strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Detale Po odpowiedzi 1karo [5]

Po odpowiedzi 1karo [5]

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Po odpowiedzi 1karo [5]
Słaby z fitem
Słaby bez fitu
Silny z fitem
Silny bez fitu - 1pik
Silny bez fitu - 1BA
B.silny
Wszystkie strony

Omawiany jest tutaj wariant odpowiedzi 1, jako transfer z 5. w sile do 15 PC.

Może on zawierać ręce z 4/5.♠, ale tylko bardzo słabe (0-4 PC). Z silniejszymi w tym składzie dajemy transfer na ♠ (1), co omówimy w innym miejscu.

* * * * *

Rebidy Otwierającego:

  • z siłą 12-14 PC i 3/4- fitem Otwierający przyjmuje transfer na wys. 1,
  • z siłą 15-17 PC i 4- fitem Otwierający przyjmuje transfer na wys. 2,
  • z siłą 18+PC i 3+fitem Otwierający licytuje pytanie 2,
  • z siłą 12-14 PC i bez fitu Otwierający licytuje 2♣,
  • z siłą 15-17 PC i bez 4-fitu Otwierający licytuje 1♠ (z 4.♠) lub 1BA,
  • z siłą 18+PC i bez fitu Otwierający licytuje 2 lub wyżej.

* * * * *

Przyjęcie przez Otwierającego transferu 1 (zalicytowanie 1) zapewnia, że kolor został uzgodniony, bo Otwierający ma 3/4-fit , a siłę 12-14 PC. 

(pas) 1♣  pas   1!  
pas 1(!) pas ?

PAS = słaba, nieukładowa ręka

2! = wieloznaczne, w tym słabe 5., F1

2 ® = automat

PAS = wariant /1/ - Odpowiadający jest słaby

2(♂) = 5., słaby kolor atutowy bez krótkości, INV 

2♠! =  5.♥  [Kombinatka]
              1) nieznana krótkość, INV
                  2) na 13-15 PC, słaby kolor atutowy, GF 

2BA! ® = pytanie

3♣//! = 11/12 PC i licytowana krótkość (3 = krótkość ♠) 

3BA = 5. na 15(14) PC, słaby kolor atutowy - "PASuj lub zalicytuj 4"

3 = brak zainteresowania dograną

3BA = wariant /2/

...

3♣/(!) = 5. i wartości w licytowanym kolorze, INV

...

4(♂) = 5., do gry


* * * * *

Jeśli Otwierający z siłą 12-14 PC nie ma 3/4-fitu , to musi mieć 2. i 4.♠. Licytuje wówczas 2♣.  

Odzywka ta precyzyjnie definiuje jego rękę na 4-2-3-4 (z 5.♣ otworzyłby 2♣). W tej sytuacji Odpowiadający ma wszystkie informacje aby zalicytować kontrakt ostateczny lub zainwitować końcówkę.

(pas)  1♣ 
 pas  1!
pas 2♣(!)  pas
?

PAS = do gry

2//♠/BA = do gry

- Odpowiadający może mić 4/5.♠ w sile do 4 PC

3♣// = uzgadnia kolor, INV

3BA/4 = do gry


* * * * *

Otwierający z siłą 15-17 PC i 4-fitem uzgadnia ten kolor nieekonomicznie podnosząc licytację na 2. Uzgodnienie nie wyklucza 4.♠, ale to nie ma już większego znaczenia.

Odpowiadający może sPASować, zainwitować, zapowiedzieć końcówkę, albo próbować zainteresować Otwierającego grą premiową. Pamiętajmy, że jego siła może sięgać nawet 15 PC.

(pas)   1♣ 
 pas 
 1!  
pas 2
pas ?

PAS = słaba ręka

2♠! ® = Kombinatka
             1) krótkość w bocznym kolorze, INV
                  2) słaby kolor atutowy, GF  
                      3) krótkość w bocznym kolorze, IS  

2BA! ® = pytanie

3♣//! = licytowana krótkość (3 = krótkość ♠, tylko słabe), INV 

- 3♥ nie może być silne, bo grozi PAS

PAS/3/4 = werdykt Otwierającego

- każda zapowiedź Odpowiadającego oznacza wariant /3/ 

3♠! = krókość, wariant /3/, IS

3BA = 4. i słaby kolor atutowy - "PASuj lub zalicytuj 4", NF  

3 = brak zainteresowania dograną, jestem słaby

...

3♣/(!) = 4/5. i wartości w licytowanym kolorze, brak krótkości, INV

...

4♣/(!) = que-bid honorowy, IS

4 = do gry



* * * * *

Otwierający z większą siłą (15-17 PC) nie przyjmuje transferu na wys. 1, wskazując na nadwyżki rebidami 1♠ (z 4.♠) lub 1BA.

(pas)   1♣ 
 pas 
 1!  
pas 1♠
pas ?

....

2! => 5., F1

2 = 2/3.

PAS = słaba ręka

2♠! = Kombinatka, INV

2BA! ® = zainteresowanie

3♣//! = krótkość (3 = krótkość ♠), INV

3BA = 5., słaby kolor, GF

3(!) = tylko 2. i min. siły

3BA = tylko 2., ale max. siły

2BA = bez 3.♠, INV

3♣/! = wartości, INV

3(!) = wartości w ♠, INV

3♠! = > 3BA, GF

2♠(!) = krótkość , 4-1-3-5

2BA(!) = krótkość , 4-1-2-6

...


* * * * *

Bez 4. starszej Otwierający licytuje 1BA. Nadal jest spora szansa na to, że ma 3..

(pas)   1♣ 
 pas 
 1!  
pas 1BA
pas ?

...

2! => 5., F1

- nie wyklucza 4.♠ z bardzo słabą ręką

2 = 2/3. - do koloru

PAS = bez widoku na końcówkę

2♠! ® = wywołanie z krótkością -  to też Kombinatka!, INV

2BA! ® = automat

3♣//! = krótkość licytowana (3= krótkość ♠), w zasadzie z 3., INV

PAS/3/4 = werdykt Otwierającego

- każda zapowiedź Odpowiadającego oznacza wariant /3/ 

3 = bez entuzjazmu, także z 2., sign-off

3BA = 2., nadwyżki siły

2BA = 5., bez krótkości, INV

3 = 5. i słaby kolor atutowy, bez krótkości, INV

3BA = 5. bez krótkości, GF

2♠(!) = 3.♠, krótkość 

- na wypadek, gdyby Odpowiadający miał 4.♠ z bardzo słabą ręką (do 4 PC)

2BA(!) = min. 10-kart w kolorach młodszych (6+♣), graniczna ręka to 2-1-4-6


.....


* * * * *

Jeżeli Otwierający ma b.silną rękę(18+PC) i fit , to licytuje sztuczny rebid 2!. W ten sposób pyta o siłę ręki i jakość transferowanego koloru. Nie obiecuje jednak w 100%  fitu.

Bez fitu Otwierający ma możliwość zalicytowania swojego koloru lub BA, na różnej wysokości.

(pas)  1♣ 
 pas  1!
pas ?

2! = Zawrotka

2= 5.♠, 18/19 PC

2BA = 18/19 PC bez 3-fitu i bez 4.♠ (z 4. dajemy rebid 1♠), może być z 5/6. młodszą, NF

PAS = do gry

3♠! => 3BA, sign-off

3♣/ = 5+licytowana, 20/21 PC

3 = bardzo silnie uzgadnia - "zalicytuj końcówkę już z jednym A lub K", INV+

- nie warto nadużywać tego rozwiązania, gdyż można przejść przez Zawrotę, jednak jej wadą w tej sekwencji jest to, że b.słaby Odpowiadający zajmie kolor licytując 2♥

PAS = bez wartości

3♠/4♣/! = cue-bid

3BA! = wartości w obu młodszych

4 = słaby, do gry

inne = cue-bidy

3♠ = 6+♠, bez fitu , 20/21 PC, INV

3BA = do gry

* * * * *

Poprawiony: niedziela, 19 kwietnia 2015 20:48  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.