strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start

Otwarcie 1karo - Odpowiedzi

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Otwarcie 1karo
Odpowiedzi
Po odpowiedzi 1kier
Po odpowiedzi 1pik
Wszystkie strony

Słysząc 1 od partnera spodziewajmy się więc albo ręki w dobrej sile (15-17 PC) albo słabszej, ale za to z 4. starszą lub niezrównoważonej, z dobrym longerem . W sumie ręka dość ofensywna.

Dalszą licytacja miejscami odbiega od przyjętych standardów.

         1♦      pas    ?   
       
              

PAS = z nieciekawym układem i niewielką (poniżej 7 PC) siłą

1/♠ = 4+ w kolorze; odpowiadamy tak nawet z ręką bardzo słabą, na długości 5+,

1BA = 7-10 PC bez 4./♠

pas = 12-14 PC, bez nadwyżek w składzie

2♣ = 12-14 PC, 4/5.-5.♣

2 = 12-15 PC i 5/6., sign-off

2/♠ = 16/17 PC, w zasadzie 4., bardziej jedbak en passant, inwit do 3BA

2BA = 16/17 PC, dobra ręka do BA, trzyma starsze, ale niekoniecznie  ♣

3♣ = 15-17 PC, 5.-4.♣, honory zgrupowane w kolorach młodszych

3 = 15-17 PC, dobry kolor 6+

2♣ (!) = 1) 5+♣ 10+PC 
                  2) przejściowe ok. 13 PC z fitem (czym się to różni od 3BA?)

  • słabsze niż po otwarciu 1♣, ale niekoniecznie - z większą siłą (13+PC) może mieć inny skład i ma charakter przejściowy;
  • w zasadzie GF z wyjątkiem wariantu 10-12 PC (wtedy w kolejnym okrążeniu licytujemy słabo 2BA lub z kolorem 6+♣ (powtarzamy ♣);
  • możliwa 4./♠!!!

2 = 12-14 PC, 5+

2/♠ = licytowana 4., nie precyzuje siły

2♠ (po 2) = 4.♠, brak 4., F1

2BA! = 5.♣, 10-12 PC

3♣ = 6+♣, 10-12 PC

3 = ok. 13 PC, en passant do 3BA, druga 4. starsza, ręka typu 4-3-3-3, INV

3/♠ (uzgodnienie) = słabe uzgodnienie, ok. 10/11 PC, INV

3! (po 2♠) = sztucznie uzgadnia ♠, IS

3BA = bilansowe, sign-off

2BA (!) = 12-14 PC,  bez 4. starszej a więc skład niezrównoważony, prawdopodobnie 6+

3♣ = 15-17 PC, 4+♣

3 = 15-17 PC, 5+

3/♠ ! = 15-17 PC, Splinter, min. 5-4 w młodszych, brak 4. starszej

Końcówka jest przesądzona, Otwierający nie wie tylko w jakim kolorze, bo 2♣ nie obiecuje ♣;
Otwierający nie ma już wiele do powiedzenia, to Odpowidajacy powinien wskazać, który kolor będzie grany i sprawdzić ew. wartości.
Najprościej zrobić to wprost - 4♣/ uzgadnia licytowany kolor i pyta o wartości [Kickback].

2 = 4+ bez 4./♠, 10+ PC

przy sile 13-15 PC brak singla w starszym, gdyż wtedy Odpowiadający skoczyłby na 3/♠/4♣ [Splinter] w pierwszym okrążeniu licytacji

2! = "mam krótkość", nie precyzuje siły ani koloru krótkości, nie wymaga zbytnich nadwyżek; wystarczy 5. i uroda karty

Odpowiadający, w zależności od siły, pyta o krótkość:

2♠! (relay) = słabe pytanie, z siłą 11-13 PC,

Otwierający ze słabą ręką może zaniechać zgłoszenia singla i wrócić na 3, z silną kartą licytuje singla naturalnie (2BA! – singiel ♠)

2BA! = mocne (14+PC), pytanie o singla, GF 

Otwierający ze słabą ręką licytuje kolor singla naturalnie, z silną licytuje sztuczne 3! po których następują cue-bidy

2♠! = 15-17 PC, pytanie o krótkość

2BA = brak singla i 13-15 PC

3♣///♠ = 17 PC i wartości w licytowanym kolorze (cue-bidy)

3BA = 15/16 PC bez nadwyżek układowych

3♣//♠! = licytowana krótkość i 10-12 PC

3 = 16+PC, IS

2BA = min., 12/13 PC, ręka dobra do BA, NF

3♣ = 5.♣ i 4., nie precyzuje siły, Odpowiadający z minimum licytuje 3, co jest NF

3 = 5+, 12-14 PC, ręka dobra do gry kolorowej, NF

3BA = ok. 14 PC, ręka silnie zorientowana do gry BA

2/♠ = 6+ w kolorze licytowanym na 13+PC

2BA = 11/12 PC w składzie 3-3-3-4

3♣ = blok, do 9 PC, z fitami 4+ w obu młodszych

3 = blokujące, 5-9 PC z fitem 4+

3/♠/4♣! = silny Splinter (13-15 PC)

3BA = 13-15 PC, układ zrównoważony bez 4./♠, ale zatrzymania w tych kolorach

4 = blokujące



Poprawiony: czwartek, 23 maja 2013 07:21  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.