strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Odpowiedzi na 1trefl Odpowiedź 1pik - Po przyjęciu transferu

Odpowiedź 1pik - Po przyjęciu transferu

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)
Spis treści
Odpowiedź 1pik
Po przyjęciu transferu
Po rebidzie 2trefle
Po rebidzie 2karo
Wszystkie strony

* * * * * *

Z siłą do 17 PC Otwierający przyjmuje transfer licytując 1BA.

(pas)  1♣ 
 pas
 1!  
pas 1BA pas
?

2♣(!) = 4.♣ i 5., b. słabe (z 5+♣ zalicytujemy 1BA>2♣)

2! = >  (3. - "krótki transfer"), 9/10 PC, nie wyklucza 3.♠, INV

Nie rezygnujemy z uzgodnienia 4. starszej wychodząc z założenia, że przy podziale atutów 3:3 u przeciwników przyda nam się zawsze dodatkowe zatrzymanie.
Stosujemy coś, co nazwałem "krótkim transferem" - na 3-kartowy starszy kolor .

2(!) = 4. do koloru, 12-14 PC, do gry

2♠ = 4.♠ i brak 4., 12-14 PC, NF

- przy sile 12-14 PC Otwierający musi mieć 4. starszą!

2BA = "ale nie mam 3.♠", do gry

- ręka typu 2-3-4-4 lub 2-3-5-3

PAS = Otwierający nie ma 5.♣, bo ma 4.♠

3♣ = 5.♣, do gry

- Otwierający musi mieć 4-3-3-3

2BA = bez 4. i bez 5.♣ 15 PC, NF

- Odpowiadający może dorzucić 3BA

3♣ = 5+♣ w sile 15(16) PC,NF

- przy tej sile Otwierający nie musi mieć 4. starszej

3! = 4. na 15 PC i jakieś wartości, INV

3 = 4. i "brzydkie" 16 PC, INV

3BA/4 = 17(16) PC, do gry

2! = > ♠ (3.♠ - "krótki transfer"), 9/10 PC, wyklucza 3., INV

Odpowiadający ma rękę typu 3-2-4-4 lub 3-2-(5-3) lub 3-1-(5-4)

2♠(!) = 4.♠ do koloru, 12-14 PC

2BA = brak 4.♠ i 5.♣, 12-14 PC, do gry

Otwierający ma rękę typu 3-4-3-3 lub 3-4-3-4, bo z tą siłą musi mieć 4.♥

PAS/3♣ = werdykt, do gry

3♣ = 5+♣ w sile 15(16) PC,NF

- przy tej sile Otwierający nie musi mieć 4. starszej

3/! = 4.♠ na 15 PC i jakieś wartości, INV

3♠ = 4.♠, "brzydkie" 16 PC, INV

3BA/4♠ = 17(16) PC, do gry

2♠! = 4.♣, i 5., 9/10 PC

- skład niezrównoważony bez 3. starszej, ręka typu 2-2-5-4  (z 5.♣ licytujemy 3♣)

2BA = do 14(15) PC, do gry

3♣ = 4.♣ do 14(15) PC, do gry

3BA = 16/17 PC, do gry

2BA = 11/12 PC, INV

- bez 4. starszej 3-3-(3-4) lub bardziej niezrównoważony, do 5-4 w młodszych

3♣// = 5.♠ i 4+ licytowana, 16+PC

3♠ = silny wariant odpowiedzi - 5.♠ na 18+PC

3BA = minimum bez 3-fitu ♠, coś w rodzaju 2-4-3-4

4♣//! = cue-bid uzgadniajacy ♠

3BA = 5.♠, 16/17 PC, NF

3BA(!) = 5.♠, 16/17 PC

4♣// = cue-bid, silnie uzgadnia ♠, IS

4♠ = min. z fitem




Poprawiony: środa, 15 kwietnia 2015 18:36  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.