Spis treści |
---|
Po odpowiedzi 1karo [5] |
Słaby z fitem |
Słaby bez fitu |
Silny z fitem |
Silny bez fitu - 1pik |
Silny bez fitu - 1BA |
B.silny |
Wszystkie strony |
Omawiany jest tutaj wariant odpowiedzi 1♦, jako transfer z 5.♥ w sile do 15 PC.
Może on zawierać ręce z 4/5.♠, ale tylko bardzo słabe (0-4 PC). Z silniejszymi w tym składzie dajemy transfer na ♠ (1♥), co omówimy w innym miejscu.
* * * * *
Rebidy Otwierającego:
- z siłą 12-14 PC i 3/4- fitem Otwierający przyjmuje transfer na wys. 1,
- z siłą 15-17 PC i 4- fitem Otwierający przyjmuje transfer na wys. 2,
- z siłą 18+PC i 3+fitem Otwierający licytuje pytanie 2♦,
- z siłą 12-14 PC i bez fitu Otwierający licytuje 2♣,
- z siłą 15-17 PC i bez 4-fitu Otwierający licytuje 1♠ (z 4.♠) lub 1BA,
- z siłą 18+PC i bez fitu Otwierający licytuje 2♦ lub wyżej.
* * * * *
Przyjęcie przez Otwierającego transferu 1♦ (zalicytowanie 1♥) zapewnia, że kolor został uzgodniony, bo Otwierający ma 3/4-fit ♥, a siłę 12-14 PC.
(pas) | 1♣ | pas | 1♦! |
pas | 1♥(!) | pas | ? |
PAS = słaba, nieukładowa ręka
2♦! = wieloznaczne, w tym słabe 5.♥, F1
2♥ ® = automat
PAS = wariant /1/ - Odpowiadający jest słaby
2♥(♂) = 5.♥, słaby kolor atutowy bez krótkości, INV
2♠! = 5.♥ [Kombinatka]
1) nieznana krótkość, INV
2) na 13-15 PC, słaby kolor atutowy, GF
...
3♣/♦(!) = 5.♥ i wartości w licytowanym kolorze, INV
...
4♥(♂) = 5.♥, do gry
* * * * *
Jeśli Otwierający z siłą 12-14 PC nie ma 3/4-fitu ♥, to musi mieć 2.♥ i 4.♠. Licytuje wówczas 2♣.
Odzywka ta precyzyjnie definiuje jego rękę na 4-2-3-4 (z 5.♣ otworzyłby 2♣). W tej sytuacji Odpowiadający ma wszystkie informacje aby zalicytować kontrakt ostateczny lub zainwitować końcówkę.
(pas) | 1♣ |
pas | 1♦! |
pas | 2♣(!) | pas |
? |
PAS = do gry
2♦/♥/♠/BA = do gry
- Odpowiadający może mić 4/5.♠ w sile do 4 PC
3♣/♦/♥ = uzgadnia kolor, INV
3BA/4♥ = do gry
* * * * *
Otwierający z siłą 15-17 PC i 4-fitem ♥ uzgadnia ten kolor nieekonomicznie podnosząc licytację na 2♥. Uzgodnienie nie wyklucza 4.♠, ale to nie ma już większego znaczenia.
Odpowiadający może sPASować, zainwitować, zapowiedzieć końcówkę, albo próbować zainteresować Otwierającego grą premiową. Pamiętajmy, że jego siła może sięgać nawet 15 PC.
(pas) | 1♣ |
pas |
1♦! |
pas | 2♥ |
pas | ? |
PAS = słaba ręka
2♠! ® = Kombinatka
1) krótkość w bocznym kolorze, INV
2) słaby kolor atutowy, GF
3) krótkość w bocznym kolorze, IS
...
3♣/♦(!) = 4/5.♥ i wartości w licytowanym kolorze, brak krótkości, INV
...
4♣/♦(!) = que-bid honorowy, IS
4♥ = do gry
* * * * *
Otwierający z większą siłą (15-17 PC) nie przyjmuje transferu na wys. 1, wskazując na nadwyżki rebidami 1♠ (z 4.♠) lub 1BA.
(pas) | 1♣ |
pas |
1♦! |
pas | 1♠ |
pas | ? |
....
2♦! => 5.♥, F1
...
* * * * *
Bez 4. starszej Otwierający licytuje 1BA. Nadal jest spora szansa na to, że ma 3.♥.
(pas) | 1♣ |
pas |
1♦! |
pas | 1BA |
pas | ? |
...
2♦! => 5.♥, F1
.....
* * * * *
Jeżeli Otwierający ma b.silną rękę(18+PC) i fit ♥, to licytuje sztuczny rebid 2♦!. W ten sposób pyta o siłę ręki i jakość transferowanego koloru. Nie obiecuje jednak w 100% fitu.
Bez fitu Otwierający ma możliwość zalicytowania swojego koloru lub BA, na różnej wysokości.
(pas) | 1♣ |
pas | 1♦! |
pas | ? |
2♦! = Zawrotka
2♠= 5.♠, 18/19 PC
2BA = 18/19 PC bez 3-fitu ♥ i bez 4.♠ (z 4. dajemy rebid 1♠), może być z 5/6. młodszą, NF
PAS = do gry
3♠! => 3BA, sign-off
3♣/♦ = 5+licytowana, 20/21 PC
3♥ = bardzo silnie uzgadnia ♥ - "zalicytuj końcówkę już z jednym A lub K", INV+
- nie warto nadużywać tego rozwiązania, gdyż można przejść przez Zawrotę, jednak jej wadą w tej sekwencji jest to, że b.słaby Odpowiadający zajmie kolor licytując 2♥
PAS = bez wartości
3♠/4♣/♦! = cue-bid
3BA! = wartości w obu młodszych
4♥ = słaby, do gry
inne = cue-bidy
3♠ = 6+♠, bez fitu ♥, 20/21 PC, INV
3BA = do gry
* * * * *
« poprzednia |
---|