strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Droga zmian Koneser (8) - mamy oba starsze - Po transferze 1karo

Koneser (8) - mamy oba starsze - Po transferze 1karo

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Koneser (8) - mamy oba starsze
Po transferze 1karo
Po transferze 1kier
Gdy brak fitu
Wszystkie strony

A teraz sprawdźmy, jak sobie radzimy z powyższymi ustaleniami.

Odpowiedź 1 jest transferem i może oznaczać 4., przy czym:

  • nie wyklucza żadnego innego koloru 4-kartowego w sile do 15 PC,
  • nie wyklucza innego koloru 5-kartowego w sile do 15 PC.

Może oznaczać również 5., przy czym:

  • nie wyklucza koloru młodszego 4/5-kartowego w sile do 15 PC,
  • nie wyklucza 4/5.♠ przy sile do 4 PC.

* * * * *

Załóżmy, że Otwierający daje rebid 1 (przyjmuje transfer), co oznacza 3/4 fit i siłę do 14 PC.

1♣
 pas 
  1!
 pas 
1(!) pas ?

1♠ = 4/5.♠, słabe

1BA = 4. na 9/10 PC (na maksy)

2♣ = 4. i 5+♣, do gry (po prostu szukamy lepszego kontraktu)

2! = 1/ 4(5). i 4/5.♠ z krótkością - "zalicytuj swój kolor starszy", F1
             2/ 4. na 11/12 PC, INV

UWAGA: to nowe, ale bardzo obiecujące rozwiązanie, którego nie znajdziecie jeszcze w innym miejscach.

- może być nawet w sile forsingu do dogranej

- Otwierający zawsze licytuje kolor swojej 4. starszej - 2/♠

2 = 4. licytowana

PAS = do gry

2♠! = 1-4-4-4, INV

2BA = wariant /2/ - 4. na 11/12 PC, INV

3♣/! = oba starsze, krótkość, INV+

3 = 4-4 lub 5.♠ i 4. bez krótkości, GF

2♠ = 4. licytowana

PAS = do gry

2BA = wariant /2/ - 4. na 11/12 PC, INV

3♣/! = oba starsze (uzgadnia ♠), krótkość, INV+

3 = 4-4 bez krótkości, GF

3♠ = 5.♠ i 4. bez krótkości, GF

2(♂) = 5., do gry (zaporowe)

2♠(!) = 5.  [Kombinatka]
               
1/ nieznana krótkość, INV
                      2/ na 13-15 PC, słaby kolor atutowy, GF

2BA! = 5. i wartości w ♠, INV

3♣/! = 5. i wartości w licytowanym kolorze, INV

3(!) =  5-4-2-2 lub 4-4-(3-2) bez krótkości, INV/NF

3! = 5. i krótkość ♠ na 14/15 PC , 

3BA! = coś w rodzaju 2-4-(4-3) lub 3-4-(2-4) - "wybierz 3BA lub 4"

4♣/! = krótkość, 5., 14/15 PC, IS

4(♂) = 5., do gry

W tej wersji systemu licytacja została maksymalnie zbliżona do naturalnej. Wszystkie dwukolorówki na kolorach starszych z krótkością licytujemy przez forsujący rebid Odpowiadającego 2! W tym samym celu wykorzystamy kolor po ewentualnych interwencjach przeciwników.

Bez krótkości licytujemy inwitujące 3 (NF) lub przechodzimy przez sztuczne 2 (potem licytujemy kolor 5.). Kolorem uzgodnionym jest zawsze już wybrane 2/♠.

Zapamiętajmy: Po przyjęciu transferu przez Otwierającego rebid 2 Odpowiadającego jest sztucznym wywołaniem na kolory starsze.

* * * * *

Odpowiedź 1 może oznaczać 4.♠, przy czym:

  • wyklucza 4.,
  • nie wyklucza koloru młodszego 4-kartowego w sile do 15 PC,
  • nie wyklucza innego koloru 5-kartowego (także ) w sile do 15 PC.

Może oznaczać również 5.♠, przy czym:

  • wyklucza 4. ale nie wyklucza 5. w sile 5-15 PC
  • nie wyklucza koloru młodszego 4/5-kartowego.

* * * * *



Poprawiony: sobota, 28 marca 2015 18:23  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.