strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Moje systemy Nasz GRAND MASTER Otwarcie 1karo - NGM

Otwarcie 1karo - NGM

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Licytacja po otwarciu 1 w opracowaniu opartym o opis systemu Grand Master z książki Krzysztofa Jassema "Wspólny Język 2015".

* * * * *

1 otwieramy z 5+, z wyłączeniem rąk na otwarcie 1BA i w dwukolorówkach ze starszymi.

Przedziały siły dla tego otwarcia to 12-17 PC po partii i 10-17 PC przed partią (przykład). 
O
dpowiednio, przedziały: słaby, to 12-14 PC i 10-13 PC oraz silny, to 15-17 PC i 14-17 PC.

Uwaga:
Silniejszy przedział w wersji słabszej obejmuje 14 PC, które może zawierać ręce zrównoważone. Należy to uwzględnić w dalszej licytacji Otwierającego, gdyż w silniejszym przedziale powinny być ręce nienadające się na otwarcie 1BA (niezrównoważone).

1
pas
?

1 = 4+ siła nieokreślona (!), F1

1♠ = 4.

2♣/! = podwójny magister

1BA = słabe, bez 4. starszej

2♣/! = podwójny magister

2♣ = 5+ i 4+♣, słabe

2 = sign-off

2 = monokolor bez 3.

2 = 4., nic o sile?

- nie można przesadzić z siłą, więc może część rąk z fitem przełożyć do 1BA lub 1♠?

- w dalszej propozycji na podniesienie musimy mieć (14)15-17 PC, a słabsze ręce z fitem licytujemy przez rebid 1

2♠! = 6. i 3., 15-17 PC

3! = tani transfer

3/ = uzgodnienie, GF+

2BA = bez 3. INV do 3BA

- trudno jednak mówić o inwicie jak nie znamy siły Odpowiadającego, po prostu silne 15-17 PC, ale w sumie ręce, z którymi nie chcemy otworzyć 1BA, czyli jakie?

3 = 5+ i 4+♣, silne

3 = 6+ bez 3., silne, ale zła ręka do zajęcia BA

1♠(!) = 3/4.♠

- rebid wykorzystamy na przejściową odzywkę z 3., dla rąk z którymi nie mamy wygodnej odzywki, w szczególności ukrywamy w tej odzywce ręce słabe z 4-fitem , dzięki czemu rebid 2 możemy dać z rękami silniejszymi (14)15-17 PC , co nie grozi nam przelicytowaniem rąk.

PAS = 4. bez szans na końcówkę

1BA = sign-off

2! = słaby checkback

2! = relay

PAS = fit

2 = 5+, INV

2♠ = 4.♠, INV

2 = 4., 12-14 / 10-13 PC !!!!

2! = silny checkback

2 = 3/4., słaba ręka

2♠ = 4.♠, słaba ręka

2BA = 3-2-5-3, słaba ręka

3♣ = 4.♣, 3-1-5-4, silna ręka

3 = 6+, silna ręka

3 = 3., silna ręka

3♠ = 4.♠, silna ręka

3BA = 6+, słaba ręka

2 = 5+, do gry

2♠ = 4.♠, do gry (słabe, blok)

1 = 4+ siła nieokreślona (!), F1

- co to znaczy "siła nieokreślona"?  por. rebid 2BA !!!!!!!

1BA = ręce słabe, zrównoważone

2♣/! = podwójny magister

2 = 5.♠ i 3(4). 6-9 PC (a może mniej...?)

2♠ = sign-off

2♣ = 5+ i 4+♣

2= do gry

2! = tani transfer (zalicytuj 2)

- co zatem znaczy bezpośrednie 2♠?

2♠ = ...

2BA = ...

3♣/= INV

2 = monokolor bez 3.

2! = 1/ rewers 5. i 4. lub _________2/ 6. i 3.♠, 15-17 PC

2♠ = do gry, b. słabe na

2BA! = przejściowe

3♣(!) = naturalne, 3-5-4-1 wariant /1/

3= 6.wariant /1/

3(!) = 1-5-4-3

3 = mam wariant /2/ z 3.

3BA = 2-4-5-2 (leży na stole)

3♣! = tani transfer (na )

3 = silne uzgodnienie

3 = 4. silne

3 = mam wariant /2/ z 3.

2♠! = 6. i 3., 15-17 PC

3♣! = tani transfer

3/ = silne uzgodnienie, GF+

2BA(!)= bez 3. INV do 3BA

- ręce, z którymi nie otwieramy 1BA, w zasadzie tylko 1-4-4-4

3 = 6+ bez 3., silne, ale zła ręka do zajęcia BA

1BA = bez starszych 7-10 PC

PAS = wybór

2/ = rewers

3♣ = 5-5, 15-17 PC

3 = INV

2♣ = 5+ na 10+PC, F1

2 = min. ręka zła do zajęcia BA

2/♠ = rewers

2BA = dół, ale dobry do zajęcia BA

3♣(!) = nadwyżkowe 3+fitem ♣, NF

3/♠! = Splinter z fitem

2 = 4-fit  na 10+PC, F1

- w dalszych okrążeniach Otwierający wskazuje układ, a Odpowiadający zatrzymania

- powrót Odpowiadającego na  oznacza min. 1-/11 PC

2(!) = 5. i 4/5. 7-9 PC   Uwaga!

2BA = INV do 3BA

3♣! = czwarty kolor

3 = nic ciekawego, z 2.

3 = 5.

3 = dobre

3BA = naturalne z zatrzymaniem

3 = NF

2♠! = 10-12/11-13, INV do 3BA    Uwaga!

2BA/3 = do gry

3♣! = ....? forsuje do 3

- powinno coś mówić, np. o zatrzymaniach, sile, jakości koloru ; jakoś to trzeba podzielić pomiędzy dostępne odzywki

3/BA = do gry

2BA = 13+PC bez 4. starszych

3♣ = 5+ i 4+♣

3! = przejściowe

3/♠! = krótkość, słabe

3BA(!) = 5. i 4.♣, silne, nieznana krótkość

4♣/(!) = uzgadnia kolor

4/♠! = krótkość

3(!) = 5+ krótkość , 15-17 PC

3/♠! = Splinter, 15-17 PC

3BA = min. (do 14 PC!) skład zrównoważony z 5/6.

4♣(!) = 5.♣, silne dalej domyślnie uzgodniony kolor

4! = przejściowe

4/♠! = krótkość

4/♠! = Blackwood wyłączniowy

3♣! blok-inwit z 4-fitem , 6-9 PC   Uwaga!

3= blok z fitem

3/♠/4! = Splintery

4 = blok

* * * * *

Licytacja po interwencji przeciwnika

1
1
?

ktr = 4.♠

1! => 1BA

1BA = naturalne

2♣/ = naturalne, NF

2! => 5.

2! = fit , INV

2BA = INV

3♣ = naturalne, F1

3 = blok


1
1
?

ktr = 4.

1! => 1BA

1BA = naturalne

2♣// = naturalne, NF

2! = pyta o zatrzymanie

2BA = INV

3♣ = naturalne, F1

3 = blok

* * * * *



Poprawiony: niedziela, 31 lipca 2022 20:38  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.