Licytacja po otwarciu 1♦ w opracowaniu opartym o opis systemu Grand Master z książki Krzysztofa Jassema "Wspólny Język 2015".
* * * * *
1♦ otwieramy z 5+♦, z wyłączeniem rąk na otwarcie 1BA i w dwukolorówkach ze starszymi.
Przedziały siły dla tego otwarcia to 12-17 PC po partii i 10-17 PC przed partią (przykład).
Odpowiednio, przedziały: słaby, to 12-14 PC i 10-13 PC oraz silny, to 15-17 PC i 14-17 PC.
Uwaga:
Silniejszy przedział w wersji słabszej obejmuje 14 PC, które może zawierać ręce zrównoważone. Należy to uwzględnić w dalszej licytacji Otwierającego, gdyż w silniejszym przedziale powinny być ręce nienadające się na otwarcie 1BA (niezrównoważone).
1♥ = 4+♥ siła nieokreślona (!), F1
1♠ = 4.♠
2♣/♦! = podwójny magister
1BA = słabe, bez 4. starszej
2♣/♦! = podwójny magister
2♣ = 5+♦ i 4+♣, słabe
2♥ = sign-off
2♦ = monokolor ♦ bez 3.♥
2♥ = 4.♥, nic o sile?
- nie można przesadzić z siłą, więc może część rąk z fitem przełożyć do 1BA lub 1♠?
- w dalszej propozycji na podniesienie musimy mieć (14)15-17 PC, a słabsze ręce z fitem licytujemy przez rebid 1♠
2♠! = 6.♦ i 3.♥, 15-17 PC
3♣! = tani transfer
3♦/♥ = uzgodnienie, GF+
2BA = bez 3.♥ INV do 3BA
- trudno jednak mówić o inwicie jak nie znamy siły Odpowiadającego, po prostu silne 15-17 PC, ale w sumie ręce, z którymi nie chcemy otworzyć 1BA, czyli jakie?
3♣ = 5+♦ i 4+♣, silne
3♦ = 6+♦ bez 3.♥, silne, ale zła ręka do zajęcia BA
1♠(!) = 3/4.♠
- rebid wykorzystamy na przejściową odzywkę z 3.♠, dla rąk z którymi nie mamy wygodnej odzywki, w szczególności ukrywamy w tej odzywce ręce słabe z 4-fitem ♥, dzięki czemu rebid 2♥ możemy dać z rękami silniejszymi (14)15-17 PC , co nie grozi nam przelicytowaniem rąk.
PAS = 4.♠ bez szans na końcówkę
1BA = sign-off
2♣! = słaby checkback
2♦! = relay
PAS = fit ♦
2♥ = 5+♥, INV
2♠ = 4.♠, INV
2♥ = 4.♥, 12-14 / 10-13 PC !!!!
2♦! = silny checkback
2♥ = 3/4.♥, słaba ręka
2♠ = 4.♠, słaba ręka
2BA = 3-2-5-3, słaba ręka
3♣ = 4.♣, 3-1-5-4, silna ręka
3♦ = 6+♦, silna ręka
3♥ = 3.♥, silna ręka
3♠ = 4.♠, silna ręka
3BA = 6+♦, słaba ręka
2♥ = 5+♥, do gry
2♠ = 4.♠, do gry (słabe, blok)
1♠ = 4+♠ siła nieokreślona (!), F1
- co to znaczy "siła nieokreślona"? por. rebid 2BA !!!!!!!
1BA = ręce słabe, zrównoważone
2♣/♦! = podwójny magister
2♥ = 5.♠ i 3(4).♥ 6-9 PC (a może mniej...?)
2♠ = sign-off
2♣ = 5+♦ i 4+♣
2♦ = do gry
2♥! = tani transfer (zalicytuj 2♠)
- co zatem znaczy bezpośrednie 2♠?
2♠ = ...
2BA = ...
3♣/♦ = INV
2♦ = monokolor ♦ bez 3.♠
2♥! = 1/ rewers 5.♦ i 4.♥ lub _________2/ 6.♦ i 3.♠, 15-17 PC
2♠ = do gry, b. słabe na ♠
2BA! = przejściowe
3♣(!) = naturalne, 3-5-4-1 wariant /1/
3♦ = 6.♦ wariant /1/
3♥(!) = 1-5-4-3
3♠ = mam wariant /2/ z 3.♠
3BA = 2-4-5-2 (leży na stole)
3♣! = tani transfer (na ♦)
3♦ = silne uzgodnienie
3♥ = 4.♥ silne
3♠ = mam wariant /2/ z 3.♠
2♠! = 6.♦ i 3.♠, 15-17 PC
3♣! = tani transfer
3♦/♠ = silne uzgodnienie, GF+
2BA(!)= bez 3.♠ INV do 3BA
- ręce, z którymi nie otwieramy 1BA, w zasadzie tylko 1-4-4-4
3♦ = 6+♦ bez 3.♠, silne, ale zła ręka do zajęcia BA
1BA = bez starszych 7-10 PC
PAS = wybór
2♥/♠ = rewers
3♣ = 5-5, 15-17 PC
3♦ = INV
2♣ = 5+♣ na 10+PC, F1
2♦ = min. ręka zła do zajęcia BA
2♥/♠ = rewers
2BA = dół, ale dobry do zajęcia BA
3♣(!) = nadwyżkowe 3+fitem ♣, NF
3♥/♠! = Splinter z fitem ♣
2♦ = 4-fit ♦ na 10+PC, F1
- w dalszych okrążeniach Otwierający wskazuje układ, a Odpowiadający zatrzymania
- powrót Odpowiadającego na ♦ oznacza min. 1-/11 PC
2♥(!) = 5.♠ i 4/5.♥ 7-9 PC Uwaga!
2BA = INV do 3BA
3♣! = czwarty kolor
3♦ = nic ciekawego, z 2.♦
3♥ = 5.♥
3♠ = dobre ♠
3BA = naturalne z zatrzymaniem ♣
3♦ = NF
2♠! = 10-12/11-13, INV do 3BA Uwaga!
2BA/3♦ = do gry
3♣! = ....? forsuje do 3♦
- powinno coś mówić, np. o zatrzymaniach, sile, jakości koloru ♦; jakoś to trzeba podzielić pomiędzy dostępne odzywki
3♦/BA = do gry
2BA = 13+PC bez 4. starszych
3♣ = 5+♦ i 4+♣
3♦! = przejściowe
3♥/♠! = krótkość, słabe
3BA(!) = 5.♦ i 4.♣, silne, nieznana krótkość
4♣/♦(!) = uzgadnia kolor
4♥/♠! = krótkość
3♦(!) = 5+♦ krótkość ♣, 15-17 PC
3♥/♠! = Splinter, 15-17 PC
3BA = min. (do 14 PC!) skład zrównoważony z 5/6.♦
4♣(!) = 5.♣, silne dalej domyślnie uzgodniony kolor
4♦! = przejściowe
4♥/♠! = krótkość
4♥/♠! = Blackwood wyłączniowy
3♣! = blok-inwit z 4-fitem ♦, 6-9 PC Uwaga!
3♦ = blok z fitem ♦
3♥/♠/4♣! = Splintery
4♦ = blok
* * * * *
Licytacja po interwencji przeciwnika
ktr = 4.♠
1♠! => 1BA
1BA = naturalne
2♣/♦ = naturalne, NF
2♥! => 5.♠
2♠! = fit ♦, INV
2BA = INV
3♣ = naturalne, F1
3♦ = blok
ktr = 4.♥
1♠! => 1BA
1BA = naturalne
2♣/♦/♥ = naturalne, NF
2♠! = pyta o zatrzymanie
2BA = INV
3♣ = naturalne, F1
3♦ = blok
* * * * *