strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Droga zmian Koneser (8) - mamy oba starsze - Po transferze 1kier

Koneser (8) - mamy oba starsze - Po transferze 1kier

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Koneser (8) - mamy oba starsze
Po transferze 1karo
Po transferze 1kier
Gdy brak fitu
Wszystkie strony

Załóżmy, że Otwierający daje rebid 1♠ (przyjmuje transfer), co oznacza 3/4 fit i siłę do 14 PC.

1♣
 pas 
  1!
 pas 
1♠(!) pas ?

PAS = nie tyle nawet słaby, co bez widoków na dograną

1BA = 4.♠ na 9/10 PC (na maksy)

2♣ = 4. i 5+♣, do gry (szukamy lepszego kontraktu)

2! = 1/ 5. i 4/5.♠  - "zalicytuj swój kolor starszy", F1
            2/ 4.♠, INV (11/12 PC)


UWAGA: Nowe rozwiązanie!

- może być nawet w sile forsingu do dogranej

- Otwierający licytuje kolor swojej 4. starszej - 2/♠, a jeśli ma obie - 2♠

2 = 4.

PAS = do gry

2♠ = wariant /2/ - 4.♠ na 11/12 PC, INV

2BA = ....?

3♣/! = krótkość, INV+

3(♂) = 5. i 4.♠ bez krótkości, INV

2♠ = 4.♠

PAS = do gry

2BA = ....?

3♣/! = krótkość, INV+

3 = 5. i 4.♠ bez krótkości, INV

3♠(♂) = wariant /2/ - 4.♠ na 11/12 PC, INV

2(!) = 5.♠ i wartości w , INV

2♠() = 5.♠, do gry

2BA! = 5.  [Kombinatka]
               
1/ nieznana krótkość, INV
                      2/ na 13-15 PC, słaby kolor atutowy, GF

3♣/(!) = 5. i wartości w licytowanym kolorze, INV

3 =  4-5-2-2, INV

3♠ = 5.♠ na 13(14) PC, ale słaby kolor atutowy, INV   ?????????

3BA! = coś w rodzaju 4-2-(4-3) lub 4-3-(2-4) - "wybierz 3BA lub 4♠"

4♣//! = krótkość (renons) z 5.♠, 14/15 PC, IS

- czyli 5-(3-5-0) bez 5.♥ lub 5-0-4-4

4(♂) = 5.♠ - do gry

* * * * *

Przedstawione powyżej rozwiązania odbiegają od zasad opisanych na tych stronach w systemach PRESER/TRASER. Chodzi jednak o to, aby przy całej funkcjonalności były ono możliwie proste. Jak sądzę, oba postulaty są w tym przypadku spełnione.

* * * * *



Poprawiony: sobota, 28 marca 2015 18:23  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.