strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Droga zmian Koneser (2) - wywołanie kombinowane

Koneser (2) - wywołanie kombinowane

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Ten etap większość bardziej zaawansowanych graczy może z powodzeniem pominąć, a to dlatego, że jego tematyka jest im dobrze znana. Pora bowiem na wywołanie kombinowane.

Ta konwencja jest osadzona przede wszystkim w licytacji po otwarciach w kolor starszy. Po uzgodnieniu koloru na wysokości 2 Otwierający ma możliwość zainwitowania końcówki licytując:

  • relay (2♠/BA) - z dowolną krótkością (wywołanie) lub jako pytanie o krótkość,
  • nowy kolor (lub 2BA) - bez krótkości, z kolorem, w którym ma jakieś wartości i oczekiwałby uzupełnienia.

Drugi gracz uzyskuje tą drogą konkretne przesłanki do tego, aby poprzestać na częściówce (3/♠) lub dołożyć końcówkę.

Nie będę powtarzał tego, co łatwo można znaleźć na moich stronach - odsyłam zatem do artykułu, który jest tej konwencji poświęcony.

Jak widać, jest ona bardzo prosta. Co więcej, bywa też skuteczna. Oba te czynniki sprawiają, że cieszy się dużą popularnością.

Piszę o tym dlatego, że mechanizm wywołania kombinowanego jest stosowany również w innych sekwencjach (po innych otwarciach), w których uzgadniany jest kolor starszy, choćby nawet przez domniemanie.

To, jak często sięgniemy do omawianego rozwiązania, zależy od systemu, zaawansowania oraz zgrania danej pary. W każdym razie, w systemie, który tutaj będzie opisywany, te wątki pojawią się niejednokrotnie. 

Poprawiony: niedziela, 22 lutego 2015 16:14  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.