strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Droga zmian Koneser (10) - spotkanie z mocą - Metoda Szuflada

Koneser (10) - spotkanie z mocą - Metoda Szuflada

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Koneser (10) - spotkanie z mocą
Odpowiedź 1pik
Odpowiedż 1BA
Metoda Szuflada
Odpowiedź 2trefle
Odpowiedź 2karo
Odpowiedź 2kier
Odpowiedź 2pik
Odpowiedź 2BA
Wszystkie strony

Pomału przeszliśmy do odpowiedzi, których podstawowym znaczeniem jest transfer na kolor bezpośrednio wyższy lub - co nieco rzadziej się zdarza - silny kolor licytowany.

To mechanizm, który nazwałem Szufladą. Jego fragment zaobserwować można było juź w odpowiedzi 1BA, której podstawowe znaczenie to transfer na ♣.

Chociaż zajmujemy się teraz głównie rękami silnymi, to omówimy przy tej okazji także sekwencje dla rąk słabszych. Była już o tym mowa w poprzedniej części przy omawianiu rąk dwukolorowych (odpowiedź 2♣).

Zwracam uwagę na pewną prawidłowość w Szufladzie, która drugim rebidem uściśla rękę Odpowiadającego.

Załóżmy, że "x" to miano (kolor), "x+1" to miano wyższe itd.

1♣
 pas 
  2x!
 pas 
2x+1(!) pas ?

2♠! (po 2♣/) = 5+♣ i 5+

2BA = 6+x na 7/8 PC

3x-1 = 6+x na  9/10 PC

3x= 6+x na 11/12 PC

3BA(!) = 6. w kolorze odpowiedzi na 13-15 PC

Inne rebidy wskazywałyby ręce silne na kolorze odpowiedzi, ale mamy tutaj tak dużo możliwości, że warto je wykorzystać.

Przykładowo, po odpowiedzi 2 i przyjęciu przez Otwierającego transferu 2♠, rebidy Odpowiadającego 2BA, 3 i 3 określają różne ręce na 6+♠ (odpowiednio 7/8, 9/10 i 11/12 PC). Wolne pozostają odzywki 3♣ i 3, którym można nadać szczególne znacznie, niekoniecznie związane z rękami silnymi na 6+, jeśli takie rozwiązanie ocenimy jako bardziej przydatne. I tak właśnie zrobimy.

Odnotujmy też, że omówiona wyżej licytacja po odpowiedzi 1BA zawiera bardzo podobne rozwiązania, trochę tylko zmodyfikowane.



Poprawiony: czwartek, 12 listopada 2015 19:54  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.