokładnie 1-3-4-5 i góra otwarcia (13/14 PC),    

2♣ = dokładnie 1-3-4-5 i dół otwarcia (11/12 PC)  

w dalszych wariantach te odzywki przyjęto co do siły odwrotnie (2BA słabsze niż 3♣), ale przy tym poziomie 1BA to może być najlepszy kontrakt maksowy   

2! = mam 3.♠ i 4. oraz górę otwarcia (14 PC)

- nawet 14 PC to za mało na końcówkę, dlatego ważna jest uroda karty, honory w kolorach partnera, możliwości przebitkowe

2/♠/BA = 7-9 PC, do gry

3♣/ = jakieś wartości, krótkość w drugim młodszym, 5-4-(3-1),  INV

3/♠  = uzgadnia kolor, honory skupione w kolorach starszych, INV

2 = słabe odejście, wolę grę w , do gry

2♠ = 4.♠ i góra otwarcia (z dołem mówimy PAS) , INV

1BA = 4., konstruktywny sign-off (9/10 PC)

2♣ = 4. i 4.♣, nie wyklucza 4.♠, (11/12 PC), INV

PAS = słaba ręka 12(11) PC z 4.♣, w zasadzie bez 4.♠

2! = 3-fit i słaba ręka 12(11) PC, bez 4.♣ więc powinna być 4.♠ (jedyna ręka to 4-3-3-3)

- ta odzywka pozwala uzgodnić ♠, jeżeli Odpowiadający ma 4.♠; wszystkie jego następne odzywki są NF

2 = 4. i jestem słaby (11/12 PC), do gry

w grze na maksy możemy tak zalicytować z 3. i 4.♣, w każdym razie nie mamy 4.♠

2♠ = 3-fit , 4.♠ licytowana na 13 PC, INV

2BA = 3-4-3-3 na 13 PC, NF

3♣ = 3-fit  ♠, 3-1-4-5, 13 PC

3(♂) = 4. i 13 PC,  INV

3♠ = 3-fit i 4.♠, 14 PC, GF

3BA (♀) = przyjęcie inwitu - 14 PC z 3.,  do gry

4(♀) = 4. góra otwarcia, do gry

2! = 4. przy braku 4.♣, bez 4.♠, 11/12 PC, wyczekujące, F1


- Odpowiadający nie ma 4.♠ - bo wówczas zgłasza 1♠ (także z 5.♠ do 10 PC) 2 (11/12 PC) ani 5.♠ (11/12 PC) - bo zgłasza 2BA, a z 5. licytuje 2♠! (z krótkością - Kombinatka) albo 3♣/ (z wartościami)

2 = 3/4-fit , słaby na 12(11) PC, dajemy także z 4.♠ albo z 1-3-4-5, sign-off

- Odpowiadający w zasadzie zawsze PASuje, wyjątkowo z 12 PC może zalicytować

2♠  = > BA, z fitem ♣ i 5., ale przy braku dobrego trzymania ♠, 12 PC  

2BA = fit ♣ i 5., z trzymaniem ♠, 12 PC, NF  

3♣ = 4.♣ i 4., sign-off  

2♠(!) = 13 PC, nie obiecuje 3-fitu , np. 4-2-3-4 albo 3-3-3-4 (>BA), INV

2BA = 3-4-3-3 na 13 PC

3♣ = 5.♣ na 13 PC, 1-3-4-5,  NF     

3! = 4. i krótkie (4-4-1-4), na 13 PC, INV    

3 = 4. na 13 PC, coś w rodzaju 2-4-3-4, i raczej nie odpowiadam za ♠, INV

3♠(!) = 3. - "nie martw się o ♠ (en passant), pomyśl o i wybierz pomiędzy 3BA i 4", 14 PC, GF 

3BA (♀) = 14 PC, sign-off  

4 (♀) = 4. i górę otwarcia (14 PC), sign-off

2() = > 4.♠ obok 4., 11/12 PC, NF – "wybierz kolor do gry lub zalicytuj 3BA" - Sufler

2! =  5.[Kombinatka
                     1) na 11/12 PC i nieznana krótkość                 
                          
2) na 13/14 PC (słaby kolor atutowy, max jeden H)

- drugi wariant jest na wypadek, gdyby groziło nam oddanie 3-ch lew atutowych, wtedy zwykle 3BA będzie lepszym kontraktem

2BA! ® = pytanie, zainteresowanie

3♣/! = 11/12 PC i krótkość licytowana - wariant /1/

3! = krótkość ♠ -  wariant /1/

3BA = bez krótkości - wariant /2/

3♣! = min., krótkość w ♠ (Otwierający z założenia ma 2+♣)

3! = min., krótkość w

3 = brak zainteresowania napiętą końcówką - "jestem słaby", rozrzucone honory

2BA! = 5.♠ i 4., 11/12 PC -  Sufler

3♣/(!) = 5. i wartości w licytowanym kolorze, bez krótkości, 11/12 PC, INV

3(♂) = > 4.♠ obok 4., na 13-15 PC, GF – wybierz 3BA lub kolor do gry na odpowiedniej wysokości - Sufler

3♠! = > 3BA, 4. na 13-15 PC,  skład różny od 3-4-3-3 (wtedy odpowiadamy 3)

3BA(!) = byłoby 4.♥ i 5.♠,  13-15 PC, ale z tą siłą i 5-4 w starszych pierwsza odpowiedź to 2♠Sufler

4♣/! = renons z 5. i 5. w drugim młodszym, 14/15 PC - Splinter

- bez 4.♠, a więc typu 3-5-(5-0)

4(♀) = 5. na 14/15 PC, do gry



Poprawiony: czwartek, 03 kwietnia 2014 18:41  

Zmiany w TRASERze

Zawrotka - doprecyzowanie
licytacji z układami 5-4

02-09-2013

Zmiany w otwarciu 1BA
Po supertransferze 2 karo

25-03-2013

Skończone otwarcie 1 karo
Kompletny Traser 

29-08-2012

Silny Otwierający licytuje po 1pik
swój kolor, 
co dalej? - zajrzyj
23-07-2012

Dodane przykłady po Zawrotce
i odpowiedzi 3trefle/karo - zajrzyj

18-07-2012

Prac nad otwarciem 1 karo
potrwają do końca lipca
18-07-2012


Menu użytkownika


Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.