strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Detale Po odpowiedzi 1karo [2]

Po odpowiedzi 1karo [2]

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Po odpowiedzi 1karo [2]
Słaby z fitem
Słaby bez fitu
Silny z fitem
Silny bez fitu
Bardzo silny
Wszystkie strony

Odpowiadający 1 ma 4. w sile do 15 PC.

W omawianym wariancie może mieć 4.♠ ale nie ma 5+ młodszej.

Nie ma również składu 3-4-3-3 w sile 13-15 PC, z którym odpowiada się 3!

* * * * *

Rebidy Otwierającego:

  • z siłą 12-14 PC i 3/4- fitem Otwierający przyjmuje transfer na wys. 1,
  • z siłą 15-17 PC i 4- fitem Otwierający przyjmuje transfer na wys. 2,
  • z siłą 18+PC i 3+fitem Otwierający licytuje pytanie 2,
  • z siłą 12-14 PC i bez fitu Otwierający licytuje 2♣,
  • z siłą 15-17 PC i bez 4-fitu Otwierający licytuje 1♠ (z 4.♠) lub 1BA,
  • z siłą 18+PC i bez fitu Otwierający licytuje 2 lub wyżej.

* * * * *

Przyjęcie przez Otwierającego transferu 1 (zalicytowanie 1) oznacza 3/4-fit i siłę 12-14 PC. 

Pamiętajmy, że Otwierający nie ma rąk zrównoważonych bez 4. starszej (z takimi rękami otwiera 1BA), ani rąk typu (1-3)-4-5 lub x-x-x-6+ (wtedy otwiera 2♣). Jeśli ma tylko 3. to musi mieć 4.♠, bo otwarcie 1♣ w tej sile zapewnia 4. starzszą.

(pas) 1♣  pas   1!  
pas 1(!) pas ?

PAS = słaba, nieukładowa ręka

1♠ = 4. i 4/5.♠, słabe, NF

- poszukiwanie lepszej częściówki (Otwierający może mieć tylko 3.♥)

PAS = mam 4.♠

2 = mam 4., do gry

1BA! = 4., konstruktywne sign-off (9/10 PC)

...

2! = 4. i 4.♠, INV

2 ® = automat

- Otwierający przyjął transfer, więc ma 3/4.♥

2♠ = wariant /2/ - 4.♠, INV

PAS = 4.♠, dół otwarcia

2BA(!) = wartości w , średnia ręka, nie mówi, który kolor uzgadnia

- Odpowiadający wybiera wysokość kontraktu, Otwierający wybiera miano

3(!) = "chcę grać częściówkę"

PAS/3♠ = wybór koloru do gry

4(!) = "chcę grać końcówkę"

PAS/4♠ = wybór koloru do gry

3♣(!) = wartości w ♣, średnia ręka, nie mówi, który kolor uzgadnia

3/4(!) = wybór wysokości kontraktu

PAS/3/4♠ = wybór koloru do gry

3! = krótkość , nie mówi, który kolor uzgadnia

3/4(!) = wybór wysokości kontraktu

PAS/3/4♠ = wybór koloru do gry

3 = 4., słabość, do gry

3♠ = uzgadnia ♠, średnia ręka, INV

4/♠ = do gry

....

3(♂) = 4. i 4.♠, GF

3♠! = > 3BA, 4.,  skład różny od 3-4-3-3 - "wybierz 3BA lub 4"

...


* * * * *

Jeśli Otwierający zaicytuje 2♣ (12-14 PC w składzie 4-2-3-4), to Odpowiadajacy ma wszystkie informacje aby zalicytować kontrakt ostateczny lub zainwitować końcówkę.

(pas)  1♣ 
 pas  1!
pas 2♣(!)  pas
?

PAS = do gry

2//♠/BA = do gry

3♣///♠ = uzgadnia kolor, INV

3BA/4/♠ = do gry


* * * * *

Jeśli Otwierający z siłą 15-17 PC i 4-fitem uzgodni kolor Odpowiadającego podnosząc licytację na 2...

(pas)   1♣ 
 pas 
 1!  
pas 2
pas ?

PAS = słaba ręka

2♠! ® = Kombinatka
             1) krótkość w bocznym kolorze, INV
                  2) słaby kolor atutowy, GF  
                      3) krótkość w bocznym kolorze, IS  

2BA! ® = pytanie

3♣//! = licytowana krótkość (3 = krótkość ♠, tylko słabe), INV 

- 3 nie może być silne, bo grozi PAS

PAS/3/4 = werdykt Otwierającego

- każda zapowiedź Odpowiadającego oznacza wariant /3/ 

3♠! = krókość, wariant /3/, GF 

3BA = 4. i słaby kolor atutowy - "PASuj lub zalicytuj 4", NF  

3 = brak zainteresowania dograną, jestem słaby

...

3♣/(!) = 4. i wartości w licytowanym kolorze, brak krótkości, INV

3(♂) = 4., słaby kolor atutowy, INV  

3♠! => 3BA,  propozycja kontraktu

4♣/(!) = que-bid honorowy, krótkość, IS

4 = do gry


* * * * *

Jesli Otwierający nie ma 4-fitu, ale siłę 15-18 PC, to nie przyjmuje transferu, ale licytuje 1♠ (z 4.♠) lub 1BA.

(pas)   1♣ 
 pas 
 1!  
pas 1♠
pas ?

PAS = 3/4-fit ♠ bez szans na końcówkę

1BA = do gry

Ponieważ Odpowiadający może mieć nawet 5.♦, Otwierający z 3.♦ może spróbować uzgodnić ten kolor, pod warunkiem jednak, że ma też 3.♥. Bez 3.♦ może uzgodnić wprost kolor Odpowiadającego - 2♥.

2(!) = 3. i 3., tj. 4-3-3-3

2 = 3. bez 3. do gry

2♣ = 4+♣, do gry

...

2(!) = > BA, INV

2♠(♂) = z fitem ♠, 6/7 PC, INV

2BA! = z fitem - Kombinatka
             1) krótkość w bocznym kolorze, INV
                  2) słaby kolor atutowy, GF  
                      3) krótkość w bocznym kolorze, IS  

3♣! ® = pytanie

3/! = licytowana krótkość (3 = krótkość ♣), INV+ 

- Otwierający licytuje do wariantu /1/

PAS/3/4 = werdykt Otwierającego

- każda zapowiedź Odpowiadającego oznacza wariant /3/ 

3! = krókość ♣, wariant /3/ (Odpowiadający ma przecież 4.), IS  

3♠ = z fitem ♠, słaby kolor atutowy, INV

3BA = 4. i słaby kolor atutowy - "PASuj lub zalicytuj 4", NF  

3 = brak zainteresowania dograną, jestem słaby

3♣//! = 4. i wartości w licytowanym kolorze, brak krótkości, INV

3♠! = > bez fitu ♠, 3BA

3BA! = fit ♠, IS

- w zasadzie powinno obiecywać wysokie honory w obu młodszych i ostrzegać przed słabym kolorem ♥

4♣//! = que-bidy honorowe , 4.♠, IS

- brak krótkości, z którymi przechodzimy przez 2BA

4♠ = do gry

* * * * *

Bez 4. starszej Otwierający licytuje 1BA.

(pas)   1♣ 
 pas 
 1!  
pas 1BA
pas ?

PAS = bez szans na końcówkę

2♣ = 4.♣, do gry

2 = 4/5.♠ i 4. - "zagrajmy na 7 atutach", słabe

- z 3.♠ Otwierający zawsze wybiera 2♠

2♠! = > BA, INV

...

3 = 4. i 4.♠ - "zagrajmy na 7 atutach lub 3BA", INV

3♠! = > 3BA, GF

...


* * * * *

Jeżeli Otwierający ma b.silną rękę(18+PC) i fit , to licytuje sztuczny rebid 2!. W ten sposób pyta o siłę ręki i jakość transferowanego koloru. Nie obiecuje jednak w 100%  fitu.

Bez fitu Otwierający ma możliwość zalicytowania swojego koloru lub BA, na różnej wysokości.

(pas)  1♣ 
 pas  1!
pas ?

2! = Zawrotka

2= 5.♠, 18/19 PC

2BA = 18/19 PC bez 3-fitu i bez 4.♠ (z 4. dajemy rebid 1♠), może być z 5/6. młodszą, NF

Wariant starszy, bardziej skomplikowany, zawarty jest w opisie otwarcia 1♣

PAS = bez szans, albo z niewielkimi  szansami na końcówkę

3♠! => 3BA, sign-off

...

3♣/ = 5+licytowana, 20/21 PC

3 = bardzo silnie uzgadnia - "zalicytuj końcówkę już z jednym A lub K", INV+

- nie warto nadużywać tego rozwiązania, gdyż można przejść przez Zawrotę, jednak jej wadą w tej sekwencji jest to, że b.słaby Odpowiadający zajmie kolor licytując 2♥

PAS = bez wartości

3♠/4♣/! = cue-bid

3BA! = wartości w obu młodszych

4 = słaby, do gry

inne = cue-bidy

3♠ = 6+♠, bez fitu , 20/21 PC, INV

3BA = do gry

* * * * *

Poprawiony: niedziela, 19 kwietnia 2015 20:28  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.