strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Moje systemy Nasz GRAND MASTER Otwarcie 1pik - NGM

Otwarcie 1pik - NGM

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Licytacja po otwarciu 1 w opracowaniu opartym o opis systemu Grand Master z książki Krzysztofa Jassema "Wspólny Język 2015".

* * * * *

Przedziały siły dla tego otwarcia to 12-17 PC po partii i 10-17 PC przed partią.
O
dpowiednio, przedziały: słaby, to 12-14 PC i 10-13 PC oraz silny, to 15-17 PC i 14-17 PC.
W dalszej części, aby skrócić opis, będziemy stosowali oznaczenie dwuwariantowe, np. 12-14/10-13 PC.

1
pas
?

1BA = 7-11 PC bez fitu / 3-7 PC z 3-fitem

po partii

- wysoka górna granica siły (11 PC), więc dla wielu rąk Otwierającego (głównie z przedziału 14/15-17 PC) istnieje potencjalna szansa na końcówkę; dalsza licytacja podporządkowana jest temu celowi.

Propozycje:

PAS/2 = minimum

2♣//(!) = 3+licytowany (4+), 14-17 PC, NF

PAS/2 = min. do gry

2 (po 2♣/) = 4+, 8/9 PC

2BA = inne 8/9 PC, NF

3♣// = 4+licytowany, 8/9 PC

3BA = 10/11 PC, do gry

2BA = 16/17 PC

3♣/ = 5. licytowana, 16/17 PC

3 = 5+♠ i 5., 14/15 PC

3 = 6. kolor przestrzelony, 16/17 PC

4 = 5+♠ i 5., 16/17 PC

4 = 6. ładny kolor, 16/17 PC przykład

przed partią (3-7 PC z 3-fitem)

- praktycznie bez szans na końcówkę, decyzja do jakiej wysokości licytować w całości spoczywa na Otwierającym.

- takie założenie każe szukać innych rozwiązań dla rąk z przedziału 7-11 PC bez fitu w kolorze otwarcia.

Czy jesteśmy do tego przygotowani? Rozwiązaniem jest propozycja sformułowana w kolejnej zakładce...

Rozwiązanie polega na nadaniu innego znaczenia odpowiedzi 1BA i odpowiedziom wyższym.
Wykorzystany w nim został mechanizm opisany na tych stronach w konwencji Szuflada.

1BA! = 1/ 5+♣ słabe,
________
2/
4+ i 4. słabe lub
___________
3/
3-7 PC z 3-fitem ♠, NF

- ogólnie słabizna zorientowana na 

PAS = bez widoków na lepszy kontrakt (krótkie ♣)

2♣(!) = 3+ do koloru

PAS/PAS/2♠ = odpowiednio do ww. wariantów

2/ = 4+ licytowana bez 3.♣, 15-17 PC lub słabszy układ

2♠ = powrót na kolor otwarcia zawsze oznacza wariant /3/ b. słaby z fitem 

2♠ = 6.♠, raczej bez 3.♣ i karty na 2/

2♣(!) => 2, 1/ 5+ słabe,
____________
2/
4., lepsze niż lub
_______________
3/
5+♣ na 10+PC, także z fitem , F1

- ogólnie słabe na  lub lepsze ręce poszukujące szans w  lub ♣, a nawet w 3BA

2(!) = do koloru

PAS = wariant /1/

2 = wariant /2/, NF

2♠ = wariant /3/ 5+ z fitem ♠, 10(11) PC

2BA = 5+ na 10/11 bez fitu ♠, NF

3♣ = 5+♣ na 12+PC bez fitu ♠, GF

3/! = Splinter, wariant /3/ na ♣ z fitem ♠, F1

3♠ = wariant /3/ 5+ z fitem ♠, 11(12) PC

4♠ = do gry, wariant /3/ - 5+ z fitem ♠

2 = 5.♠ i 4+ licytowana bez 3., 15-17 PC

2♠ = 6.♠, raczej bez 3. i karty na 2

przykład przykład przykład

2(!) => 2, 1/ 5+ słabe lub
____________
2/
5+
na 10+PC, także z fitem , F1

- wariant ze słabym longerem  zawsze może się przydać, potem już tylko lepiej

2 (!) = do koloru

PAS = wariant /1/

2♠ = wariant /2/ 5+ z fitem ♠, F1

2BA = 5+♣ na 10/11 bez fitu ♠, NF

3♣ = 5+♣ na 12+PC bez fitu ♠, GF

2♠ = do 14 PC bez fitu

2BA = 15-17 PC bez fitu

3 (!) = 4-fit , 15-17 PC

2 = 5+ na 10+ PC

2♠ = dół otwarcia 12-14/10-13 PC, nic o

2BA = (14)15-17 PC bez fitu

3♣/! = Splinter z fitem

3 = fit , (14)15-17 PC

itd..

2♣ = 10+PC, F1

2/ = 4+/, 12-14/10-13 PC

2♠6., 10-12 PC przykład

2BA = (14)15-17 PC

3♣ = 3+fit ♣ i dolny przedział siły, NF

3! = Splinter z fitem

210+PC, F1

2 = 4+, 12-14/10-13 PC

2♠6.♠, 10-12 PC

2BA = 15-17/14-17 PC zatrzymanie ♥

- różnica pomiędzy 2BA i 3♣ powinna leżeć w zatrzymaniu ♥

3♣(!) = obawa o zatrzymanie ♥

3 = fit , min., NF przykład

210+PC, F1


2♠ = 5+ min. otwarcia

2BA = góra, mogą być 3.

3BA! = Splinter w młodszy z 3-fitem 

4♣! = pyta

4♣/! = Splinter z 4-fitem

2♠! = 6-10/8-11 PC (przed partią słabszy fit przełożony do 1BA)

2BA(!) = inwit z fitem 

2BA! = inwit ogólny z fitem 

- siła inwitu zależna od minimalnej siły otwarcia i pozycji, na której licytuje Odpowiadający - 11/12 PC / 12/13 PC

3♣//!inwit z krótkością w kolorze licytowanym

3♣! blok-inwit, niezłe podniesienie z 4-fitem

3! = 4-fit i dowolna krótkość, słaby (9-12 PC)

3! = wskaż krótkość

3♠/BA/4/! = krótkość (3BA - krótkość )

3♠ = minimum, NF

3! Splinter 

3 = blok

3BA/4! = Splintery (3BA na )

4! = bilansowe podniesienie 

4 = do gry

4 = blokujące podniesienie 


Poprawiony: sobota, 20 sierpnia 2022 19:27  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.