strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Sezon 2012/2013 Przepisy Z Regulaminu DMP

Z Regulaminu DMP

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Najważniejsze dla nas postanowienia Regulaminu Drużynowych Mistrzostw Polski (DMP) 2012/2013. 

Pełny tekst regulaminu na stronie PZBS (tutaj...).

4. Rejestracja drużyn do rozgrywek

  1.  Każda drużyna zobowiązana jest na początku sezonu, do zgłoszenia (potwierdzenia) swego udziału w rozgrywkach dokonując rejestracji we właściwym terytorialnie WZBS.
    1.  Zgłoszenie winno zawierać:
      1.  Nazwę klubu zgłaszającego drużynę,
      2.  Nazwę, pod którą drużyna będzie występować w rozgrywkach,
      3.  Adres korespondencyjny (może być e-mail),
      4.  Wykaz graczy (min. 6) przewidzianych do gry wraz z numerem identyfikacyjnym PZBS zawodnika (z CEZARa),
      5.  Nazwisko kapitana drużyny,
      6.  Dokładne informacje o miejscu rozgrywania spotkań (w przypadku, gdy są rozgrywane pojedyncze mecze),
    2.  W przypadku zgłaszania zawodnika, który zmienia klub, należy oświadczyć, że zawodnicy zmieniający klub czynią to za wiedzą poprzedniego klubu i nie pozostawili nieuregulowanych zobowiązań wynikających z poprzedniej przynależności.

5. Ogólne ustalenia sportowe

  7. W rozgrywkach DMP nie obowiązują żadne ograniczenia systemowe z tym, że para grająca systemem sztucznym jest zobowiązana do posiadania przy sobie wypełnionej karty konwencyjnej (dwa egzemplarze), a w przypadkach spornych - na żądanie sędziego - może dostarczyć szczegółowy opis systemu licytacyjnego.

7.1 Para grająca Systemem Wysoce Sztucznym (SWS), winna podczas rejestracji drużyny dostarczyć kartę konwencyjną w wersji elektronicznej organizatorowi rozgrywek danego szczebla do wglądu wszystkich pozostałych kapitanów na ich życzenie.

7.2 Kapitan drużyny ma obowiązek uprzedzić kapitana (lub, w przypadku jego niedostępności, przedstawiciela) drużyny przeciwnej, że wystawia parę stosującą SWS. Termin powiadomienia (można to uczynić za pośrednictwem sędziego) ustala się na 20 minut przed rozpoczęciem gry. Opóźnienie obciąża konto drużyny wystawiającej parę grającą SWS przy ewentualnym przekroczeniu czasu gry.

8. Zawodnicy mają prawo zgłaszać na piśmie sędziemu nietypowe, wyjątkowe rozwiązania problemów w rozdaniach itp.

6. Prawo gry w drużynie

1. Prawo gry w drużynie mają zawodnicy zgłoszeni do rozgrywek i z opłaconą składką za rok kalendarzowy, w którym kończy się dany sezon.

1.1 Jeżeli zawodnik nie ma zapłaconej składki w bieżącym roku, ww. składka musi być zapłacona przed pierwszym meczem granym przez tego zawodnika.

1.2 Pozostali zawodnicy muszą mieć opłaconą ww. składkę nie później niż przed pierwszym ich meczem w nowym roku.

2. Pierwszy udział zawodnika w meczu którejkolwiek drużyny przypisuje go do tej drużyny i uniemożliwia przepisanie do innej drużyny w tym samym sezonie – z wyjątkiem sytuacji klubu mającego drużyny na różnych szczeblach rozgrywek.

3. Jeżeli klub posiada drużyny na różnych szczeblach DMP, to:

3.1 Zawodnik zgłoszony do drużyny ligi wyższej, który zagrał w meczu tej drużyny, nie może w danym sezonie uczestniczyć w rozgrywkach niższego szczebla.

3.2 Zawodnik zgłoszony do drużyny ligi niższej może uczestniczyć w rozgrywkach drużyny macierzystego klubu w lidze wyższej.

3.2.1 Jeśli grał w jednym zjeździe drużyny ligi wyższej (odpowiednio, w co najwyżej dwóch meczach, gdy rozgrywki są prowadzone są systemem pojedynczych spotkań) – może nadal występować w drużynie, do której został zgłoszony.

3.2.2 Przekroczenie powyższego limitu w drużynie wyższego szczebla skutkuje utratą prawa gry w drużynie ligi niższej (tej, w której był pierwotnie zgłoszony) oraz przeniesienie go do drużyny wyższego szczebla.

3.3 Przejście zawodnika pomiędzy drużynami tego samego szczebla w danym sezonie jest niedopuszczalne po wzięciu udziału w meczu.

4. Drużyna może zgłosić do gry dodatkowych zawodników. Zawodnik, który zagrał mecz powołany do gry w drużynie w trybie awaryjnym zostaje przypisany do tej drużyny.

5. W wyjątkowych przypadkach indywidualnych (np. zmiana miejsca zamieszkania) właściwy organizator rozgrywek może wydać zgodę na przerejestrowanie w trakcie sezonu na umotywowany wniosek zawodnika poparty przez poprzednią drużynę. W takiej sytuacji ewentualne punkty klasyfikacyjne przysługują zawodnikowi z tytułu gry tylko w nowej drużynie.

Poprawiony: wtorek, 04 grudnia 2012 13:27  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.